Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Riktigt dåligt spelat av mig här känns det som och ändå vet jag inte vad jag skulle gjort annorlunda. Vill gärna ha synpunkter hur en sådan här hand ska spelas. Inga reads på Fi.

 

- chaoslord sitting in seat 1 with $144.43

- Bulten08 sitting in seat 2 with $107.25 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $100.65

- musuu77 sitting in seat 4 with $75.13

- micduff sitting in seat 5 with $38.61

- nicolius67 sitting in seat 6 with $44.69

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

musuu77 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5d::4s:

micduff called - $1.00

nicolius67 called - $1.00

chaoslord called - $1.00

Bulten08 folded

Punkrock_kid called - $1.00

musuu77 checked

 

** Dealing the flop::4c::5c::3s:

Punkrock_kid bet - $4.00

musuu77 folded

micduff called - $4.00

nicolius67 folded

chaoslord raised - $16.00

Punkrock_kid called - $16.00

micduff folded

 

** Dealing the turn: :Kc:

Punkrock_kid checked

chaoslord bet - $16.00

Punkrock_kid called - $16.00

 

** Dealing the river: :9d:

Punkrock_kid checked

chaoslord bet - $33.00

Punkrock_kid folded

chaoslord mucks:

chaoslord wins $103.00 from the main pot

Svårt att reraisa på floppen, kanske släppa direkt? Ja, jag menar allvar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag kör med riktig nice erbjudande på redbet.com (B2B) Har vip cashback 100€ per 1000vip poäng, i vanliga fall ligger det på 10€ per 1 000vip poäng. Så det är grymt bra erbjudande Som bananförsälning nästan

Det låter som B2B, Vill inte sätta min fot där igen :)

 

Hehe, okej :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med så låg flop (med möjliga limpade överpar) och så många drag börjar iaf mitt all-in finger rycka. På floppen alltså. Det känns visserligen lite småkallt men ändå finns det många händer som ligger efter ditt tvåpar och många av dem är rejäla draghänder som du vill få ut.

Jag tänkte att alla pengar förmodligen skulle åka in på turn ifall den blankade men när färgen satt så blev jag rädd att han hade fyllt ett eventuellt färgdrag. Synade därför turn för att möjligtvis få kåk eller check/ckeck ifall rivern inte parar. När han bettar river känner jag inte längre att min hand är bra så därför foldar jag.

 

Men lol, kan du inte kolla vad som hänt de senaste 30 sekunderna?

Jag såg att du hade skrivit men så trött som jag var orkade jag inte svara då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, usch, usch vilken oduglig pokerdag detta har varit, både livespelet och onlinespelet gick dåligt. Om vi börjar med att berätta om livespelet så åkte jag först ut ur en 500:- turnering innan jag satte mig och spelade 5/10 cashgame. Förlorade ett inköp efter att ha gjort en värdelös syn med nötfärg på parat bräde mot en stor checkraise på river samt efter att ha bluffat bort resten av inköpet mot "synstationen" MrDawwe. Köpte in för ytterligare en tusenlapp och satte mig vid ett bord där det satt en kille jag aldrig sett tidigare. Jag fick dock höra att han hade torskat 12000:- på 5/10 kvällen innan och spelade varje pot :) Kändes som att det var värde att sitta på det bordet. Hittade A6s med 900 i stacken. Killen jag berättade om höjer till 200!! UTG :) Jag går allin och han blixtsynar med K10. Självklart drar han ut och andra inköpet var då borta. Blev sedan stejkad av "Schermanator" med en 1000-lapp och körde 50/50 split med honom. Vann en stor pot mot idioten då jag slog upp till 150 preflop och hamnade all in mot honom på 922 flop. Självklart har han J2o :roll: Ett Ess på turn räddade mig dock och jag slutade 1800 + på den tusenlappen. 900:- fick jag ge bort eftersom jag var stejkad så 1100 back slutade Live-cashgamet.

