Gå till innehåll

NLH SNG - % ITM för att anses som bra?


Max Cady

Recommended Posts

Vet att det säkert finns trådar om detta men jag hittar faktiskt inget konkret svar. Har kollat massa exel-ark att använda för SNG men fattar ingenting av dom! Helt snurriga! Jag har några enkla frågor då jag precis övergivit CG för att spela SNG i stället. Hur stor % ITM ska man ha på de lägsta SNG-nivåerna för att det är att anse som bra och när är det dags att gå upp till en högra inköpsnivå? Ligger på ungefär 50% ITM just nu men jag antar att man ska ha spelat miljoners SNG för att kunna dra någon slutsats av sitt kunnande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt är enbart ITM% ett totalt intetsägande mått.

 

Tycker du att det är intetsägande att ligga på 50% ITM :?

 

Ja, det kan ju vara allt från negativ ROI till kraftigt positiv. Dessutom beror ju måttet helt på hur prisstrukturen ser ut och antalet deltagare.

 

Kan du ge något exempel på negativ ROI med 50% ITM ? Förutsatt samma nivå naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara har 3:e platser (om nu så många får pris) så kan ju 50%ITM vara 50% förlust eftersom 3:e plats ofta bara ger pengarna tillbaka. Är det en 10 manna sitnGo så är det ju ofta dubbelt tillbaka på 3:e plats och då är ju 50% i alla fall inte minus. Utan att veta vad du spelar så är det alltså svårt att svara på vad som är bra eller dåligt.

 

Sen måste du ju själv svara på vad du har för mål. Uppnår du dem just nu så är det ju perfekt.

 

Kan du ligga på 50% så tillhör du den absoluta värdseliten.

 

Är väl lite väl drastiskt att säga att man tillhör världseliten för att man har 50% ITM i sitngos. :) Helst om man jämför lägsta nivåerna med de nivåer proffsen spelar på

 

Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål ;)

 

100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ligga på 50% så tillhör du den absoluta värdseliten.

Runt 40% anses väl ungefär ett bra proffs ligga på.

 

Synd att jag bara spelat 10 st SNG hittills annars hade jag köpt hus, ferrari och lyxkryssare efter dom orden! :D Jo, jag förstår att 50% ITM är bra, men jag sa ju att jag precis dragit igång! ;)

Hur många behöver jag spela för att kunna dra slutsatser? 100, 1000, 10000? När är det dags att gå upp i nivå? Utan att ens räkna tror jag att ROI för mig inte ser så bra ut. Har två "dyra" SNG som jag kommit utanför ITM. Inte bra för ROI-siffran! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål ;)

 

100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål ;)

Jag har sett både 100% ROI som dubbling och 100% ROI som pengarna tillbaka, kommer inte ihåg formeln nu utan att kolla i nån nerpackad FEK-bok eller sökning på nätet / forumet. Antar att Surfludde menade den andra definitionen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 ROI är pengarna tillbaka.

 

100 ROI då har man väl dubblat dom?

 

Är det någon som vet vad som anses "bra" ROI så kan de väl dela med sig. Personligen är jag nöjd om det ligger över 100% men man kanske ska ha högre mål ;)

 

100% ROI är ju två dollar tillbaka på varje spelad dollar så mer än så behöver du nog inte ha som mål ;)

 

Var de verkligen så svårt att läsa igenom en sida :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 ROI är pengarna tillbaka.

 

100 ROI då har man väl dubblat dom?

 

Nja. Nu kanske jag har fattat fel men var det inte såhär:

 

50kr i vinst/250kr i betalade inköp=0,2*100=20%

 

Alltså borde detta bli pengarna tillbaka:

 

250kr i vinst/250kr i betalade inköp=1*100=100%

 

Med andra ord innebär 200 i ROI att man dubblat upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...