Gå till innehåll

NLT - Set på farlig flopp

Ignatius

Recommended Posts

På turnen ska fi syna en all in för ca 20 och då vinna 60 så han behöver sätta sitt drag 1 av 4.

1) Så värst mycket gör det inte om han foldar om han har ca 20%vinstchans. Det här är nackdelen med att inte ställa på flopp vilket ska jämföras med fördelarna

2) Om det finns chans att få värde ur rena bluff händer så måste man syna floppen eftersom fi inte synar med den på floppen men kan tänkas betta den på turn(om han är dålig och det är de ju ibland)

3) Fi kan teoretiskt tänkas att syna en hand(delvis pga fiskaktighet) på turn som han hade foldat på floppen ex om han sitter på ett pocket och träffar set.

Visserligen händer 2 och 3 inte särskilt ofta men det är dessa som gör att jag tror att syn på flopp är aningen bättre här.

När anser du inte att slowplay är korrekt egentligen? Det här är så farlig bräda det någonsin kan bli. Om du ändå slowplayar "för att få värde av bluffhänder" drar jag slutsatsen att du alltid slowplayar när du träffat hårt.

Om du synar flopp, vad gör du om färgen fylls eller stegen kompletteras på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske inte bara gäller den här handen, men dumt att "slowspela" för ofta till turn om det finns scarecards. med lite djupare stackar är det inte så kul om turn kommer steg, färg, el ger dig 4tal. massa händer som kan slinka då o som gärna hade degat in på floppen.

sen hur skulle du spela om du hade steg plus färgdrag? lika bra att försöka ställa med stål o bra drag. mer värde av starka händer som kan vara nästan döda.

tror det är väldigt sällan man tycker man spela floppen fel om man gör det aggresivt, däremot hatar man sig själv varje gång man missar action el låter en "bluff" hitta outs o sen dra ut.

Länk till kommentar

Kul diskussion!

Jag synade floppraisen. Jag tror inte att det var rätt så här i efterhand, men jag tänkte så här:

kommer det ett skrämselkort på turn - spader, K eller T, checkar jag turn och får ett svårt beslut om fi betar tungt. Nackdelen är förstås att jag då inte får betalt av händer som AQ eftersom de också blir rädda för skrämselkorten. Dessutom kanske färgdrag är villig att betala på floppen, men inte på turn om han missar den.

Länk till kommentar