 

Lite senare var det självklart dags för nätgrinden och man kunde ju tycka att det skulle gå lite bättre men jag spelade riktigt dåligt kombinerat med att jag inte fick särskilt bra kort. Därför backade jag 295$ totalt på kvällens/nattens nätgrind men det blir ju att man drar till med desperata bluffar när man inte får några floppar och när man väl har något så blir man utdragen. Jaja, inget mer badbeatwhine, Ska gå o lägga mig om ett tag istället så får vi se om jag orkar spela något imorgon :)

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 4506$ 295$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dag hade jag tänkt skulle bli den sista stora grinddagen innan resan men vad fel man hade. Jag spelade en liten stund, kanske 20 minuter innan jag skulle ta något att äta. Då ser man MrDawwe ligga bra till i PartyMillion så då måste man ju ta o skippa spelet även om det hade börjat bra. Vet inte hur det blir med Max RB nu när jag inte lirade mycket inatt men men, det e några dagar kvar :P

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 4682$ 176$

SvenskaSpel: 18051:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timmes session nu och plussade 150$. Riktigt bra klonk från min sida. Tre gånger var jag all in på flop med A-högt mot pocketpar och drog ut alla tre gånger :) Ska lägga in ett par händer från sessionen som jag tyckte var intressanta, åtminstone den ena 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rolig hand där jag väler att inte continuationbetta floppen för att istället checka ner och eventuellt få Fi att bluffa.

 

** Game ID 914211615 starting - 2006-08-28 19:26:23

** Solothurn [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- wizzwizz sitting in seat 1 with $39.00

- theronman1 sitting in seat 2 with $36.18

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $125.85 [Dealer]

- Wormald sitting in seat 4 with $44.74

- tim-tim sitting in seat 6 with $45.63

 

Wormald posted the small blind - $0.50

tim-tim posted the big blind - $1.00

wizzwizz posted to play - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :9c::9s:

wizzwizz checked

theronman1 folded

Punkrock_kid raised - $4.00

Wormald folded

tim-tim folded

wizzwizz called - $4.00

 

** Dealing the flop: :Qc::8s::Jh:

wizzwizz checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :2s:

wizzwizz checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :4d:

wizzwizz checked

Punkrock_kid bet - $2.00

wizzwizz raised - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

wizzwizz shows: :5c::3c:

Punkrock_kid shows: :9c::9s:

Punkrock_kid wins $37.55 from the main pot

 

Succé :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand där jag gör om det misstaget som gör att jag ibland backar på poker :) Jag tror att Fi gör moves och backar därför upp hela stacken. Det slår dock inte fel en gång, Motståndarna har händer varje gång och denna gång hade jag ju tur att jag lyckades dra ut. Saken är den att Bulten08 raisar först in på knappen nästan jämt men när han synar min reraise borde jag kanske ge honom cred för något. Jag trodde att även fast han miniraisade mig på floppen så kunde jag mycket väl haft bäst hand. Så var inte fallet dock. :P

 

- ClownFest sitting in seat 1 with $109.70 [sitting out]

- SRF sitting in seat 2 with $126.85

- Bulten08 sitting in seat 3 with $104.35 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $119.97

- Pol5ka sitting in seat 5 with $83.20

- zozo1 sitting in seat 6 with $96.25

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

Pol5ka posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Kc::Ad:

zozo1 folded

SRF folded

Bulten08 raised - $4.00

Punkrock_kid raised - $14.50

Pol5ka folded

Bulten08 called - $14.50

 

** Dealing the flop: :7c::3h::7d:

Punkrock_kid bet - $23.00

Bulten08 raised - $46.00

Punkrock_kid went all-in - $82.97

Bulten08 went all-in - $43.85

 

** Dealing the turn: :Ac:

 

** Dealing the river: :Ah:

Bulten08 shows: :Js::Jd:

Punkrock_kid shows: :Kc::Ad:

Punkrock_kid wins $207.70 from the main pot

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden gick fortsatt bra och nu är jag i runda slängar 560$ + för dagen. Vann ett par riktigt sköna potter. En där jag synade en reraise preflop med AA och fick in degen mot KK på låg flopp. En annan där jag synar en raise med K10s på knappen och floppar 1010X. Han hade höjt med Q10 så floppen var ganska riggad ;) Nu ska jag göra lite annat och sen får jag se ifall jag orkar spela mer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ingen nattgrind för mig. Spenderade timmarna med tjejen och jag orkar inte med att spela nu då jag ska upp runt 8.00 imorgon bitti. 11.30 går tåget upp till Arlanda och 18.15 på kvällen går flyget till Thailand. Därför är det nog bäst att jag sover några timmar nu innan jag ska åka. Blev ju trots allt en grymt bra dag om man räknar hur lite jag trots allt spelade. Ungefär 1,5h total speltid och plus mer än 5,5 inköp.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 5244$ 562$

