Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Är det ok att vara en dryg jävla mes som hoppar på folk så fort han har chans/ork med sina otroligt nedlåtande kommentarer bara för att men är duktig pokeranalytiker?? Din lilla wannabe! Ja, det är ok om man gör det på ett underhållande sätt. Man ska inga gudar hava jämte Hjort... Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 eh jag skojar inte klart man kan va dryg med Hjorts meritlista/kunnande,han är ju kung på detta forum vilket inte gör saken sämre man ska ej argumentera mot kungen! vad har han för meritlista? visst är han en duktig teoretikrer och kommer med mycket bra analyser när han vill men han kunde ju gott sluta dumförklara folk till höger och vänster för att de ej tycker som han. Han har ju rätt i princip varje gång han dumförklarar någon vare sig det är direkt eller indirekt. Citera
wheelinho Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 denna tråd handlade väl om Matusow, varför börja prata om Ronaldo? för att han är också tjock men ändå bra på det han gör. Blir ett lol på den. Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Det är alltid lika roligt när "forum rookies" ger sig på forumets mest erkända pokerteoretiker... Det är väl minst lika tragiskt med alla osäkra postare som jämnt rusar till Hjorts försvar för att på så sätt tro sig vinna dennes gunst. Ge istället lite cred till de som vågar stå upp och inte alltid stryker alfa-hannens man medhårs. Jag försöker inte vinna någons gunst och känner öht inte Hjort. Man försöker bara stämma i bäcken när de värsta forumtomtarna vräker ur sig osakligheter både gällande pokerteori och andra saker. De flesta här verkar ju öht inte förstå det mest basala inom pokerteori. För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Citera
majorj Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Nej. Du sa just att han är gud. Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Nej. Du sa just att han är gud. Jag är agnostiker... Det är svårt med ironi på internetforum. Citera
majorj Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Nej. Du sa just att han är gud. Jag är agnostiker... Det är svårt med ironi på internetforum. Speciellt om man inte är skrivkunnig. Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Nej. Du sa just att han är gud. Jag är agnostiker... Det är svårt med ironi på internetforum. Speciellt om man inte är skrivkunnig. Vad exakt menar du med det? Citera
variance_beta Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Kan du då förklara varför Hjort har setts på KB bärandes en t-shirt med texten "Kung av Pokerforum"... Har du helt slutat med ironi? Ja. Jag är lika gammal och trött som Christer Björins farfar. Jag är agnostiker... Det är svårt med ironi på internetforum Men icke desto mindre kul. Han har ju rätt i princip varje gång han dumförklarar någon vare sig det är direkt eller indirekt. Mmm... i synnerhet när han dumförklarar Doyle Brunson. Men håller med om att han är en tragisk figur på så sätt att han verkar väldigt ensam och spelberoende. Jag tycker faktiskt uppriktigt sagt synd om killen. Citera
myntet Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Seriöst, att säga att Mike Matusow inte är en bra NL-spelare, är som om jag skulle påstå att jag gillar din spydiga internetattityd. Det vill säga skitsnack. Vi har alltsa tva stycken valdigt duktiga NL-spelare som spelat mot honom. De tycker han ar risig. Sen har vi lite TV-crap dar de inte har nagon som helst koll, de tycker han ar bra. Du valjer sa klart att tro pa TV-versionen. Jag sager inte att du har fel, vanta lite det gor jag forresten. Du har fel. Han sager ju for sjutton sjalv att han jattetorskar pa natet. Hoppas det ar kul att vara kandisdyrkare utan egen analysformaga. Jag skrev aldrig själv att Mike Matusow är bäst i världen, jag skrev att det är orimligt att fjärta ut sig en kommentar om att han inte ens är "bra", för jo det är han. Men vad är "bra" blir då nästa fråga? Är det att göra spydiga analyser på ett svenskt internetforum, eller att vara med och kriga om segern i WSOP main event ett flertal gånger samt inneha flera WSOP-armband (därav segrar i NLTH-event). Jag vet vad jag tycker, och jag vet vad du kommer låtsas att tycka. Det är alltid lika roligt när "forum rookies" ger sig på forumets mest erkända pokerteoretiker... Det är förstås ännu roligare när de hävdar att "stakade" turneringspokerspelare som därtill är kända spelmissbrukare är bra pokerspelare... Lex: TJ Cloutier någon...? Så bara för att jag inte snittar fyra inlägg i halvminuten som du så MÅSTE jag ha fel? Du måste ju själv tycka att ditt inlägg är löjligt? "Öhh, eftersom Glenn Hysén har spelat 60 landskamper och du slutade med fotboll som tolvåring, så betyder det att han har rätt i alla fotbollsrelaterade diskussioner med dig." Allvarligt? Dessutom har hjort inte svarat på mitt inlägg, vad nu det kan betyda... Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Så bara för att jag inte snittar fyra inlägg i halvminuten som du så MÅSTE jag ha fel? Du måste ju själv tycka att ditt inlägg är löjligt?"Öhh, eftersom Glenn Hysén har spelat 60 landskamper och du slutade med fotboll som tolvåring, så betyder det att han har rätt i alla fotbollsrelaterade diskussioner med dig." Allvarligt? Dessutom har hjort inte svarat på mitt inlägg, vad nu det kan betyda... Gällande ditt inlägg om Matusow så är det väl redan mer eller mindre belagt i tråden att han inte är någon jättebra NL-spelare. Gällande din liknelse mellan Hjort och Glenn Hysén så är den ju klockren! Fast inte på det sätt du försöker visa förstås... Självklart lyssnar väl vilken fotbollsintresserad person som helst på en analys av Glenn Hysén än en random soffcoach som slutat med fotboll i 12-årsåldern. Din liknelse hade varit ännu bättre (sämre...?) om du skrivit Glenn Strömberg istf Glenn Hysén eftersom den sistnämnde suger som fotbollsanalytiker. För övrigt kan folk i gemen lika lite om fotboll som de kan om poker. Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Kan du då förklara varför Hjort har setts på KB bärandes en t-shirt med texten "Kung av Pokerforum"... Det skulle iofs inte förvåna mig... Han har ju rätt i princip varje gång han dumförklarar någon vare sig det är direkt eller indirekt. Mmm... i synnerhet när han dumförklarar Doyle Brunson. Det har jag inte sett att han gjort. Däremot har jag läst att han medger att han förmodligen är en sämre pokerspelare än DB vilket jag tycker är stort och tyder på stor generositet mot Doyle... Citera
jaha Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 För övrigt tror jag inte Hjort ser sig själv som alfahanne i alla fall gör inte jag det... Kan du då förklara varför Hjort har setts på KB bärandes en t-shirt med texten "Kung av Pokerforum"... Det skulle iofs inte förvåna mig... Han har ju rätt i princip varje gång han dumförklarar någon vare sig det är direkt eller indirekt. Mmm... i synnerhet när han dumförklarar Doyle Brunson. Det har jag inte sett att han gjort. Däremot har jag läst att han medger att han förmodligen är en sämre pokerspelare än DB vilket jag tycker är stort och tyder på stor generositet mot Doyle... lol, ja doyle han är väl kass han också. alla suger helt enkelt. Citera
myntet Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Så bara för att jag inte snittar fyra inlägg i halvminuten som du så MÅSTE jag ha fel? Du måste ju själv tycka att ditt inlägg är löjligt?"Öhh, eftersom Glenn Hysén har spelat 60 landskamper och du slutade med fotboll som tolvåring, så betyder det att han har rätt i alla fotbollsrelaterade diskussioner med dig." Allvarligt? Dessutom har hjort inte svarat på mitt inlägg, vad nu det kan betyda... Gällande ditt inlägg om Matusow så är det väl redan mer eller mindre belagt i tråden att han inte är någon jättebra NL-spelare. Gällande din liknelse mellan Hjort och Glenn Hysén så är den ju klockren! Fast inte på det sätt du försöker visa förstås... Självklart lyssnar väl vilken fotbollsintresserad person som helst på en analys av Glenn Hysén än en random soffcoach som slutat med fotboll i 12-årsåldern. Din liknelse hade varit ännu bättre (sämre...?) om du skrivit Glenn Strömberg istf Glenn Hysén eftersom den sistnämnde suger som fotbollsanalytiker. För övrigt kan folk i gemen lika lite om fotboll som de kan om poker. Du slår ju alla rekord. Jag tog med Glenn Hysén i exemplet FÖR att han suger, herregud måste jag banka in allt i huvudet på dig? Det jag ville visa var att bara för att man varit en del av sporten (eller vad det nu kan vara) behöver man inte vara ett geni inom det området rent spelteoretiskt. På samma sätt kan en person som inte varit en del av sporten ha goda uppfattningar om den. Snälla tvinga mig inte att använda morsesignaler, för det behärskar jag inte. Citera
variance_beta Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Däremot har jag läst att han medger att han förmodligen är en sämre pokerspelare än DB vilket jag tycker är stort och tyder på stor generositet mot Doyle... Stort. Mycket stort. Alltid ska han förminska sig själv Hjort... han är så ödmjuk. Citera
jaha Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Däremot har jag läst att han medger att han förmodligen är en sämre pokerspelare än DB vilket jag tycker är stort och tyder på stor generositet mot Doyle... Stort. Mycket stort. Alltid ska han förminska sig själv Hjort... han är så ödmjuk. lol. hjort är skön. var det matusow tråden gällde eller? Citera
Trollkarlen Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 OH my fucking god Glen Hysen sveriges i särklass sämsta kommentator ojoj så jävla dum i huvudet kolla Cl arsenal vs Villarreal det räcker då förstår man hur dum i huvudet han är eller Cl finalen iår då kommentaren om att det är lätt att spela med 10 mot 11 ändras när barca vinner då han säger att det är omöjligt att vinna med en man mindre så länge. Snälla nämn inte ens namnet även om ni tkr att han suger: matusow är HJort fattar ni inte de? eller så är Hjort Matusow nåt av dom är det iaf Det jag har sett av Highstakes poker säsong två spelar the mouth i särklass bäst samt är extremt underhållande att lyssna på till skillnad frrån Negreanu som bara drar dryga kommentarer tillbaka, Citera
joeki Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 vaddå 1000 dumma argument som kommer mot honom?? han lägger sig i varenda jävla tråd utan att vara ombedd att svara. Han resonerar aldrig, belyser aldrig, argumenterar aldrig, han är bara så jävla nedlåtande! Varför kan inte Hjort försöka hjälpa och upplysa den stora dumma massan eftersom han uppenbarligen ändå måste bry sig i de mesta? Jag är helt övertygad att många slutat skriva/aldrig börjat, som nu eller senare kunnat bidra med en hel del till andra här på forumet tack vare den mannen, han verkar vara en mkt liten människa här på jorden. seriöst vad har hjort gjort dig? lägg ner Citera
rickie Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Rätt kul att så många tror sig kunna känna igen världsklass-spel. Citera
Loveless Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Har svårt att tänka mig att man kan hitta 50 händer med Matusow ifrån tv. Att enbart använda dessa som bevis på att han är bra/dålig är ju rätt sanslöst. För övrigt är detta månadens tomtigaste tråd. Citera
lost Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 undrar vem som kommer vinna den här tävlingen i tråden som tydligen går ut på att trycka ned motståndaren i skiten och framstå själv som ett geni Citera
eurythmech Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 undrar vem som kommer vinna den här tävlingen i tråden som tydligen går ut på att trycka ned motståndaren i skiten och framstå själv som ett geni Dom ca 28.000 användare som ännu inte skrivit i tråden. Citera
Trollkarlen Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Har svårt att tänka mig att man kan hitta 50 händer med Matusow ifrån tv. Att enbart använda dessa som bevis på att han är bra/dålig är ju rätt sanslöst. För övrigt är detta månadens tomtigaste tråd. Skärpning tack! klart ett tränat öga snabbt ser att grabben har DET. JAg hoppas du driver med oss kompis. Jag har det tränade ögat sådeså! Citera
Macroman Postad 22 Juli , 2006 Rapport Postad 22 Juli , 2006 Du slår ju alla rekord. Jag tog med Glenn Hysén i exemplet FÖR att han suger, herregud måste jag banka in allt i huvudet på dig? Det jag ville visa var att bara för att man varit en del av sporten (eller vad det nu kan vara) behöver man inte vara ett geni inom det området rent spelteoretiskt. På samma sätt kan en person som inte varit en del av sporten ha goda uppfattningar om den. Snälla tvinga mig inte att använda morsesignaler, för det behärskar jag inte. Ok, du visar inte bara att du är mindre bra på att objektivt bedöma vem som är en bra pokerspelare du är dessutom inte jätteduktig på att göra liknelser heller... Så vitt jag vet kunde du tyckt att Glenn Hysén är en extremt bra fotbollsanalytiker. Men det tyckte du alltså inte men antog ändå att alla skulle förstå att han är värdelös. Din poäng är således att du jämställer Hjort som pokerteoretiker med en i ditt tycke värdelös fotbollsteoretiker? Lite väl magstarkt kanske med tanke på att rimligtvis inte läst ens en hundradel av vad han skrivit om pokerteori på forumet. Citera
Recommended Posts