-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare. Hur länge har ni tänkt vara borta? Ska åka med några polare i början av mars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare. Hur länge har ni tänkt vara borta? Ska åka med några polare i början av mars. Vi har bokat hemresa 20 april men vet inte när det bär av hemåt. Den e ombokningsbar så vi åker väl hem när vi känner för det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joel747 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Får man följa med? Ska bara bli rik först Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Får man följa med? Ska bara bli rik först Det är bara hojta till när du blivit rik, Sen är det bara hänga på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Har hittils registrerat mig till två turneringar på FullTilt. En 26$ Deepstack 11000$garanti samt en 26$ 7500$garanti. Den sistnämnda drar igång om 20 minuter så då ska det bli intressant att se hur Punkrock_kid klarar sig Funderar även på att lira en 50$ satellit till 500,000$garantin ikväll, Vi får se. hur djupt är deepstack? är det inte double stack -> bara 100bb ändå? vad är normalstruktur där? i 500K guarantin, vilken struktur är det? i en normal 100dollars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 hur djupt är deepstack? är det inte double stack -> bara 100bb ändå? vad är normalstruktur där? i 500K guarantin, vilken struktur är det? i en normal 100dollars? Ahh, Det kanske är DoubleStack DS betyder Stämmer att det är 100BB stackar. Strukturen kändes inte överdrivet brant utan jag tycker den var helt okej i turneringarna jag spelade. Jag har dock inte spelat tillräckligt många turneringar för att direkt uttala mig Har inte blindsnivåerna och tiden i huvudet nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fhaugen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare. Länk till villan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mafioso80 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Bra flyt A-Q mot K-K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Länk till villan? Vi har inte hittat drömvillan än men jag lägger upp en länk när vi har hittat vad vi söker Bra flyt A-Q mot K-K Haha, Jag fann detta inlägg lite märkligt då jag inte kunde dra mig till minnes att jag skulle ha dragit ut KK med AQ. Tittade i Pokertracker och såg nu att jag visst hade varit Allin på turn och dragit ut på river men jag tryckte bort det fönstret efter att ha synat, Antar att jag var säker på vinst Sessionen som jag avslutade precis gick riktigt stabilt och jag plussade mer än 1000$ så totalt är jag + 1700$ idag. Kommer att bli mer spel senare men tar ett litet break först för att kolla lite Thailandsvillor och lite annat Hoppas flytet håller i sig så jag kan hitta tillbaka till mitt tidigare stabila spel och plus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Dags för en hand igen Detta är första sessionen någonsin som jag möter denna motståndare, Jag har ett par händer innan denna hand reraisat med AQ, checkat bakom på A-hög flopp, och bettat hem på turn. Detta följdes av ett "vnh" från honom i chatten. Antar att han trodde jag hade AAA. I denna hand är det framförallt riverspelet som är det intressanta. Check eller push? Kommentarer på alla gator är välkomna om ni känner för att säga något - cardman77 sitting in seat 1 with $504.78 [Dealer] - Anrik sitting in seat 2 with $542.00 - Punkrock_kid sitting in seat 3 with $582.00 - rabadamtim sitting in seat 4 with $574.74 - abasco sitting in seat 5 with $478.80 - BlueEyedGirl sitting in seat 6 with $290.20 Anrik posted the small blind - $2.50 Punkrock_kid posted the big blind - $5.00 ** Dealing card to Punkrock_kid: rabadamtim folded abasco folded BlueEyedGirl folded cardman77 raised - $20.00 Anrik folded Punkrock_kid raised - $70.00 cardman77 called - $70.00 ** Dealing the flop: Punkrock_kid bet - $76.00 cardman77 raised - $152.00 Punkrock_kid called - $152.00 ** Dealing the turn: Punkrock_kid checked cardman77 checked ** Dealing the river: Punkrock_kid ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Tycker du skriker ut ett högt pp och han vill kika om du har esset, då han själv har esset, när du sätter tvåparet på river så känner jag nog för att valubetta den. Att checka den är nog inte fel heller då AK känns som en trolig hand hos honom Fast vem är jag å säga något, jag har noll koll och är tomtig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag fattar inte hur du kan syna floppen. Checksyna river och förlora mot hans AK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag fattar inte hur du kan syna floppen. Det är inte lika mycket nötförsäljning som på NL100 o NL200, HDn är generellt bredare, I synnerhet om man börjar få psykologist underläge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag fattar inte hur du kan syna floppen. Det är inte lika mycket nötförsäljning som på NL100 o NL200, HDn är generellt bredare, I synnerhet om man börjar få psykologist underläge. Okej, kanske bäst jag håller mig bort från att kommentera överhuvudtaget då jag inte har koll på spelet på NL500. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Pusha turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Pusha turn. Alla händer man slår foldar och AK AA KK kommer blixtsyna är det det du vill? Ok du kan få händer som AQ att folda men ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Om vi pushar turn sätter vi väldig press på motståndaren. Han måste helt enkelt ha AA/KK/AK för att syna. KK tror jag inte att han har i och med hur handen spelas och AA känns osannolikt att han har (alla A används då). Alltså är enda rimliga handen han kan ha här som ger oss syn AK, och hans HD är, precis som punkrock sa STOR. Alltså foldar han tillräckligt ofta för att ställ ska vara +EV. Detta i kombination med att om han synar han har vi ändå typ 1/5 chans att vinna potten gör att push på turn, enligt min åsikt, är ett bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag tror det är marginell skillnad på Valuebet och check på river då jag tror fienden lika många gånger sitter på AQ/AJ som AK vilka är de enda händer fienden kommer syna med. Jag skulle heller inte bli förvånad om fienden visar upp något helt annat än Ax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 AI obviosly Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Lutar nog åt checksyn här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 AI obviosly Vad ska fienden betala av med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Om vi ska check-syna en all-in är väl bet mycket bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Är det helt omöjligt att han har 99 eller 44 här och checkar turn för att hålla kvar action till rivern. Check och syna beroende på bet! Vi vill ju att han ska skjuta engång till med AQ- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andersson00 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Skulle tro att FI aldrig ställer med något som vi slår i detta läget. Det är AQ sånna fall, men det är väl ändå att överspela lite.. ? Men om vi själva pushar kan väl FI få för sig att han måste syna med en hand som AQ, pga av turn-checken.. Men tror du ofta är slagen om det blir action på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts