Gå till innehåll

NL - SH, A9o -> A2o & PP


Pokervinnaren

Recommended Posts

A9o -> A2o & PP Shorthanded NLT.. CASHGAME 25 NL

 

Har svårt att spela dessa händer, främst i mellan- och tidig position. A9o -> A2o och låga pockets. Säg att du sitter på UTG+2 6-manna NLT CG och det är din tur (de andra lagt sig).. vad gör man generellt sett här? Kastar man de eller höjer man med dem? Detsamma gäller låga pockets i samma sits... vad gör man generellt sett? Självklart beror allting på situationen men skulle önska ett genrellt svar och gärna en motivering om varför.

 

(Vet ej var jag ska posta denna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mest full ring, men gäller i stort detsamma. Vid höjning vill man tjäna position, dvs cut off och knappen kommer att lägga sig. Om mörkarna synar är det inte lika farligt. Om jag tror att någon som har position kommer syna så slänger jag dessa. Samma gäller om någon har höjt före dig, men här låter jag min read på spelaren avgöra hur jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, för jag tycker det är sällan man träffar dessa Axo -händer. Säg att du bettar på UTG+2 med A7o och får syn av knappen. Flopp kommer, säg Q68 regnbåge. Sedan fortsättningsbetar jag och Fi höjer eller så checkar jag och Fi checkar eller höjer. Det känns nästan som det inte är värt att gå med på dessa händer. Låga pockets är en annan sak, men ni som spelar shorthanded, hur gör ni med Axo.? Btw.. tack för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A9o -> A2o & PP Shorthanded NLT.. CASHGAME 25 NL

 

Har svårt att spela dessa händer, främst i mellan- och tidig position. A9o -> A2o och låga pockets. Säg att du sitter på UTG+2 6-manna NLT CG och det är din tur (de andra lagt sig).. vad gör man generellt sett här? Kastar man de eller höjer man med dem? Detsamma gäller låga pockets i samma sits... vad gör man generellt sett? Självklart beror allting på situationen men skulle önska ett genrellt svar och gärna en motivering om varför.

 

(Vet ej var jag ska posta denna)

 

 

Små par minskar i värde om du spelar shorthanded - det är svårt att få betalt för dem om man träffar en triss. När man spelar väldigt shorthanden eller tom HU så ökar litet par i värde igen för då räcker ofta paret för att ha den bästa handen

 

Mellanstora par ökar i värde i SH för de kan då vara bästa handen även efter floppen.

 

 

Höga kort ökar i värde i SH. Det är mindre chans en annan har ett A samtidigt som man själv har ett så man får mindre problem med kicker. Dock vill man med Axo träffa A för annars ligger man ofta risigt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...