Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja Pokergrabbar å brudar?, passar att säga farväl till alla mina vänner så här < 14 timmar till flygets avgångstid. Blir ju borta 1 månad så jag kommer sakna er (kanske).

Arlanda - Philadelphia - Los Angeles är rutten.

Väl framme ska vi få en hyrbil på flygplatsen (borde gå bra) trots allt j*la strul med Agenten här hemma.

På flygplatsen ska man lämna in nått formulär som kallas APIS (Advance Person Information S?) som e lite skum att fylla i eftersom den e på engelska och tyska och verkar inte finnas i några andra versioner.

Det är alltså en de krångel med att ta sig till USA. Men allt ska nog gå bra ändå.

Vi har bokat ett hotell I Norwalk Los Angeles, ca 2 mil från centrum.

Best Western Norwalk Inn, Google Earth rules, man ser hotellet fint och tydligt ;)

Några mål i LA, Disneyland, Universal Studios (eller annan), Walk of Fame, Beverly Hills och Farmers Market (måste handla badbyxor då jag förlagt mina).

Vidare är väl tanken att ta kustvägen upp till San Francisco och turista lite där.

Vart ska vi sen, Ja det får ni vänta på tills vi faktiskt är i Staterna.

Feel free till att starta en tråd som kommenterar denna blogg (bara om ni vill), för denna låser jag så att den blir lätt att följa.

Postad

Tjena Pokervanner!

Sitter pa i-cafe i San Fran just nu. Precis dumpat bilen med nyckel i pa ett parkeringshus.

Vi kom hit igar och tittade pa Golden Gate och Muir Woods (trad som blir 2000 ar gamla och 370 feet hoga. vi kommer besoka andra redwoods i Sierra Nevada som blir kortare men fetare). Vi landade ju i LA datrvi bodde i Norwalk pa ett ganska fint Hotel, vi besokte Disneyland och Universal Studios. Pa bade stallena var det sjuk varmt och langa koer. Over 100 Farenheir varje dag, har i SF ar det svalare. Vi var aven en svang till Laguna Beach och badade lite, (kallt i vattnet), vi var aven i Hollywood och kolla pa walk of fame och cruisade lite i Beverly HIlls.

Anledningen till att jag inte skrivit tidigare ar att vi inte hittat ngt billigt I=cafe f;rutom detta (15c per minut).

NU ska vi iaf knata runt i SF a kanske aven ta en battur till Alcatraz.

Forhoppningsvis skriver jag snart igen.

Postad

Tjena tjena!

Har hittat gratis internet i 15 minuter h'r pa Super 8 Motel i Bishop.

NU har vi glidit igenom Sacramento, Fresno och Kings Canyon, Seqoia National Park och Yosemite, med en liten set back och vi tappat en dag pa grund av punktering. (mkt skap pa vagarna har, spik i dacket).

NU e de morgon och vi ska ge oss av har fran Bishop igenom DeaTH Valley och vidare. forhoppningsvis kommer vi till Vegas ikvall..Stannar kanske nga dagar innan vi aker vidare mot Grand Canyon.

GL i Tyrkey boys!

Tjo/ NoQ

Postad

Tjo Grabbs.

Sitter nu i Flagstaff, ska till Grand Canyon imorn, liten bit norrut.

Vart 3 dagar i Vegas, det var nice forutom att det gick pissruttet pa gamblandet. Spelade 2 sessions pa Treasure Island en 7 timmars a en 3 timmars. Forsta gciksadar minus 2 dollar. Andra minus 86 dollar, efter legat ett helt inkop plus efter 30 minuter. Manga med i potten sa man blir utdragen ratt ofta. Var val de som hande, pluss att man hela tiden hade second best hands tex. flush mot hogr flush (ej 4 av fargen pa bordet).

Sen kopte jag in mig i en 60 dollar freezout. jag akte forst, pa andra handen jag spela, vi startade med 2000 och blinds 25/50. Efter missat oesd pa forsta handen hade jag ca 1300 kvar. Far AK fran cutoff, rasie 6x till 300 far syn av button. Flop AQ5 rainbow. Har 1000 kvar med 700 i potten. Sa jag tanker att jag inte har tillrackligt med stalar far att spela handen ordentligt. ska ju minst gora ett 500 bet har och om han hojer maste jag syna med min sista 500 iaf. Sa jag gar all in, och forsoker plocka upp potten direkt, killen tankar i 20/30 sekunder sen synar han.

Han har A5 off. Jag forbattrar inte. Bad luck, kunde jag spelat annorlunda_?

Kanske blir ett nytt aventyr till vegas efter helgen.

• 2 weeks later...
Postad

Tjolahopps!

Sista veckan i US.

Ar nu pa Horton Plaza i San Diego, igar pa Wild animal Park och Idag strosa runt i downtown a kolla runt lite.

Va nastan hela forra veckan i vegas, bodde pa Imperial Palace, ratt nice for ett bra och lagt pris, samt att de hade 2/4 Limit och 1/2 NL. Gejmade ca 25 timmar 2/4 under veckan for att skramla ihop en bonus pa 50 dollar. Tyvarr sog jag ju pung som vanligt 3 minus sessions och 2 pluss sessions. och ett minus pa totalt= 50 - 100 dollar (bonus inraknad) bara pa pokern, annu mer minus pa BJ a andra skitspel (slots, Let it Ride, Videopoker).

Var kul men trakigt att det gar daligt pa pokern, men helt sjuk lost spel, vanligtvis 6-7 spelare till flopp, 5 till turn och 3 till river.

Kommer hem pa sondag morgon om allt gar som det ska, securityn pa flygplatserna har ju hojts brutalt har i USA efter det som hande i england i veckan.

Detta ar formodligen sista gangen jag skriver har i fran staterna, cya soon.