Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300

-PK-

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa :D Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders :P Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare.

Hur länge har ni tänkt vara borta? Ska åka med några polare i början av mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man precis varit och bokat ytterligare en Thailandsresa :D Åker den 15 Januari och kommer att bo i villa med lite forumpersoner samt Primagrinders :P Känns riktigt bra! Blir jag, oggeking, MrDawwe, Dapine, P_kungen och en annan primalirare.

Hur länge har ni tänkt vara borta? Ska åka med några polare i början av mars.

Vi har bokat hemresa 20 april men vet inte när det bär av hemåt. Den e ombokningsbar så vi åker väl hem när vi känner för det :)

Länk till kommentar

Har hittils registrerat mig till två turneringar på FullTilt. En 26$ Deepstack 11000$garanti samt en 26$ 7500$garanti. Den sistnämnda drar igång om 20 minuter så då ska det bli intressant att se hur Punkrock_kid klarar sig :P Funderar även på att lira en 50$ satellit till 500,000$garantin ikväll, Vi får se.

hur djupt är deepstack? är det inte double stack -> bara 100bb ändå?

vad är normalstruktur där?

i 500K guarantin, vilken struktur är det?

i en normal 100dollars?

Länk till kommentar

hur djupt är deepstack? är det inte double stack -> bara 100bb ändå?

vad är normalstruktur där?

i 500K guarantin, vilken struktur är det?

i en normal 100dollars?

Ahh, Det kanske är DoubleStack DS betyder :D Stämmer att det är 100BB stackar. Strukturen kändes inte överdrivet brant utan jag tycker den var helt okej i turneringarna jag spelade. Jag har dock inte spelat tillräckligt många turneringar för att direkt uttala mig :P Har inte blindsnivåerna och tiden i huvudet nu.

Länk till kommentar

Länk till villan?

Vi har inte hittat drömvillan än men jag lägger upp en länk när vi har hittat vad vi söker :)

Bra flyt A-Q mot K-K

Haha, Jag fann detta inlägg lite märkligt då jag inte kunde dra mig till minnes att jag skulle ha dragit ut KK med AQ. Tittade i Pokertracker och såg nu att jag visst hade varit Allin på turn och dragit ut på river men jag tryckte bort det fönstret efter att ha synat, Antar att jag var säker på vinst :lol:

:club::diamond::heart::spade:

Sessionen som jag avslutade precis gick riktigt stabilt och jag plussade mer än 1000$ så totalt är jag + 1700$ idag. Kommer att bli mer spel senare men tar ett litet break först för att kolla lite Thailandsvillor och lite annat :D Hoppas flytet håller i sig så jag kan hitta tillbaka till mitt tidigare stabila spel och plus :)

Länk till kommentar

Dags för en hand igen :) Detta är första sessionen någonsin som jag möter denna motståndare, Jag har ett par händer innan denna hand reraisat med AQ, checkat bakom på A-hög flopp, och bettat hem på turn. Detta följdes av ett "vnh" från honom i chatten. Antar att han trodde jag hade AAA.

I denna hand är det framförallt riverspelet som är det intressanta. Check eller push? Kommentarer på alla gator är välkomna om ni känner för att säga något ;)

- cardman77 sitting in seat 1 with $504.78 [Dealer]

- Anrik sitting in seat 2 with $542.00

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $582.00

- rabadamtim sitting in seat 4 with $574.74

- abasco sitting in seat 5 with $478.80

- BlueEyedGirl sitting in seat 6 with $290.20

Anrik posted the small blind - $2.50

Punkrock_kid posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ad::5d:

rabadamtim folded

abasco folded

BlueEyedGirl folded

cardman77 raised - $20.00

Anrik folded

Punkrock_kid raised - $70.00

cardman77 called - $70.00

** Dealing the flop: :4h::9d::As:

Punkrock_kid bet - $76.00

cardman77 raised - $152.00

Punkrock_kid called - $152.00

** Dealing the turn: :Kd:

Punkrock_kid checked

cardman77 checked

** Dealing the river: :5h:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar

Tycker du skriker ut ett högt pp och han vill kika om du har esset, då han själv har esset, när du sätter tvåparet på river så känner jag nog för att valubetta den. Att checka den är nog inte fel heller då AK känns som en trolig hand hos honom :| Fast vem är jag å säga något, jag har noll koll och är tomtig :)

Länk till kommentar

Jag fattar inte hur du kan syna floppen.

Det är inte lika mycket nötförsäljning som på NL100 o NL200, HDn är generellt bredare, I synnerhet om man börjar få psykologist underläge.

Okej, kanske bäst jag håller mig bort från att kommentera överhuvudtaget då jag inte har koll på spelet på NL500.

Länk till kommentar

Om vi pushar turn sätter vi väldig press på motståndaren. Han måste helt enkelt ha AA/KK/AK för att syna. KK tror jag inte att han har i och med hur handen spelas och AA känns osannolikt att han har (alla A används då). Alltså är enda rimliga handen han kan ha här som ger oss syn AK, och hans HD är, precis som punkrock sa STOR. Alltså foldar han tillräckligt ofta för att ställ ska vara +EV.

Detta i kombination med att om han synar han har vi ändå typ 1/5 chans att vinna potten gör att push på turn, enligt min åsikt, är ett bra spel.

Länk till kommentar