Sunbird Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Satt och lirade lite live med kollegor och vänner tidigare i veckan och då började vi diskutera hypen kring poker. Majoriteten var inne på att när väl den mediala hypen dör kommer många att spela, men för att få lite mer argument till nästa gång tänkte jag be om era åsikter: - Är hypen tillfällig? Kommer nätspelande att minska om ett år när det inte skrivs om det lika mycket eller kommer spelarna att hänga kvar? - Vad är nästa steg i utvecklingen kring nätpokern? Kommer vi snart att spela på våra Ipaq's eller är det mobiltelefonerna som är den naturliga fortsättningen? Betyder ökad tillgänglighet fortsatt stigande antal spelare? - Hur blir den framtida marknadsföringen? Ryker spelmonopolet all världens väg inom en överskådlig framtid eller måste siterna fortsätta köra alternativa medier? Vore tacksam för lite input så jag kan fortsätta vårt samtal nästa gång vi ses och spelar av varandra några marker Citera
MaLiik Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 - Är hypen tillfällig? Ja "hypen" är det. Många som spelar poker kommer nog att sluta när de förlorar för mycket pengar... däremot tror jag att det kommer nya spelare med en jämn ström... - Vad är nästa steg i utvecklingen kring nätpokern? När det går att ha en stabil och snabb uppkoppling via mobilen/pocket-PCn eller liknande så tror jag att det kommer bli mer spel med dessa uppkopplingar. (långa, tråkiga möten går en död tillmötes) - Hur blir den framtida marknadsföringen? Monopolet blir nog kvar ett tag, men tror inte det komemr spela någon roll. Däremot ser jag en fiasko satsning av SS som kommer kosta oss skattebetalare ett par miljoner... Citera
Papa Kubo Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Å andra sidan finns det dem som hävdar att nätpokern i princip kommer att dö ut då botarna blir allt för duktiga och vanliga. Citera
TotalFarsa Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 - Är hypen tillfällig? Ja "hypen" är det. Många som spelar poker kommer nog att sluta när de förlorar för mycket pengar... däremot tror jag att det kommer nya spelare med en jämn ström... Men, men, om det hela tiden kommer nya spelare... ... ... fortsätter inte hypen då? *hmmm, när man inte kommer på bättre skämt än så här, då är det dax att gå hem från jobbet Ha en trevlig pokerhelg!!! /TF Citera
zamora Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 om bottarna blir ett reellt problem är jag övertygad om att sajterna kommer att börja sätta hårt mot hårt. en bransch som omsätter hundratals miljoner dollar kommer inte att låta några femtonåringar med talang för ettor och nollor att förstöra deras kassako. det är mycket möjligt att det kommer att innebära att spelandet för oss hederliga blir en aning mer bökigt men det kommer nog inte att förstöra hela industrin. det finns nog mycket annat som kan komma ivägen men det lustiga med gambling är att det tycks fortsätta öka vad som än händer med den övriga ekonomin. poker som spel borde ju onekligen vara det perfekta spelet för rekreationsgamblern. man har viss kontroll över skeendet, man kan känna sig smart när man vinner och man kan skylla på oturen när man förlorar. därmed inte sagt att den här enorma bubblan (om det nu är det) inte kommer att pysa en aning. Citera
liggat Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 jag ser det som så att hypen har bara precis börjat. det kommer säkerligen bli en väldigt kraftig ökning av spelare dom närmaste åren, speciellt i europa. Sen kan man tänka på vad som kommer att hända när dom speltokiga asiaterna blir fast i pokerträsket. dom om några kan hypa saker till sin spets. allt handlar om prissummor. om gus hansen vinner $100 i en liveturnering så uppmärksammar inte ens pokervärlden det men om han vinner $10,000,000 så kommer tom auktionsverkets katalog att skriva om det. alla är ute efter pengar, finns dom största pengarna i pokern så kommer folk pyssla med det. vare sig dom vinner eller ej. folk spelar ju på lotto hela livet utan att vinna ett skit. allt handlar om drömmen! Citera
eurythmech Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Jag tror helt allvarligt att hypen bara har börjat. Folk kommer att diskutera stora pokerturneringar precis lika mycket som man diskuterar hockey eller tennis. När det gäller botarna så känns det omöjligt att sia om i dagsläget, men det måste ses som ett reellt hot. Citera
Recommended Posts