Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Gick lite sämre mot slutet men jag slutade trots det på 860$ +. Inte missnöjd men inte heller nöjd med dagen, Har stundtals gjort riktigt dåliga spel och det är framförallt i turneringarna som jag har spelat nästintill oseriöst. Bankrullen börjar närma sig 30000$ och då måste jag väl nästan gå upp på 2/4 :roll: Skulle ju gå upp vid 20000$ men när det gick så bra på NL300 kändes det ju onödigt :)

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilka inköpsgränser du verkar ha, 100 inköp och du drar dig för att klättra vidare, skulle dock skippa NL400 och pipa upp på NL600, mer nötgrindare på NL400 än NL600 enl min erfarenhet. Kan tänka mig att samma apliceras på NL300 vs NL200, mellannivåerna verkar agera skottningsnivåer för tiltade spelare på nivån under lr 2 under.

 

EDIT: lite extra material på denna dvd:n. Jag har ett primakonto där jag heter ricky_the_kid, spela HU bara för att? ;) Battle of the kids, plx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: lite extra material på denna dvd:n. Jag har ett primakonto där jag heter ricky_the_kid, spela HU bara för att? ;) Battle of the kids, plx

 

Han sover så sött i min soffa nu, så du får nog ta en raincheck på den där HUn. :)

 

 

Dapine, han kan inte posta några grafer för han ljuger om sina resultat och gör om alla sina hhs. Han spelar NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira lite då!

 

Håller på att Raila! (Alt. 2 är att studera men palla!)

 

Söker på dig på Prima men då kommer det bara två MTT's som du har åkt ur i =/

Jag somnade framför datorn :oops: Jag kanske inte var jättesugen på att spela men när en moderator vill railbirda så är det svårt att säga Nej till spel :) . Det kommer fler tillfällen..

 

är hur enkelt som helst :D Tjatar precis på dustinz att han ska visa graf med ;):Phttp://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/PokerGrapher

Hmm, Ska ta mig en titt på det där vid något tillfälle och se om jag orkar fixa till någon form av graf. TackTack :)

 

Vilka inköpsgränser du verkar ha, 100 inköp och du drar dig för att klättra vidare, skulle dock skippa NL400 och pipa upp på NL600, mer nötgrindare på NL400 än NL600 enl min erfarenhet. Kan tänka mig att samma apliceras på NL300 vs NL200, mellannivåerna verkar agera skottningsnivåer för tiltade spelare på nivån under lr 2 under.

 

EDIT: lite extra material på denna dvd:n. Jag har ett primakonto där jag heter ricky_the_kid, spela HU bara för att? ;) Battle of the kids, plx

Jag har alltid haft höga bankrullekrav. Känns nästan som ett måste ifall man vill lyckas i längden. När jag också lever på pokern så behövs ju bankrullekraven vara lite högre än 3000BB-regeln. Dock så går jag förmodligen upp i nivå inom en snar framtid (Troligt, tänker du nu. :P ) men det är faktiskt sant :) .

 

Det du säger om nivåskillnaderna, Är det dina erfarenheter från Prima eller är det från andra sajter? Det är faktiskt hyfsat väsentligt :) Tror inte jag kommer skippa NL400. Det får vara hur mycket grindnivå det vill men jag vill gärna testa på :)

 

Angående HU, Så länge det inte är cashgame utan istället en halvbillig Sit n Go så kan jag ställa upp. :) Heads Up är dock min svaga punkt när det gäller poker så jag kommer nog inte vara någon match för dig :P

 

Dapine, han kan inte posta några grafer för han ljuger om sina resultat och gör om alla sina hhs. Han spelar NL10.

Sccchhh :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur jag ska spela turn här. Har ingen koll på hnat, Det enda jag vet är att han är PF:are. Hur extraherar jag mest värde här?

