Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Detta blir förmodligen den mest intressanta hand jag postat så här långt i dagboken(enligt mig själv iaf). Motståndaren har gjort några konstiga spel såsom att minibettat med TPTK på river mot mig i en pott som hade blivit hyfsat stor. Han verkar inte vara någon stjärna men jag vet inte hur mycket hänsyn jag ska ta till sådant när jag beslutar mig på river. Det jobbiga är att vi är hyfsat djupa så han borde ju inte ställa river med vadsomhelst kan man tycka. Orkar någon hitta folden?

 

- Dolphinking sitting in seat 1 with $595.74 [Dealer]

- IFoldToAPush sitting in seat 2 with $668.65

- Revelevans sitting in seat 3 with $317.15

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $557.00

- SUPEREKAN sitting in seat 6 with $367.45

 

IFoldToAPush posted the small blind - $1.50

Revelevans posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jh::8h:

Punkrock_kid called - $3.00

SUPEREKAN folded

Dolphinking raised - $6.00

IFoldToAPush folded

Revelevans folded

Punkrock_kid called - $6.00

 

** Dealing the flop: :4d::Jc::Ah:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $3.00

Punkrock_kid called - $3.00

 

** Dealing the turn: :7h:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

 

** Dealing the river: :2h:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $36.00

Punkrock_kid raised - $108.00

Dolphinking went all-in - $535.74

Punkrock_kid ???

 

In med degen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fy fan. Han måste ju rimligtvis veta att du har färgen där, du talar ju praktiskt taget om det för honom med din c/r på river. Därför bör han inte ställa här med annat än nötterna, så fold är nog fan rätt. Vad är det i potten, 650? Du måste lägga runt 400 till. Du måste vinna typ 40% av gångerna. Utan read gör du nog inte det, frågan är hur hans "konstighet" spelar in här. Jag hade nog inte orkat lägga, men så är tiltsynerna på river en av mina största läckor också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan. Han måste ju rimligtvis veta att du har färgen där, du talar ju praktiskt taget om det för honom med din c/r på river. Därför bör han inte ställa här med annat än nötterna, så fold är nog fan rätt. Vad är det i potten, 650? Du måste lägga runt 400 till. Du måste vinna typ 40% av gångerna. Utan read gör du nog inte det, frågan är hur hans "konstighet" spelar in här. Jag hade nog inte orkat lägga, men så är tiltsynerna på river en av mina största läckor också...

Saken är att även om jag "talar om det för honom" så är det inte säkert att han lyssnar :) Denna kille verkar inte vara den allra vassaste spelaren så det är kanske inte ens säkert att han ser färgen :) Jag tror definitvt han pushar med alla lägre färger också när den kommer RunnerRunner. Alltså, Säg att han pushar med alla lägre färger, Då borde jag rimligen vänta mig ett positivt EV. Läg därtill de gånger han pushar som bluff samt pushar AA eller liknande händer så kanske inte synen e så dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan. Han måste ju rimligtvis veta att du har färgen där, du talar ju praktiskt taget om det för honom med din c/r på river. Därför bör han inte ställa här med annat än nötterna, så fold är nog fan rätt. Vad är det i potten, 650? Du måste lägga runt 400 till. Du måste vinna typ 40% av gångerna. Utan read gör du nog inte det, frågan är hur hans "konstighet" spelar in här. Jag hade nog inte orkat lägga, men så är tiltsynerna på river en av mina största läckor också...

Saken är att även om jag "talar om det för honom" så är det inte säkert att han lyssnar :) Denna kille verkar inte vara den allra vassaste spelaren så det är kanske inte ens säkert att han ser färgen :) Jag tror definitvt han pushar med alla lägre färger också när den kommer RunnerRunner. Alltså, Säg att han pushar med alla lägre färger, Då borde jag rimligen vänta mig ett positivt EV. Läg därtill de gånger han pushar som bluff samt pushar AA eller liknande händer så kanske inte synen e så dålig?

Pushar han med alla färger och AA (vilket väl borde inkludera alla andra set också då) så är det ju en enkel syn, ja. Det räcker ju att han pushar med alla färger egentligen. Du har nog rätt, mot den här typen av spelare är säkert syn rätt, jag hade ju som sagt inte släppt i alla fall. ;) Försöker du hitta anledningar till att synen är bra, när han visade K6 i hjärter? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta blir förmodligen den mest intressanta hand jag postat så här långt i dagboken(enligt mig själv iaf). Motståndaren har gjort några konstiga spel såsom att minibettat med TPTK på river mot mig i en pott som hade blivit hyfsat stor. Han verkar inte vara någon stjärna men jag vet inte hur mycket hänsyn jag ska ta till sådant när jag beslutar mig på river. Det jobbiga är att vi är hyfsat djupa så han borde ju inte ställa river med vadsomhelst kan man tycka. Orkar någon hitta folden?

 

- Dolphinking sitting in seat 1 with $595.74 [Dealer]

- IFoldToAPush sitting in seat 2 with $668.65

- Revelevans sitting in seat 3 with $317.15

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $557.00

- SUPEREKAN sitting in seat 6 with $367.45

 

IFoldToAPush posted the small blind - $1.50

Revelevans posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jh::8h:

Punkrock_kid called - $3.00

SUPEREKAN folded

Dolphinking raised - $6.00

IFoldToAPush folded

Revelevans folded

Punkrock_kid called - $6.00

 

** Dealing the flop: :4d::Jc::Ah:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $3.00

Punkrock_kid called - $3.00

 

** Dealing the turn: :7h:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

 

** Dealing the river: :2h:

Punkrock_kid checked

Dolphinking bet - $36.00

Punkrock_kid raised - $108.00

Dolphinking went all-in - $535.74

Punkrock_kid ???

 

In med degen

 

Som Jack Hansen hade sagt: http://www.inmeddegen.nu (Har för mig att ni känner till honom ;))

 

Jag tror att han läst dig som rätt weaktight efter att du bara synat ner hans svaga bettar innan och att du bara synar ner med nöten i princip om han trycker. Förmodligen sitter han med två skapligt höga par eller ett set. Men jag är ju NL50-sopa så ska väl inte säga något kanske. Hade hittat synen ganska snabbt i alla fall. :)

 

Var inte för snabb med att säga vad han hade nu bara. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du hitta anledningar till att synen är bra, när han visade K6 i hjärter? :)

:lol:

Jag måste ju försvara min syn litegrann iaf :) Han hade faktiskt inte K6, Han muckade handen :D Och jag vann min största pott någonsin, 1116$. Jag förstod inte vad som hänt efteråt :)

 

Som Jack Hansen hade sagt: http://www.inmeddegen.nu (Har för mig att ni känner till honom ;) )

Huruvida man vill ta råd av Jack Hansen är ju en smaksak, Jag väljer nog helst att inte göra det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du hitta anledningar till att synen är bra, när han visade K6 i hjärter? :)

:lol:

Jag måste ju försvara min syn litegrann iaf :) Han hade faktiskt inte K6, Han muckade handen :D Och jag vann min största pott någonsin, 1116$. Jag förstod inte vad som hänt efteråt :)

Snyggt!! :) Undrar vad fan han kan tänkas ha haft, sa han något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Jack Hansen hade sagt: http://www.inmeddegen.nu (Har för mig att ni känner till honom ;) )

Huruvida man vill ta råd av Jack Hansen är ju en smaksak, Jag väljer nog helst att inte göra det :)

 

Haha naah vinna pengar är väl inte hans grej direkt. Spendera pengar snabbt är väl nåt som han är bra på om inte annat ;). Han brukar vara i Nkpg och lira ibland va? Han är en riktig stjärna i alla fall.

 

Här är en bild när han gulade min bror i heads up under invigningen i Motala. Dom hade lagt in en joker i leken som fick vara vad som helst vilket Jack givetvis drog ut brorsans QQ med ;). Kanske har visat den för dig men ändå hehe.

 

4621lz9.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen gick länge riktigt bra och i samma veva som jag vann jättepotten så låg jag väl ungefär runt 1000$ +. Det gick dock sämre och sämre och dagen slutade c.a 100$ upp. Idag har jag precis spelat morgonsessionen och den slutade typ 130$ upp även fast jag låg dryga femhundringen + ett tag. Jag måste spela mer fokuserat, Känns som att jag tappar fokus efter att jag spelat ett tag och det gör att jag tappar $ mot slutet väldigt ofta.

