gdaily Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Hepp, nu när jag fått 20$ gratis i julklapp så tänkte jag mig testa en sak - jag ska tokgasa varje gång jag spelar tills jag antingen har 1000$ eller går gul. Målet är att jag skall dubbla upp varje dag jag spelar också. Inte för att det intresserar någon, men jag tänker skriva ner resultaten i den här tråden. Intressanta händer kommer publiceras, men inte nu i början när vi spelar om jordnötter. Dag 1: Start 20$ Spelade 03:30 - 03:45 medans jag kollade mailen, på ett 0,25/050-bord. Slut: 40.52$ Citera
Morbo Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Äh, satsa järnet, go for $10000! Vad, det kan väl bara öka dina chanser att gula typ femdubbelt? Citera
gfs86 Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Ser fram emot resultaten.. Ska försöka göra samma sak, får se hur långt jag kommer... Kommer jag över 80$ så blir de att ta ut och flytta utomlands Citera
f03mh Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Hoho. Bra jobbat. Det tog mig åtskilliga timmar att hamna på $28.03. Blev lite jojo med bankrullen i början. Dessutom spelade jag lite mot Gus Hansen och skämde ut mig riktigt ordentligt. Tror dock inte han känner igen mig på stan Citera
morberg Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Dag 1: Start 20$ Spelade 03:30 - 03:45 medans jag kollade mailen, på ett 0,25/050-bord. Slut: 40.52$ Det här är ju inte rättvist. Här har jag harvat på låga nivåer i flera veckor och så dubblar du stålarna på en kvart. Även om det är jordnötter skulle det vara intressant att veta något om de händer du spelade; du kan inte ha hunnit med så värst många om du satt på ett bord. Edit: Kom på att du kanske lirade NL, då borde det gå snabbare att svinga sig upp (och för mig även ner) än FL som jag syftade till i förra stycket. Citera
TANDEMCYKELN Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Det här är ju inte rättvist. Här har jag harvat på låga nivåer i flera veckor och så dubblar du stålarna på en kvart. Även om det är jordnötter skulle det vara intressant att veta något om de händer du spelade; du kan inte ha hunnit med så värst många om du satt på ett bord. Ibland när man ser gdaily spela NL €5/€10 på 24h, så undrar man hur han är funtad... Vet man inte vem gdaily är skulle man kunna tro att det är tomtefar som sitter vid bordet. Citera
Matteprof Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Hehe jag gjorde samma sak. Dubblade upp med monstern K,10 o som jag synade en ohöjd pot och checkraisade all in med då jag träffat 2 par på flop Citera
eurythmech Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jag tänkte så här, att jag sätter in en tia på ett $10 bord och sen när jag har dubblat det kan jag lira turnering för $10 "gratis". Nåja, dubblingen gick enkelt, det gäller bara att syna med nötfärgdraget vid rätt tillfälle Sen turneringen ska vi inte prata om. 30 pers, 5 får pengar verkade ju sjysst. Dubblade också tidigt med JJ som jag spelade utmärkt, fick värde på varje gata efter att ha floppat setet. Killen som följer med hela vägen har underpar. Hejdå tomtenisse! Tidig chiplead känns bra. Tuffar sedan på tills jag springer på en 88 som floppat setet med min QQ. Ouch! Är helt plötsligt under medelstacken. Spelar sedan vidare tight, förutom ett par blindsteals med KQ och Ax. Har sen cirka 7 bb när jag i bb hittar K4, alla foldar fram till knappen som limpar, sb lägger sig. Jag checkar. Floppen kommer 334, perfekt!. Bettar pot, får syn. Ställer in på turn, får syn av 88. Åker ut som trettonde, men varför limpade karln med 88? Nåväl....nu ska jag logga in och dubbla vidare Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 hehe, gdaily, då var det alltså dig jag såg inne på 0.05/0.10 bord igår om det är du som har kontot 'gdaily' alltså. snygg ökning på en kvart Citera
gdaily Postad 18 December , 2004 Författare Rapport Postad 18 December , 2004 Det här är ju inte rättvist. Här har jag harvat på låga nivåer i flera veckor och så dubblar du stålarna på en kvart. Även om det är jordnötter skulle det vara intressant att veta något om de händer du spelade; du kan inte ha hunnit med så värst många om du satt på ett bord. Ibland när man ser gdaily spela NL €5/€10 på 24h, så undrar man hur han är funtad... Vet man inte vem gdaily är skulle man kunna tro att det är tomtefar som sitter vid bordet. Du menar så där weak passiv som exempelvis Gyll med en dåres envishet hävdar att jag är? Citera
gdaily Postad 18 December , 2004 Författare Rapport Postad 18 December , 2004 Är det någon som förresten kommit på hur man får fyrfärgskortlek på PC? Citera
Trolldeg Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Tryck på den där lilla pilen vid Autopost BB så kommer det upp en lista med lite options. Citera
mte Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Är det någon som förresten kommit på hur man får fyrfärgskortlek på PC? När du slagit dig ner vid ett bord så tryck på "pilen" nere till höger där det står något i stil med control panel om jag inte minns fel. Edit: alltid sen... ta bort!!! Citera