 

- hnat sitting in seat 1 with $283.00

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $308.83

- CLUBSMAN sitting in seat 4 with $71.22

- geggga sitting in seat 5 with $518.68

- MrTP11 sitting in seat 6 with $322.95 [Dealer]

 

hnat posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :8c::4c:

CLUBSMAN folded

geggga folded

MrTP11 folded

hnat raised - $11.50

Punkrock_kid raised - $34.00

hnat called - $34.00

 

** Dealing the flop: :4h::Td::4d:

hnat checked

Punkrock_kid bet - $30.00

hnat called - $30.00

 

** Dealing the turn: :2c:

hnat bet - $95.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter honom på färgdrag som vill göra dig osäker, alternativt sno potten direkt ur händerna på dig om du continuebettat med 2 överkort. Tror hur som helst du leder, och efter reraise med en sån skithand, o fått den träffen kan du ju inte vika dig. Dega! Aldrig att han sätter dig på en 4a.

 

*edit*

 

Varför mesbettar du så på floppen för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter honom på färgdrag som vill göra dig osäker, alternativt sno potten direkt ur händerna på dig om du continuebettat med 2 överkort. Tror hur som helst du leder, och efter reraise med en sån skithand, o fått den träffen kan du ju inte vika dig. Dega! Aldrig att han sätter dig på en 4a.

 

*edit*

 

Varför mesbettar du så på floppen för?

 

Att vika är såklart inte i mina tankar. Jag är bara angelägen att ta hela hans stack vilket jag ine gör ifall han sitter på färgdrag och jag degar. Därför funderade jag på ifall det är värt att bara syna och hoppas att han ställer river?

 

Bettar lite för att framkalla bluffomslaget såklart + att om jag bettar lite med bra händer så kan jag betta lite med dåliga händer, Perfekt :) Tänkte betta halvpot men jag är blind vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis sätter han dig som väldigt svag med den betten. Kanske på två overs med färgdrag eller liknande. Hur tänker du när du bettar ut så lite på floppen? Jag anser att det är bättre att betta ut hårt på floppen och hoppas på omslag av ett överpar. Vi kommer inte lägga T4 i alla fall det är vi väl överrens om?

 

Det känns enligt mig som att han har något mellanpar eller överpar där typ JJ/QQ. Sen om han synar omslag eller inte det är väl tveksamt. Så som handen är spelad är det väl bara att dega in och hoppas på att han synar på turn? Har han TT får han väl ha det. :)

 

Edit: Såg inte din senaste post och orkar inte ändra min. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter honom på färgdrag som vill göra dig osäker, alternativt sno potten direkt ur händerna på dig om du continuebettat med 2 överkort. Tror hur som helst du leder, och efter reraise med en sån skithand, o fått den träffen kan du ju inte vika dig. Dega! Aldrig att han sätter dig på en 4a.

 

*edit*

 

Varför mesbettar du så på floppen för?

 

Att vika är såklart inte i mina tankar. Jag är bara angelägen att ta hela hans stack vilket jag ine gör ifall han sitter på färgdrag och jag degar. Därför funderade jag på ifall det är värt att bara syna och hoppas att han ställer river?

 

Bettar lite för att framkalla bluffomslaget såklart + att om jag bettar lite med bra händer så kan jag betta lite med dåliga händer, Perfekt :) Tänkte betta halvpot men jag är blind vid bordet.

 

Jag hade då inte vågat syna ner turnen. :D In med degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pf ffs :D

 

I övrigt så hade jag degat. Har jag något halvdecent så synar jag ju turn. Tror inte att många vågar bluffa river, då du får mad odds.

Sådärja, Äntligen kommer du in och lägger en kommentar :)

 

1) Sluta hacka på min Blind :P

 

2) Om jag pushar turn, Vilken HD sätter du mig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill vi se resten av handen. :D

Måste du vara så ivrig? 8-) Upplösningen är inte så intressant som man kan tänkas tro. Jag visste inte riktigt vad jag skulle sätta honom på men jag beslutade mig för att pusha efter en stunds betänketid. hnat släppte handen ganska snabbt så jag anar att han inte hade något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN.. Han har alldeles för ofta JJ - AA här och då kommer du inte ge honom någon chans att lägga (framförallt jj o qq). genom att bara syna, potten blir för stor för att han ska folda rivern. Samt de (få) ggr han har en tia får du mer värde. Färgdrag? Nja för sällan väl?

 

EDIT: För övrigt tror jag han är tom (typ mellanpar eller AK) och gör så här tack vare ditt lilla bet på floppen. Låt honom fortsätta med det han påbörjat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...