Gå till innehåll

NLT - Helt felaktig syn, eller?


Sniken

Recommended Posts

vichy: --, --

kedrissos: --, --

imper: --, --

fiþek: --, --

trebor1: --, --

Abr@movich: --, --

Snokonen: Ad, Kd

Dempsey88: --, --

cap. farol: --, --

 

Pre-flop:

 

imper: Raise 2.50

fiþek: Call 2.50

trebor1: Fold

Abr@movich: Call 2.50

Snokonen: Call 2.50

Dempsey88: Fold

cap. farol: Fold

vichy: Fold

kedrissos: Fold

 

Flop (Board: 6s, Ks, Qd):

 

imper: Bet 5.00

fiþek: Fold

Abr@movich: Fold

Snokonen: Call 5.00

 

Turn (Board: 6s, Ks, Qd, 6d):

 

imper: Bet 9.00

Snokonen: Call 9.00

 

River (Board: 6s, Ks, Qd, 6d, 8s):

 

imper: All in

Snokonen: All in

 

Showdown:

 

imper shows: As, Ah (two pair, Aces and Sixes)

Snokonen shows: Ad, Kd (two pair, Kings and Sixes)

 

Mainpot:

imper wins the pot of 91.25 with two pair, Aces and Sixes

 

(3.00 rake were taken for this hand)

 

 

Tyckte jag träffade K så perfekt vid floppen, därefter får man en gratis färgchans vilken man måste satsa på i detta läge. Men frågan är om sista synen är lite väl "vågad", kan erkänna att jag nästan kände mig tvungen att se vad han hade för kort..

 

Tack för alla kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här problemet sätter du dig själv i när du inte höjer någonstans. Du har ingen aning om vad för hand han kan ha.

1. Höj preflop.

2. Höj på floppen.

3. Bygg turnbeslutet på informationen du fått.

 

Sen är ju det ingen garanti för att du kommer undan från handen :D .

 

Ärligt talat spelar jag inte no-limit och har ingen aning 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip ska han inte kunna ha någon hand som du slår ev kan han ha AK så det är nog bäst att folda på floppen. Potten utvecklas exponentiellt därifrån till river vilket betyder att din hand inte räcker till. Tycker nog att du ska kunna reraisa pre. Vidare så kan du raisa på turnen. Han kan kan lägga AA,AK då och har han bättre så kan du ibland dra ut.

Det största felet var synen på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip ska han inte kunna ha någon hand som du slår ev kan han ha AK så det är nog bäst att folda på floppen. Potten utvecklas exponentiellt därifrån till river vilket betyder att din hand inte räcker till. Tycker nog att du ska kunna reraisa pre. Vidare så kan du raisa på turnen. Han kan kan lägga AA,AK då och har han bättre så kan du ibland dra ut.

 

What? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip ska han inte kunna ha någon hand som du slår ev kan han ha AK så det är nog bäst att folda på floppen. Potten utvecklas exponentiellt därifrån till river vilket betyder att din hand inte räcker till. Tycker nog att du ska kunna reraisa pre. Vidare så kan du raisa på turnen. Han kan kan lägga AA,AK då och har han bättre så kan du ibland dra ut.

Det största felet var synen på river

 

Man är ju inte lite weak om man lägger på floppen?

 

River däremot, får man nog inse sig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip ska han inte kunna ha någon hand som du slår ev kan han ha AK så det är nog bäst att folda på floppen. Potten utvecklas exponentiellt därifrån till river vilket betyder att din hand inte räcker till. Tycker nog att du ska kunna reraisa pre. Vidare så kan du raisa på turnen. Han kan kan lägga AA,AK då och har han bättre så kan du ibland dra ut.

Det största felet var synen på river

:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Jag tycker du ska ge sparsamt med råd till andra i framtiden.

 

Bra sätt är t.ex.

Höj flopp , check turn kanskesyna river

syna flopp höj turn

reraisa pre o på flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi sitter UTG och raisar så säg att han för detta har AA,KK,QQ,JJ,AK,(AQ). Så på river kan han möjligen ha kvar som sämst AK så fold där är självklart.

Vad gäller floppen så synar man passivt ner en hand mot pottbet säg att man leder 60% av gångerna det betyder att man vinner (x=pott på flopp) 2X 60% av gångerna och att man förlorar 1+3+9=13X 40% av gångerna. Något förenklat men principen gäller här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi sitter UTG och raisar så säg att han för detta har AA,KK,QQ,JJ,AK,(AQ). Så på river kan han möjligen ha kvar som sämst AK så fold där är självklart.

Vad gäller floppen så synar man passivt ner en hand mot pottbet säg att man leder 60% av gångerna det betyder att man vinner (x=pott på flopp) 2X 60% av gångerna och att man förlorar 1+3+9=13X 40% av gångerna. Något förenklat men principen gäller här.

 

Som man känner andra känner man sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nu hålla med om att det definitivt hade varit bättre att reraisa för att skapa sig en uppfattning om vad han har för kort. Sen är det också fel att syna på river men där var det för mycket "pay to see" för mig. Frågan är iofs om han verkligen skulle gå all-in om jag reraisat tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nu hålla med om att det definitivt hade varit bättre att reraisa för att skapa sig en uppfattning om vad han har för kort. Sen är det också fel att syna på river men där var det för mycket "pay to see" för mig. Frågan är iofs om han verkligen skulle gå all-in om jag reraisat tidigare..

 

Du spelar nl50 antar jag?

Jo han hade gått all-in....:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt med folk som synar allin med TPTK på river, vart skulle man annars få pengar ifrån :lol:

 

tycker som de ovanför, rerajs på flopp o betta hårt på flopp, synar han så har han som bäst KJ-, men större chans KQ på turn, fold på river, finns ju dessutom en färgchans ute och en bluff från fi är inte så troligt när du har en ok hand som han slår och du synar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju höja när floppen har kommit. Du kan ju inte bara syna ner. Du måste ju höja och se vart du befinner dig. Återhöjer han så kan du ju känna dig ganska slagen. Om du känner att du har bäst hand det är klart du ska höja på floppen eventuellt på turn. Jag tycker när turn kommer så är de antingen fold Ir all in. Han mjölkar ju dig hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraise preflop. då beror de ju vad som händer synar FI bara. så får du hoppas på klonk, reraise FOLD

reraise flop. och han bettar ut så reraisa för guds skull slå FI om så får du ett jobbigt beslut och då är de nog bara folda. allt för vanligt du är klådd där.

 

nu om du envisas vara kvar syna bara turn men nu iom att du har reraisat och potcommitat dig så pass så är de bara trycka in resten av slantarna och hoppas på tur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så säg att han för detta har AA,KK,QQ,JJ,AK,(AQ).

 

Så alla som höjer UTG har de händerna? duktig *****.

På floppen 692 med 2 hjärter har folk endast 99 när de höjer oxå lr?

 

Säger inget, men jag skulle råda folka tt itne lyssna på brut.

´

Jag vet att han inte har 72o när han höjer UTG ;) Tycker att man ska ge fi en rimlig HD för sin UTG raise. Förslagsvis ta en rek HD från en bok då vi inte har några indikationer på att fi spelar oortodoxt. Du säger ju själv ingenting om vad du tror att fi kan ha. Om du inte har någon uppfattning om detta eller om du inte åtminstånde antar något så kan du inte analysera och således har du inget vettigt att komma med i en handanalys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...