jna Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Turnering på Cosmopol igår. En av de första händerna efter rebuy perioden. Jag har spelat få händer men motståndarna har också sett att jag någon gång höjt med skräp pre flop. CO och knappen är normala, stabila spelare. Blinds 20/40 Stackar: Jag 1800, CO 1200, knappen 2200 (ungefär, jag vet att knappen täckte mig och att jag täckte CO) Pre flop: Ks 9s. Alla foldar fram till mig i mellanpos. Beslutar mig för en slaskhöjning med Ks 9s till 120. 90% av alla gånger lägger jag denna hand i så pass tidig position, men kände för att höja nu. CO och knappen synar, alla andra foldar. Flop: As 9h 6s. Bra flop för mig. Träffat nian + nötfärgdrag. Risken är ju dock stor att någon annan har ett ess, men jag betar 300. Rätt eller fel? CO synar och knappen minraisar till 600. Hur spelar ni här? Synar ni 300 och försöker se turn billigt eller går ni all in? Två frågor alltså: Fortsättningsbeta trots esset på floppen? Syna eller ställa efter knappens raise? Observera att "fold pre flop" inte besvarar någon av mina frågor . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Jag var i en liknande situation i går när jag spelade cashgame på Partypoker. Jag hade 10 7 med flopp 10 5 3 , betar pot och blir minihöjd av ett troligt överpar. Jag satte höjaren all in med ett bet på 6 gånger pottens storlek, han synade (QQ) och jag förlorade eftersom jag inget träffade. Jag tycker ändå att jag spelade rätt. Här blir det ju lite annat, genom att det finns en spelare till med i beräkningen, men jag skulle ändå ställa på en gång, och hoppas att båda skulle lägga sig, rädda för ex-vis AK. Om någon synar så har du ju ändå cirka 50% vinstchans. Och med ställa på en gång menar jag efter knappens minihöjning. Fortsättningsbeten tycker jag också är självklar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Om du synar här så ger du CO odds att syna också. Din hand är väl av den typen att du vill ha många spelare med i potten, men frågan är vad kostnaden för en syn blir på turn. Jag tycker att du ska ställa in för att 1. visa extrem styrka (tvåpar-triss) och ev. ta potten direkt. 2. få bort CO och hamna headsup med knappen och få se både turn o river med goda odds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Det verkar naturligt att beta ut på floppen med en så stark hand. Sedan kanske du bör sälla in. Men det är ett svårt beslut p g a den styrka som kanppen visar. Du är (knapp) favorit mot alla äss. Och du har fold equity när du går all-in. Att ni är tre är nog bara till din fördel. Har du tur drar någon av de andra också till färgen. Om den ene har ett äss och den andre drar till färgen har du fortfarande runt 50% vinstchans, men du får 2 mot 1 om båda synar dig. Det du verkligen är rädd för är givetvis ett set. Du vinner 3 av 10 mot bottenset (som är det mest sannolika setet). Därmed blir frågan om hur ofta du tror dig vara uppe mot ett set, baserat på dina reads. Om du bedömer risken som tillräckligt stor bör välja syn istället för all-in. Om du tror att knappen försöker skrämmas p g a att han täcker dig ska du förstås ställa in. Problemet med syn är förstås att du måste släppa om du missar färgen på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Grejen är att jag tyckte handen spelade sig själv efter höjningen pre flop. Efter handen tyckte dock en av de andra spelarna att jag riskerat onödigt mycket eftersom jag hade en fin stack och kunde väntat in ett bättre läge. Resultatet blev att jag gick all in och CO (som jag täckte) blixtsynade. Knappen (som täckte mig) tänkte länge innan han också synade. Tyvärr visade det sig att min situation var sämsta möjliga: CO visade AA och knappen 96. Kungar och nior var alltså döda för mig. Både turn och river var blanka och jag åkte ut. När jag körde handen i twodimes.net visade det sig att min sannolikhet att vinna handen var mellan 31 och 51%. Lägst för just situationen ovan och högst om motståndarna har t ex AQ och AJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts