Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var dagens spel precis avslutat och det slutade tillslut ganska bra. Jag plussade ungefär 340$ på Prima och kanske har jag hittat tillbaka till vinnarspåret där :) Det var dock inte det huvudsakliga plusset idag. Det hela började med att jag stejkade Dustinz flickvän till en 1500$garanti på CDpoker som kostade 15$. i bestämde att vi skulle splitta 60/40 till hennes favör. Hon lyckades tillslut vinna hela turneringen så runt 200$ fick jag av vinsten. Detta kan man väl gambla för tänkte punkrock_kid :P

 

Satte mig ner på ett 5/10 bord med dessa 200$ + 300$ för att se om man kunde vinna något. Började riktigt bra och jag lyckades dubbla upp mot bordets fisk med stege mot hans misslyckade riverbluff. Dessa 500$ jag vann försvann dock efter ett tag mot samma person då han synade mitt omslag preflop till 80$ med 84o, floppade hålstegdrag och drog ut min TPGK med hålstegen på turn. Bara att nöta vidare. Denna fisk donerade lite till mig innan en annan fisk kom in på bordet och började ge bort pengar. Det var tydligen en nybörjare som höll på att lära sig spelet, Bra inlärningsnivå :roll: Hade inget vidare kortflyt men lämnade ändå bordet med 1500$ till slut :D

 

Hoppas ingen nu tänker att jag kommer bli fast på 5/10 och förlora massor :) Jag har som många vet en rätt okej diciplin trots allt och jag kommer att grinda midstakes tills min rulle är ett antal tusen $ större. Dock tror jag inte det skadar att då och då ta ett skott om man känner att det är bra värde. De två första försöken har ju iaf gått bra så det är förmodligen inte sista gången jag provar på :P Personligen anser jag att Midstakesnivåerna på Prima är bättre spelmässig kvalite på än 5/10 borden på CDpoker, iaf av det lilla jag sett....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta resultatet i handen mot Revelevans med :3c::4c:. Med tanke på vår historia, att han lagt bra händer mot mig tidigare gjorde att jag valde att gå all in. Jag tror att han har AK ganska ofta efter hans turnbet och jag hoppades att han skulle kunna släppa en sådan hand. Han synade(med vad han sa var AK) efter relativt kort betänketid. :Jc: på river gav mig potten ändå :)

 

Revelevans: I knew you were drawing

Punkrock_kid: You were just curious.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Har spelat ett fåtal händer under dagen och är 177$ +. Har annat för mig under kvällen men möjligen så spelar jag litegrann inatt. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls spelet i 34cc-handen. Finns ingen hand han kan sätta dig på förutom 79cc eller en väldigt otänkbar A9 som synar en sådan dragvänlig flop med en person bakom dig, för att sedan ställa turn. Det är möjligt att du kanske spelar ett set likadant någon gång av 100, men det blir fortfarande en jättelätt syn för honom med AK där om han ser dig som någorlunda kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls spelet i 34cc-handen. Finns ingen hand han kan sätta dig på förutom 79cc eller en väldigt otänkbar A9 som synar en sådan dragvänlig flop med en person bakom dig, för att sedan ställa turn. Det är möjligt att du kanske spelar ett set likadant någon gång av 100, men det blir fortfarande en jättelätt syn för honom med AK där om han ser dig som någorlunda kompetent.

Finns en hel del händer jag kan ha som jag spelar sådär med. Förutom färgdrag så kan jag mycket väl göra det med set, tvåpar osv. Jag slår även om med färgdrag på flopp relativt ofta så bara för att jag synar betyder inte att jag sitter på drag.

 

Och om jag inte ska ställa med färgdrag här så är jag väldigt nyfiken på vilka händer jag ska ställa med för att balansera mina ställ med stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revelevans är Tight Aggressive och en av de allra duktigaste på NL300. Det är en spelare som jag sen tidigare vet är kapabel att lägga bra händer. Vi har spelat ganska mycket mot varandra och han borde se mig som kompetent, Jag vet dock inte hur han sett mig spela drag tidigare. Vilket spel är bäst på turn här? Är floppspelet okej? Kanske borde raisa där.

 

- Revelevans sitting in seat 1 with $494.50

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $295.50 [Dealer]

- jamtis sitting in seat 3 with $97.12

- severe sitting in seat 4 with $325.69

- Piiit sitting in seat 5 with $280.65

- Zorkij sitting in seat 6 with $553.11

 

jamtis posted the small blind - $1.50

severe posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :3c::4c:

Piiit folded

Zorkij called - $3.00

Revelevans raised - $13.00

Punkrock_kid called - $13.00

jamtis folded

severe folded

Zorkij called - $13.00

 

** Dealing the flop: :Qc::Ac::7h:

Zorkij checked

Revelevans bet - $34.00

Punkrock_kid called - $34.00

Zorkij folded

 

** Dealing the turn: :9h:

Revelevans bet - $78.00

Punkrock_kid ???

