Gå till innehåll

Stejkning av forumspelare i dyra turneringar?


Recommended Posts

Signade idag på en ny sajt för försöka kvala in till en $1M-turnering. Otroligt övervärde på gång, så det det skulle smärta att inte kvala in. Tycker mig inte ha rulle för att betala $1k till en turnering.

 

Övervärdet gav mig dock en idé: Varför inte stejka en eller flera forumspelare i liknande stora turneringar, d v s att vi på forumet får köpa andelar? Finns flera spelare på forumet som jag lätt skulle ge förtroendet att förvalta mina pengar (kolla Myssions resultat t ex). Däremot kanske inte alla bra spelare har rulle för liknande events. Vem som stejkas kunde t ex avgöras genom en kvalturnering.

 

Antar att de flesta har NETeller, så betalningarna borde kunna ordnas hyfsat enkelt. Vad säger ni?

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sker väl i praktiken redan iom plantskolan.

 

En en mer direkt stejkning är väl rätt tveksam att de som håller forumet vill ansvara för. Risken för tjafs är väl lite för stor typ.

 

/ Perli

 

Det skulle inte behöva vara forumets ansvar. Man skulle kunna snacka ihop sig en tråd bara. Sedan får man naturligtvis välja själv om man litar på personen i fråga. Frågan i rubriken är alltså snarare ställd till forummedlemmarna än moderatorerna.

 

Dessutom tycker jag inte att plantskolan är samma sak. Plantskolan = vardagsspel, stora event = lyx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plantskolan = vardagsspel, stora event = lyx.

 

Nja, eftersom även en stejkning bör följa samma br-krav osv så blir det ju egentligen inte någon större skillnad. Bara att du ger pengar till någon du tror har större chans att ta hem en slant i en turnering än vad du själv har alt. ett sätt att sprida riskerna genom att köpa % i varandra.

 

Jag har givetvis ingenting emot att folk stejkar varandra. Det blir ju klart roligare för railbirdare att kika om de även har chans att själva vinna en slant om det går bra för den de följer.

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ingen bra idé, det kostar procent i överföringen.

Men det går ju att lösa med inter account transfers på b2b, Party, Prima eller Stars

 

Nu är ju den här 1100-tävlingen lite extrem, men för vanliga 200-tävlingar (ungefär den prisklassen) så är det väl bättre att i stället för stakening, att typ tre pers slår sig ihop och spelar med gemensam bankrulle. I stället för att man ska spela garantitävlingen på paradise, stars och party alla tre, så spelar man vare en, och så delar man alla vinster på tre i ställlet - betydligt skonsammare för bankrullen. Om man spelar 200-tävlingar själv så kanske man vill ha en bankrulle på 20K (100 startavvgifter) men nu räcker det med drygt 6000

 

Vinsterna fördelas lämpligen 30-30-30 och den sista 10% går till den som klonkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra.. nu skall ja bara hitta två stycken som har klonka-skillz... ;)

 

På de flesta nätverk finns det satelliter till större tävlingar så om man är en så bra pokerspelare att man tror sig kunna vinna pengar i dyra turneringar så borde man även vara så bra att man kan klonka i en satellit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte du förstod... vad jag syftade på...

 

Vinsterna fördelas lämpligen 30-30-30 och den sista 10% går till den som klonkar

 

Om man byter % med två andra (tex) som har skillz så är det bra mycke bättre än att byta med två som aldrig cashar i turneringar...

 

Ja, ja kan spela en satelit för 1k buyinen, men kan fortfarande byta % för att minska variansen...

 

Tyvärr blir det inget imorgon iaf för har lovat bort mig själv att hämta från flyget :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de flesta nätverk finns det satelliter till större tävlingar så om man är en så bra pokerspelare att man tror sig kunna vinna pengar i dyra turneringar så borde man även vara så bra att man kan klonka i en satellit.

En satelitvinst gör i stort sett 0 skillnad för om det är bra att splitta eller ej. Det enda som skiljer är ju att man inte längre kan välja att inte ställa upp i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...