 

Ikväll blir det Livepoker på Klubben i Norrköping. Kul med lite omväxling från nätpokern. Får se hur det går. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tycker jag är fint spelad :)

 

- pelleri sitting in seat 1 with $37.37

- Barry19 sitting in seat 2 with $0.00 [Dealer] [sitting out]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $291.00

- Jennifer_L sitting in seat 4 with $140.96

- Guron_ sitting in seat 5 with $114.05

- jonesgift sitting in seat 6 with $380.16

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.50

Jennifer_L posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ts::Ks:

Guron_ folded

jonesgift folded

pelleri folded

Punkrock_kid raised - $12.50

Jennifer_L called - $12.50

 

** Dealing the flop: :Kh::7c::4c:

Punkrock_kid bet - $17.00

Jennifer_L called - $17.00

 

** Dealing the turn: :8h:

Punkrock_kid checked

Jennifer_L bet - $18.00

Punkrock_kid raised - $55.00

Jennifer_L called - $55.00

 

** Dealing the river: :9s:

Punkrock_kid checked

Jennifer_L went all-in - $59.46

Punkrock_kid called - $59.46

Jennifer_L shows: :Qc::6c:

Punkrock_kid shows: :Ts::Ks:

Punkrock_kid wins $285.92 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att få se mig in action så klart de blir skoj. Lovar att bjuda påt ikväll..

Anledningen till att vi valde att gå till klubben idag var ju att vi såg dig skriva i Schermanators dagbok att du skulle dit :D Att få möjligheten att spela ut -_- händer ju inte varje dag :)

 

Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att få se mig in action så klart de blir skoj. Lovar att bjuda påt ikväll..

Anledningen till att vi valde att gå till klubben idag var ju att vi såg dig skriva i Schermanators dagbok att du skulle dit :D Att få möjligheten att spela ut -_- händer ju inte varje dag :)

 

Väl mött!

 

bli utspelad på klubben? :lol::lol::lol:

 

L O L

 

(jag e redan tiltad iofs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna natt så var det dags för ytterligare en riktigt bra session där jag plussade på bra direkt från början. Ganska tidigt efter att sessionen börjat så hamnade jag HU på ett bord mot en duktig kille(Phraeg). Efter ett tag floppar jag OESFD och vi hamnar allin. Han har toppar men jag sätter StraightFlushen på river :D Bara en eller ett par händer efteråt så reraisar jag med JJ och han pushar rakt av. Inte en jättelätt syn att ta men jag gjorde det och vann mot hans AK. Sedan ångade jag vidare och slutade ungefär 1750$ + som också blir dagens slutresultat(tror jag :) ) Riktigt nöjd med spelet, Förhoppningsvis fortsätter de gå lika bra imorgon.

 

Livespelet gick också ganska bra. Nådde finalbordet men lyckades inte ta mig hela vägen. Dustinz lyckades vinna. Grattis :)

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar gå sjukt bra för dig nu! Lite trist bara att du ska sluta för dagen nu när jag precis skulle in och kika lite på dig :D

Jag är inne i ett flow för tillfället :) Du måste välja normala tider att raila, inte 05.40 :)

 

hehe brukar ni inte sitta till tp 7 ibland? Jag kom bara på att ni brukar spela sent, det va därför jag skulle chansa o kolla! Sitter på jobbet o har trist! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggade precis in på NordicBet och fick se att det idag är kval till EPT-Dublin. Kl 17.00. Det är en $60+6 där 1 på 10 får en plats i kvällens satellit med inköpet $600+60. I den sistnämnda turneringen så får 1 på 15 en plats i EPT Dublin. Idag kräver jag av mig själv att jag ska spela bättre turneringspoker än vad jag någonsin tidigare gjort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggade precis in på NordicBet och fick se att det idag är kval till EPT-Dublin. Kl 17.00. Det är en $60+6 där 1 på 10 får en plats i kvällens satellit med inköpet $600+60. I den sistnämnda turneringen så får 1 på 15 en plats i EPT Dublin. Idag kräver jag av mig själv att jag ska spela bättre turneringspoker än vad jag någonsin tidigare gjort :)

 

Lycka till kompis!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...