 

Äsch. Han lägger inte ens ett drag ;)

 

- bobbyf sitting in seat 1 with $212.00

- ruset sitting in seat 2 with $74.77 [sitting out]

- thormodur sitting in seat 3 with $182.62

- pokerpjokk sitting in seat 4 with $192.00

- Minucci sitting in seat 5 with $504.60 [Dealer]

- Revelevans sitting in seat 6 with $388.90

 

Revelevans posted the small blind - $2.00

bobbyf posted the big blind - $4.00

 

** Dealing card to Minucci: 10 :heart: , 9 :heart:

thormodur folded

pokerpjokk folded

Minucci raised - $16.00

Revelevans raised - $54.00

bobbyf folded

Minucci called - $54.00

 

** Dealing the flop: 9 :diamond: , 8 :heart: , 6 :spade:

Revelevans bet - $82.00

Minucci went all-in - $450.60

Revelevans went all-in - $254.90

 

** Dealing the turn: Ace :diamond:

 

** Dealing the river: 8 :spade:

 

Revelevans shows: 7 of Spades, Ace of Spades

Minucci mucks: 10 of Hearts, 9 of Hearts

Revelevans wins $783.80 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minucci

 

Hur gammal är den där handen? :shock: Sådana där spel har iaf inte jag sett honom göra på NL300. Han spelar nästintill alltid stabilt. :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Spelade en session nu men den blev väldigt kort p.g.a att jag blev väldigt tiltad över den här handen. Stu_da_man är en riktig fisk som gick in med ett fåtal $ på bordet och har klonkat sig till den stora stacken. Han har precis tagit en stor pott av Jono1010 efter att ha dragit ut Jonos floppade set med högre set på river, därav Jonos lilla markerstapel.

 

Anyway, Jag blir rädd för esset och väljer att folda men kom på i efterhand att om jag får in mer än 100$ preflop mot AX så har jag ju ändå ett positivt EV även om jag backar upp de gånger esset faller på floppen. Så här ser ni hur ni inte ska göra när ni commitat massa $ preflop :D Jag skäms när jag tittar på handen i efterhand.

 

- JoNo1010 sitting in seat 1 with $47.88

- tl sitting in seat 2 with $304.05

- stu_da_man sitting in seat 3 with $424.84

- Botopi sitting in seat 4 with $226.58

- Staropramen4 sitting in seat 5 with $283.50 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $535.77

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.50

JoNo1010 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ks::Kh:

tl folded

stu_da_man called - $3.00

Botopi folded

Staropramen4 folded

Punkrock_kid raised - $12.50

JoNo1010 went all-in - $47.88

stu_da_man called - $50.88

Punkrock_kid raised - $127.64

stu_da_man called - $127.64

 

** Dealing the flop: :3d::Ac::7h:

Punkrock_kid checked

stu_da_man went all-in - $297.20

Punkrock_kid folded

 

** Dealing the turn: :9s:

 

** Dealing the river: :2c:

stu_da_man shows: :5h::5d:

JoNo1010 shows: :Ad::Qs:

JoNo1010 wins $149.64 from the main pot

stu_da_man wins $153.52 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls spelet i 34cc-handen. Finns ingen hand han kan sätta dig på förutom 79cc eller en väldigt otänkbar A9 som synar en sådan dragvänlig flop med en person bakom dig, för att sedan ställa turn. Det är möjligt att du kanske spelar ett set likadant någon gång av 100, men det blir fortfarande en jättelätt syn för honom med AK där om han ser dig som någorlunda kompetent.

Finns en hel del händer jag kan ha som jag spelar sådär med. Förutom färgdrag så kan jag mycket väl göra det med set, tvåpar osv. Jag slår även om med färgdrag på flopp relativt ofta så bara för att jag synar betyder inte att jag sitter på drag.

 

Och om jag inte ska ställa med färgdrag här så är jag väldigt nyfiken på vilka händer jag ska ställa med för att balansera mina ställ med stål?

 

Då är det självklart ok, men då spelar du riktigt jävla tricky om du har stål på den floppen. Kan inte understyka hur kallt det känns att kallsyna där med stål. Finns så jävla många kort som antingen dödar din action eller hjälper någon av motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det självklart ok, men då spelar du riktigt jävla tricky om du har stål på den floppen. Kan inte understyka hur kallt det känns att kallsyna där med stål. Finns så jävla många kort som antingen dödar din action eller hjälper någon av motståndarna.

Jo, det är sant som du säger men mot just denna spelare kan jag behöva spela väldigt tricky för att överhuvudtaget få något betalt för mina händer. Det du skriver om att vissa kort dödar all action är ju det som är det absolut viktigaste! Det är ju det som får mitt spel att falla lite, Att raisa för att undvika actinkillers på turn är ju en lite mer genomtänkt anledning än att Raisa för att Fi kanske sitter på färgdrag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ev-

 

Självklart kollar han hemma (grindar)

Matchen kommer jag se :D

Sen kanske man varvar med lite Pokerforum då och då men någon grind blir det inte då, Det får bli efteråt :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Gick ganska bra igår och jag hittade 540$ plusset totalt, Dock spelade jag väldigt lite. Tänkte kolla upp ifall det finns något värde på borden nu, Isf testar jag ifall det går att vinna något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner spelet för idag. Förutom Primaspelandet så har jag även spelat lite på SvenskaSpel idag. På Prima gick jag 920$+ och på SvenskaSpel plussade jag strax under 2500:- om jag inte räknat helt fel :) Är överlag nöjd med spelandet idag, Är väl några enstaka potter som jag kanske skulle övervägt att spela annorlunda om jag fick chansen, bl.a en KK på 977 bräde som jag spelade riktigt dåligt på NL300. Jaja, Pluss ska man alltid vara nöjd med :P Dags att sova nu, GoodNight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/20 som gäller när du väl kör på SS eller?

Spelade 10/20 med 100BB mestadels igår men avslutade med lite shortstack 25/50. Gick då in med 20BB.

 

Okej. Jag tycker det är sjukt värde på 25/50 i alla fall. Bara man håller koll på vilka som är inne. SPELBEROND, OOa, dared och Bajz är några hajar. http://www.teamss.se är säkra ;)

 

75% av alla som spelar 25/50 på SS är såna som inte skulle gå plus i $0.5/1 på Party i längden en gång :) Så prova fullt normalinköp (100bb) där någon gång ;D Du lär ju inte gula direkt hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...