P_kungen Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jippi, jag vann nyss en liten pott mot gdaily Citera
gdaily Postad 18 December , 2004 Författare Rapport Postad 18 December , 2004 Dag 2: in 40$, klockan 11:10 Spelar två bord, ett 0,25/0,50 NL, och ett 0,05/0,10 NL. Hittar en dålig sak - om man har höga blinden så klan man kicka i fold, och då lägger man sig om någon synar. Inte bra programerat, imho. Efter fem minuter börjar det krypa i kroppen. känns som man antar bort sig - gud vad Internetpoker egentligen är tråkigt. Då får jag QQ på big blind, efter några omslag fram och tillbaks så är vi tre man all-in. 70 i mitten och dom har en sidpott på 75. Floppen kommer J hög, men givetvis sitter en med JJ och får alltså triss (tredje man vet jag inte men jag tippar på AK). Sådant piggar upp på morgonkulan. Hittade för övrigt fyrfärgskortleken - var hittar man handhistoryn? Vilken rörig klient det är, hur ställer man sig på väntelista? Synar sedan ner med en dålig knekt mot en något bättre knekt på andra bordet- hoppet står nu till de 5$ om jag snabbt förvandlande till 0.05. Susta 0,05 inne på BB med 82. Gäller att ta vara på tillfällena... Ja ni förstår ju hur det slutade. Nåväl, experimentet var intressant, Pokerchamps var hyggliga som gav mig en anledning att testa deras klient. Troligtvis kommer jag tillbaks om jag ser att spelet på de lite mer "lagom" nivåerna ökar, och när de fixat till omaha mfl spel. Jag uppfattar klienten som rörig, men jag gillar verkligen 4*4-play utan att behöva hålla på med miniview eller överlappand efönster eller köpa flera skärmar. Kan inte någon annan ta över min mission? Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jo, nån frivillig med 80$+ får ta över här Citera
Matteprof Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Hittar en dålig sak - om man har höga blinden så klan man kicka i fold, och då lägger man sig om någon synar. Inte bra programerat, imho. Usch!!! Samma sak hände mig på Klubben en gång. Satt i bb och 2 limpar. Jag har 2,7o och kastar mina kort i muckhögen pre-flop trots att jag betalat. Klubben har samma dåliga programering! Citera
eurythmech Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Satan vad irriterande! Lirar $5 turnering, 22 pers anmälda, 3 får pengar. Ligger trea med fyra spelare kvar. Har ca 3,3k, fyran har drygt 1k. De två andra har ca 15k vardera. Mörkar 100/200, ante 25. Sitter i sb med 88, UTG höjer till 400, knappen (shortstack) lägger sig. Jag går all-in, får syn av bb, limparen lägger sig. 88 torskar mot AK. Frågan är bara, var det dumt att ställa in i det läget? Jag hade ju nästan garanterat kommit ITM om jag fegat, och även om jag hade vunnit så hade jag varit långt ifrån en andra plats. Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jag tycker att du borde ha lagt dig, men du hade iofs rätt bra chans att plocka hem den. Det är exakt som du säger, om du bara fegspelat hade du nog hamnat top3 och fått betalt. Dessutom var inte din dubblering värd chansen att förlora just där. Båda alternativen var rätt Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Tills någon bättre åtar sig gdaily's quest kan jag skriva lite om mina fram och.. tja.. bakgångar Startsumma : $20 Summa efter första dagen/timmen : $45 Aktuell summa : 60$ Just nu lirar jag på 2st 0.05/0.10 bord och ska försöka så hårt jag kan att minst dubbla mig varje dag. Hårda händer hittils : JJ på hand och floppen kom som 4JK rainbow, jag och en till hade lite raise-tävling och slutade med en all-in. han hade QT och plockade 9 på turnen. JJ på hand och raisade några bb, slutade med att vi var 3 personer all-in pre-flop. Vi vände upp korten och jag blev underdog mot KK och AA. 77 på BB och det dyker upp c:a 78K rainbow på flop. Sitter och raisar konstant och folk lägger sig efter hand, en kille går all-in, jag synar och han plockar sin runner-runner flush med QKs på hand. Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 kan tillägga att jag inte kommer att slänga bort mina pengar i sjön så det vore väldigt bra om nån annan tog över denna quest. Citera
HeadLess- Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 satt vid samma bord som dig inatt.. satan va aggresiv du va imellanåt=) Citera
Holmees Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jag tar gärna över den om någon sätter in 20 euro på valfritt bolag åt mig, ni får 50% utav eventuell vinst Wroom Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 haha headless, jo, det funkade bra på det bordet Citera
ades_va Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Uppdatering. Ligger på strax över $25 nu efter några otroliga händer. som att förlora all-in mot runner runner flush och runner runner straight. var som värst nere på c:a $10 och vände. Citera
Recommended Posts