Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då åkte man precis ut ur 250K garantin på Prima. Låg länge bra med, spelade stabilt och hade flyt i ett par nyckelpotter. Sen kom en hand där jag kanske borde vikt preflop men jag tog en ytterst tveksam syn. Jag sitter med lite mer än 40000 i stacken och sitter i SB med JJ. Knappen miniraisar först in till 3200 och jag slår om till 10600. Han ställer totalt 30000. Här borde jag nog hittat foldknappen men jag gjorde det inte. Han hade AA och att jag hittade en J på river hjälpte föga då floppen visade QQQ :( Handen efter dubblar jag med 88 mot AQ och är hyfsat med igen. Sen hamnar jag All in med Q9 mot QJ som jag förlorar och är jätteshort. Handen efter AT allin, trippling :) .

 

Sen kommer handen jag åker på. Pokerforum-Robster raisar först in på knappen till 9000, Jag pushar 20000 med :Ac::9s:. Han synar med :Kh::Qd: och jag får till min glädje se floppen :As::Ts::Xs:. Där har jag ju så gott som vunnit handen men Robster lyckas träffa :Jh: på turn och slår ut mig. Lite tråkigt men inte mycket att göra åt. Jag fick 250$ för placeringen men är lite besviken trots allt.

 

Jag är iom denna placering + c.a 1900$ idag vilket man får vara ganska nöjd med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra placering ändå, du har ingen aning när turren avslutades? måste varit minst kl 4.30 eller nåt

Tack! :) Eftersom Sansrom skriver att han åkte vid 5 så borde rimligen turneringen slutat 06.30 eller något sånt kan jag tänka mig.

 

Well, jag åkte på 15:e plats kl. 5. Är lite halvtrött nu, blir en kul dag på jobbet...

GG. Hur mycket fick du för besväret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty. $1925 blev det. :evil: Åkte med QQ mot TT. T på flop. Chippie annars typ...

Sjukt att det ska komma bad beats just i extremt viktiga potter. Blev ju nåt iaf men förstår om du är grymt besviken när du var "nära".

Ja, det suger. Men självklart lyckades jag ju klonka rätt bra ett par gånger när jag insåg att turneringen skulle ta slut alltför sent och jag gjorde mitt bästa för att riva ut mig. Var nog värt att sova två timmar i natt för $1800 ändå, ska inte lipa... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har börjat riktigt bra idag också och än så länge är jag + ungefär 570$. Spelar stabilt hela tiden och gör väldigt få misstag känns det som. Måste ha med självförtroendet att göra :) Nu sitter jag och väntar på att Dustinz ska vakna upp så man kan få lite mat i magen innan grinden fortsätter, Annars finns det risk att fokuseringen tryter :) Återkommer med uppdatering samt lite HHs senare under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din rulle kommer springa förbi min om du fortsätter såhär :D , trots att jag också hittat + på sistone.. du flyger ju fram !!

 

edit, vad ligger rullen på?

Helt otroligt bra går det just nu :) Även om jag har plockat ut en del så är rullen för tillfället större än vad den någonsin har varit. Den ligger nog någonstans runt $20-21K skulle jag tro, Hur mycket har du skrapat ihop? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din rulle kommer springa förbi min om du fortsätter såhär :D , trots att jag också hittat + på sistone.. du flyger ju fram !!

 

edit, vad ligger rullen på?

Helt otroligt bra går det just nu :) Även om jag har plockat ut en del så är rullen för tillfället större än vad den någonsin har varit. Den ligger nog någonstans runt $20-21K skulle jag tro, Hur mycket har du skrapat ihop? :)

 

ok, får äta upp mina ord eftersom min ligger på $17k :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kul att battla lite :D

 

Hade du bettat starkt på rivern på 4 färgbrädan ( typ all in) så hade jag gett upp min hand. schyst att du checka :D

Jag är riktigt besviken på mitt eget spel och i synnerhet mot dig, Jag var dock väldigt tiltad och försökte mig på lite fancy moves. I handen där det föll 4 färgkort så hade jag kanske skjutit igen om jag inte lyckats fiska in en hand med SD-value på river. Men men. Synar man 77$ med 10-hög färg så är man ju hyfsat fiskig och kommer förlora i längden ;) Nedå, Nc.

 

Vi hade ju ytterligare en hand mot varandra där jag slog upp preflop och du reraisade. Jag tiltsynade med Q9s och när esset kom så var jag ju tvungen att representera. Vad hade du?

 

GG :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kul att battla lite :D

 

Hade du bettat starkt på rivern på 4 färgbrädan ( typ all in) så hade jag gett upp min hand. schyst att du checka :D

Jag är riktigt besviken på mitt eget spel och i synnerhet mot dig, Jag var dock väldigt tiltad och försökte mig på lite fancy moves. I handen där det föll 4 färgkort så hade jag kanske skjutit igen om jag inte lyckats fiska in en hand med SD-value på river. Men men. Synar man 77$ med 10-hög färg så är man ju hyfsat fiskig och kommer förlora i längden ;) Nedå, Nc.

 

Vi hade ju ytterligare en hand mot varandra där jag slog upp preflop och du reraisade. Jag tiltsynade med Q9s och när esset kom så var jag ju tvungen att representera. Vad hade du?

 

GG :)

 

Vilken fisk man var där med 10 10 va? haha.. nä men ditt bet var ovanligt svagt, kändes som du inte ville committa dig till potten i fall jag skulle slå om. Potten låg på runt 160-180 så synen tycker jag var helt ok. Som sagt, hade du skjutit igen på rivern så hade synen varit svår. Hoppades på en nercheckning.

 

I den andra handen hade jag AK. Det är lätt att sätta mig på pockets istället för Ax där så din höjning tyckte jag var bra.

 

Tycker du lirar riktigt bra och stabilt. Du hade lite oflyt med timingen bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fisk man var där med 10 10 va? haha.. nä men ditt bet var ovanligt svagt, kändes som du inte ville committa dig till potten i fall jag skulle slå om. Potten låg på runt 160-180 så synen tycker jag var helt ok. Som sagt, hade du skjutit igen på rivern så hade synen varit svår. Hoppades på en nercheckning.

 

I den andra handen hade jag AK. Det är lätt att sätta mig på pockets istället för Ax där så din höjning tyckte jag var bra.

 

Tycker du lirar riktigt bra och stabilt. Du hade lite oflyt med timingen bara..

Jo, Du läste mig helt rätt. Samtidigt skulle ju du få svårt att spela vidare utan :heart: på hand så jag försökte plocka upp potten på ett hyfsat billigt sätt. När du sedan bara synar så hade jag svårt att tolka. Jag förväntade mig ett omslag ifall du hade suttit på nötfärg så jag hade kanske fått för mig att skjuta rivern ifall jag inte förbättrat.

 

Andra handen, AK ingår ju såklart i händerna du kan ha men iom att jag

förmodligen kan få dig att vika TT-KK så kändes movet bra.

 

Jo, timingen var inte den bästa och det kostade några hundralappar men men, Jag tar tillbaka dem någon annan dag :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte lika bra under kvälls/nattsessionerna så jag valde att lägga ner spelet relativt tidigt. Dustinz IP-address var ruskigt riggad under natten och alla satt och skrek om hur motståndarna träffade precis allt. Jag låg ju plus 1200$ ett tag men slutade på ungefär 550$ +, fortfarande ett helt okej resultat. Blir grind igen framåt kvällen skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårspelad hyfsat intressant hand mot en för mig i princip okänd Fi. Floppen är helt okej för min del men jag blir lite konfunderad när jag blir c/r. Även om inte min hand är den allra starkaste så finns det ju fortfarande en hel del liknande kombinerade par+stegdrag som han kan ha. Jag tar en syn på flopp för att omvärdera beroende på turnkort. Borde jag slagit om flopp? Foldat? Hursomhelst så slänger han iväg ett ganska vekt turnbet (halvpot) så vad är mitt spel? Jag hade väldigt svårt att ta ett beslut kan jag säga.

 

- Peddano1 sitting in seat 1 with $316.08

- OddPots sitting in seat 2 with $577.66 [Dealer]

- _HOLM_ sitting in seat 3 with $525.70

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $303.25

- The_Coprofag sitting in seat 6 with $299.15

 

_HOLM_ posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

Peddano1 posted to play - $1.50

** Dealing card to Punkrock_kid: :9h::7h:

The_Coprofag folded

Peddano1 called - $3.00

OddPots folded

_HOLM_ called - $3.00

Punkrock_kid bet - $14.00

Peddano1 called - $14.00

_HOLM_ called - $14.00

 

** Dealing the flop: :6h::7c::5d:

_HOLM_ checked

Punkrock_kid bet - $25.00

Peddano1 folded

_HOLM_ raised - $75.00

Punkrock_kid called - $75.00

 

** Dealing the turn: :3c:

_HOLM_ bet - $99.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker gott du kan lägga den på floppen efter hans c/r. På turn är det jättefold.

Jag skäms, Jag fick för mig att floppen var 578 när jag spelade handen :lol: Helt plötsligt ser jag nu att inte floppen var så som jag trodde :) Ja, Då är det nog en jättefold. Jag pushade dock :) Han blixtsynade och muckade efter att en 9 kommit på river :?

 

EDIT 2: Nej, Det kan jag inte heller ha trott för jag visste att jag hade TP :) Ska kanske spela ännu kortare sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl be om ursäkt för min inaktivitet :)

 

Angående senaste handen kanske 76s/65s för _HOLM_? Limp-syn pre å sen höjer han för värde på floppen och blir lite rädd för 4-stegen på turn. Tycker dock att du bolde folda turn som sansrom skrev. Du slår ju inte så mycket på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl be om ursäkt för min inaktivitet :)

 

Angående senaste handen kanske 76s/65s för _HOLM_? Limp-syn pre å sen höjer han för värde på floppen och blir lite rädd för 4-stegen på turn. Tycker dock att du bolde folda turn som sansrom skrev. Du slår ju inte så mycket på turn...

Kul att du är tillbaka :D

 

Handen blir meningslös att diskutera eftersom jag inte är tillräckligt begåvad att se vad floppen är :) Får försöka gräva fram någon bättre analyshand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...