SvenskaSpel: 18051:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RAPPORT FRAN THAILAND :D

 

Fick tag i ett internetcafe har i Bangkok for en stund sedan och jag lirade lite grann for att fa ihop den sista rejken for max rakeback. Riktigt segt internet och jag orkade inte spela speciellt lange men gick plus 80$ iaf. Nu later jag Dustinz grinda ihop det sista at mig, det blir nog bra. Far se hur mycket rapportering det blir i fortsattningen sa lange jag ar i Thailand men da o da ska jag forsoka skriva iaf. Vi har de bra iaf, lever som kungar harnere :D

 

Kom Igen Dustinz, KLONKA :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Dustinz för att du spelade åt mig. Är skyldig en stor gentjänst men det fixar sig när vi kommer hem igen :heart:

 

Vi har precis bokat ett finare rum på hotellet för att få tillgång till Internet. Det blev lite dyrare men rummet är även större och lyxigare så det känns helt okej :) Ligger på 65e våningen med rätt okej utsikt :D Nu kommer jag alltså ha tillgång till Internet på hotellrummet i två dagar så lite grind ska jag iaf försöka hinna med. :P

 

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta månaden som gått. Jag har haft min bästa månad sedan jag började med poker. Det känns som att det mesta har stämt denna månad och jag har i mitt tycke presterat bra i både cashgames och turneringar. Har ju vunnit 5000$garantin på Prima 2st gånger och 7500$garantin på CDpoker en gång. Det är väl dessa placeringar som framförallt är värda att nämnas även om jag även har några andra bra placeringar.

 

Jag har ju även prövat på NL200 och de började ju bättre än vad jag kunnat tänka mig. Plussade helt okej varje dag innnan jag fick ett par dåliga dagar som fick mig att gå tillbaka till NL100. Jag hade ju en dag där jag backade 1000$ och då mådde man ju lite sisådär. Måste försöka vänja mig vid att det kan komma sådana dagar men det kändes tungt just då.

 

Vet inte riktikgt vad man ska säga annars. Det är riktigt skönt att cashgamet börjat stämma då jag tidigare haft en del problem med detta. Kommer säkerligen utvecklas mer och mer och jag tänkte eventuellt prova på NL400 vid 20000$. Det blir dock inte tal om att spela det härnere även om jag skulle lyckas plussa tillräckligt på NL100-NL200. Känner att jag inte vill ta pokern överseriöst utan spelar mest för att hålla igång ;)

 

Här är slutresultatet för Augusti månad.

 

PartyPoker: 66$

CDPoker: 1090£

NordicBet: 8189$ (inklusive 1277 bananer)

SvenskaSpel: 3174:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså, Då har det blivit dags att sammanfatta Septembers första dag. Blev bara slappspelande med ett turbobord de timmar jag spelade. Började med NL200 och när jag kom hem från kvällens festande så blev det lite NL100. Spelade bra förutom de sista 10 minuterna och de gjorde att det blev några $ back sista sessionen. Totalt så lyckades jag iaf plussa några $ under dagen :) Imorgon så kommer jag försöka grinda lite grann då vi har Internet även då. Sedan försvinner vi nog från Bangkok och då kanske det tar lite tid innan jag får tag i Internet. Redovisar dagens resultat här nedanför.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 6773$ 103$

SvenskaSpel: 18051:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nyss att lira 4 bord NL200 igen och det gick riktigt dåligt. Första handen jag spelar så reraisar jag i Battle of the Blinds med AK och får syn. Floppen kommer A107. Antar att man inte ska kunna släppa med endast 100BB i stacken med tanke på att det var första handen utan reads. Han hade 77 så det var bara reloada. Förlorade sedan lite mer och fick fylla på borden hela tiden kändes det som. Avslutade sessionen efter att ha fått AA på ett dyngtight bord. Raisar från knappen och blir reraisad. Jihoo :D Flopp QXX, All in mot QQ, Godnatt :) Sessionen slutade 636$ back tror jag. Damn, Det är ju mer än 20000 Baht :shock: Bäst att tänka i $, annars kommer jag bli illamående ikväll. Nu ska nog Dawwe och jag försöka hitta något massageställe tror jag, betydligt skönare än att spela poker känns det som för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...