Ignatius Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Inga speciella reads. Ev read på mig är nog TAG. Players: UTG (EUR 12,20 in seat 1) UTG+1 (EUR 55,95 in seat 2) CO (EUR 6,20 in seat 3) Btn (EUR 96,58 in seat 4) Hero (EUR 42,95 in seat 5) BB (EUR 23,15 in seat 6) Small Blind: Hero (0.25) Big Blind: BB (0.50) Hero was dealt: UTG Call (0,50) UTG+1 Call (0,50) CO Fold Btn Fold Hero Raise (2,10) BB Call (1,85) UTG Call (1,85) UTG+1 Call (1,85) Flop: Hero Bet (5,00) BB Fold UTG Fold UTG+1 Raise (15,00) Hur spelar jag vidare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 raisa till 30 och all-in på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Fold eller all-in. All-in blir du oavsett höjning förutsatt att Fi har en hand han vill spela och inte bluffar dig. Att folda känns väldigt vekt när du inte har någon read på FI. Trolig hand är A+färgdrag. Skulle nog ha gått all-in på denna nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 tryck han allin visst att han kan ha högre set(QQ mest trolig isf) eller KT, men fi betalar av med alla tvåpar, KK och TPTK. förmodligen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Med det här stackdjupet kan väl inte annat än all-in finnas? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Allin känns ganska given. Fold finns inte på min karta, du lär ju inte vara uppe mot ett högre pp iallafall. Det här är väl iofs ett sånt läge där K10 kan ha hängt med för att din raise pf kanske var i minsta laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Vad är det som är så farligt med floppen? Den är ju inte ens enfärgad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Blir svårt kan jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Med det här stackdjupet kan väl inte annat än all-in finnas? Nope Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BillyBobs Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs nope Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs Ja det blir ju genast knivigare när han har backdoor... Jag röstar för FOLD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BillyBobs Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs nope Vadå nope? Joo... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 all in på flop.. och hoppas han har AQ lr AK nej men skulle inte spela de där brädet löst ivf.. bara massakera, för farligt släppa fria kort lösa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Fold är omöjligt. Du lär få syn av alla händer som inte är bluffar, men det får du nog även på turnen så det kanske är bäst att syna och ställa på turnen istället för på floppen. Måste nog vara bättre än all in på floppen mtp stackdjupen och att fi kanske inte förstår att det inte går att bluffa på turnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs nope Vadå nope? Joo... Nej! Flopp: AsQsJc Du säger AcKs Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs nope Vadå nope? Joo... Nej! Flopp: AsQsJc Du säger AcKs Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf. Räknar du runner runner fyrtal som fyrtaldrag också? Eller två-outare som underpar när bordet parat som kåkdrag? Färgdrag är inte runnerdrag, punkt slut. Och JJ kan gå all in direkt och slå AK, AQ, AJ, AT och dra till en bättre hand än KT. AA och QQ är förstås tradigt men betala av i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Trolig hand är A+färgdrag. Och hur skulle en sådan hand se ut??? AcKs nope Vadå nope? Joo... Nej! Flopp: AsQsJc Du säger AcKs Jag vet inte med dig men jag brukar inte räkna r-r färg som färgdrag iaf. Räknar du runner runner fyrtal som fyrtaldrag också? Eller två-outare som underpar när bordet parat som kåkdrag? Färgdrag är inte runnerdrag, punkt slut. Och JJ kan gå all in direkt och slå AK, AQ, AJ, AT och dra till en bättre hand än KT. AA och QQ är förstås tradigt men betala av i så fall. lång quote blev längre, eeee I agree Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Choppe Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 In med degen hejbara! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Fold är omöjligt.Du lär få syn av alla händer som inte är bluffar, men det får du nog även på turnen så det kanske är bäst att syna och ställa på turnen istället för på floppen. Måste nog vara bättre än all in på floppen mtp stackdjupen och att fi kanske inte förstår att det inte går att bluffa på turnen. Samtidigt tror jag många skulle lägga händer vid all in på turn som de skulle syna på floppen. Plus att det finns en del händer som gärna vill ha gratiskort och kolla turnen. Jag skulle inte vilja ge dem den chansen och den extra infon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Är det AK och färg och stegdrag du tänker på ska lägga sig så är det ingen jätte katastrof då dessa får så bra pottodds. Dessutom tror jag att dessa synar. Vidare om nu fi skulle ha så dålig hand så kan den förbättras på turn men fortfarande vara sämre vilket kan uppmuntra till syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 Bara syna flopp är väldigt dåligt eftersom Fi då mycket lättare kan komma ifrån drag (eller får gratis chans att träffa det). Fast fold är ju naturligtvis helt sämst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 På turnen ska fi syna en all in för ca 20 och då vinna 60 så han behöver sätta sitt drag 1 av 4. 1) Så värst mycket gör det inte om han foldar om han har ca 20%vinstchans. Det här är nackdelen med att inte ställa på flopp vilket ska jämföras med fördelarna 2) Om det finns chans att få värde ur rena bluff händer så måste man syna floppen eftersom fi inte synar med den på floppen men kan tänkas betta den på turn(om han är dålig och det är de ju ibland) 3) Fi kan teoretiskt tänkas att syna en hand(delvis pga fiskaktighet) på turn som han hade foldat på floppen ex om han sitter på ett pocket och träffar set. Visserligen händer 2 och 3 inte särskilt ofta men det är dessa som gör att jag tror att syn på flopp är aningen bättre här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 27 Juli , 2006 Rapport Share Postad 27 Juli , 2006 På turnen ska fi syna en all in för ca 20 och då vinna 60 så han behöver sätta sitt drag 1 av 4.1) Så värst mycket gör det inte om han foldar om han har ca 20%vinstchans. Det här är nackdelen med att inte ställa på flopp vilket ska jämföras med fördelarna 2) Om det finns chans att få värde ur rena bluff händer så måste man syna floppen eftersom fi inte synar med den på floppen men kan tänkas betta den på turn(om han är dålig och det är de ju ibland) 3) Fi kan teoretiskt tänkas att syna en hand(delvis pga fiskaktighet) på turn som han hade foldat på floppen ex om han sitter på ett pocket och träffar set. Visserligen händer 2 och 3 inte särskilt ofta men det är dessa som gör att jag tror att syn på flopp är aningen bättre här. Eh, va? Menar du att vi ska checka turn för o få värde av bluffhänder? Låter toppen. Är du en vinnande spelare brut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts