Gå till innehåll

Hur spelar man mot agresiva spelare?

GusFredrik

Recommended Posts

Jag har problem när jag möter aggresiva spelare och undrar hur man ska tackla dessa. Spelar NL texas hold'em på låg nivå och har en ganska tight spelstil, väntar på bra kort, bluffar ganska sällan, respekterar potodds o.s.v. gnetspel helt enkelt. Har dock jobbigt med aggresiva spelare. Vet inte hur jag ska bemöta dessa. Jag vet att dom inte har kort varje gång dom raisar eller re-raisar men för mig blir det ett hasardspel när jag ska sätta emot eller inte. Jag har helt enkelt ingen aning om när dom bluffar eller när dom har kort. Jag känner att jag i princip behöver nötterna för att våga gå med på en stor re-raise, ett mellanpar slänger jag i det läget. Handlar det om mer "guts" eller ska man försöka hitta tells. Om jag reraisar en aggresiv spelare riskerar vi att hamna all in vilket jag sällan önskar.

HUR GÖR MAN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som brukar funka för mig mot superaggressiva spelare är att spela lite tajtare än de gör - men inte för tajt, då blir du överkörd. Du måste nog lösa upp ditt spel lite mot aggrospelare. Försök kolla vad de höjermed vid showdowns så får du bra koll på deras hd och vet vad du kan syna o höja med

Länk till kommentar

1. Gå ner i nivå så att du vågar riskera ett inköp när du tror att du är marginell favorit.

2. Spela ganska tight.

3. Försök om möjligt att isolera dig mot den superaggressive liraren.

4 Om det är en maniac: värdebeta och -raisa din träffar hårt.

5. Om det är en mer nyanserad superaggressiv spelare: syna ner (calling stations har inga problem med superaggressiva lirare).

Länk till kommentar

Syna ner är alltid roligt, när man möter för aggresiva spelare. Till slut kan det leda till tilt för dom.

"Jävla callingstation hur fan kan han syna på det där, jävla fisk".

Känner ni igen ?

jo och idag så är dom helt jävla sanslöst extrema :evil:

Länk till kommentar