Gå till innehåll

"Missad" en SB varje session!


Gyre

Recommended Posts

Vet inte om ni andra inbitna rävar redan användare detta för att slippa posta SB när ni går in på ett nytt bord. Lika bra att posta det iaf, inte mycket pengar det handlar om, men många bäckar små... Nu till saken.

 

När ni joinar ett bord, så posta inte blindsen när det blir er tur, utan vänta till knappen har passerat er, dvs till ni kommer till CO. Om man postar en BB där istället för BB och SB som i vanliga fall så sparar man lite pengar, inte mycket, men lite. 7 händer / BB istället för 6.67 händer / BB.

 

Detta kanske inte funkar på alla siter, men på party funkar det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt sant, eller hur?

 

Om du postar när det är BB:s tur, så betalar du 1,5 big blind för 10 händer (förutsatt fullt 10-mannabord), eller 0,15 per hand.

Om du postar i cut-off så betalar du 1 big blind för de första 7 händerna =0,14 per hand.

 

Om det är niomannabord så kostar det 1,5/9 respektive 1/6, dvs exakt lika mycket

 

Och är det åttamannabord så förlorar du i stället på att posta i CO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tror att Ciaffone tog upp frågan i Improve your poker. En annan sak att tänka på är ju om sb är exakt hälften så stor som bb eller inte. Om den är mindre än bb/2 blir det ju fördelaktigare att posta i bb, och är den större än bb/2 så blir det fördelaktigare att posta i cutoff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två andra aspekter:

 

Jag använder pokertracker. Det ligger i mitt intresse att få så många händer som möjligt i databasen där mina motståndare spelar. Så jag tycker helt enkelt inte det är värt att sitta ut en halv runda eller vad det nu kan röra sig om för att bråka om enstaka blinds.

 

Dessutom lägger iallafall jag märke till huruvida en ny spelare väntar in knappen, vilket indikerar att han på något sätt är en medveten spelare, eller bara sätter sig ner, vilket då mera verkar pekar på en spelare med lite mindre pokerlitteratur i ryggmärgen.

 

Varför signalera till hela bordet att man är en van spelare, som beaktar sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...