Gå till innehåll

Poker i Södertälje?


JOAM1978

Recommended Posts

Litet förslag till upplägg......

 

 

Södertälje kortsällskap (alt. Tälje pokerklubb)

 

 

Södertälje kortsällskap och dess verksamhet är ett slutet sällskap. Ansökan om medlemskap (OBLIGATORISKT) kan göras via mejl (mejladress: taljepoker@hotmail.com )

18 års åldersgräns.

Medlemskap 150kr/år/person (för att kunna köpa in bord, marker och kortlekar).

 

Förslagsvis ska turneringar arrangeras en till två gånger i veckan. Inköp är för närvarande inte bestämt med kommer förmodligen ligga på 150 kr + 30 kr (avgift) samt 250 kr + 30 kr (avgift).

 

Målet är att i första han få ihop 30 till 40 medlemmar men eftersom intresset i stan är stor så bör medlemsantalet kunna ligga mycket högre bara vi får igång verksamheten.

 

Sponsring med marker och bord bör vara möjlig eftersom flertalet välorganiserade pokerklubbar i landet är sponsrade. Dock är detta ett jobb som någon/några i sällskapet får ta på sig att jobba med.

 

Målet är också att en hemsida ska byggas upp där all relevant info om klubben, turneringar, medlemsranking etc kan presenteras.

 

Jag har tidigare i tråden sagt att jag gärna är med och arbetar för denna klubb men vill för att det ska vara möjligt att göra detta till en välfungerande pokerklubb ha med mig två eller tre personer i uppstartsfasen. Sen är det ju också nödvändigt att det är minst tre eller fyra som ansvarar för klubben eftersom det tidsmässigt är omöjligt att sköta driften av klubben med kanske en eller två aktivt arbetande företrädare. Med detta vill jag ha sagt att jag innerligt hoppas att någon/några av er anmäler ert intresse att hjälpa till. Meddela mig detta på mejlen nedan. Alla andra som bara är intresserade av medlemskap mejlar givetvis också in sitt intresse till samma mejladress. Jag tar på mig att inom loppet av någon vecka sammanställa intresset, med andra ord hur många som kan tänka sig ett medlemsskap samt om vi får ihop tillräckligt med eldsjälar för att driva igenom projektet.

 

Den största och kanske svåraste nöten att knäcka är lokalfrågan, jag har hört mig för lite grann och det kryllar inte direkt av billiga och bra lokaler i stan. Därför mottar jag gärna förslag på vart jag kan vända mig eller tips från någon om en bra lokal.

 

När ni mejlar in intresseanmälan så mejla fullständigt namn och ålder.

 

Mvh/ JOAM

 

taljepoker@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om det blir någonting av den här klubben så kan jag eventuellt hjälpa till med webbplatsen. Jag jobbar som webbutvecklare i S-tälje.

 

Det viktigaste är väl ändå att det blir någorlunda seriöst och att ekonomin hanteras helt öppet o.s.v. Annars blir det lätt svartklubbstämpel på hela grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den är på gång, intresset har varit rätt stort och i dagsläget är det också en pokersite som har hört av sig beträffande sponsring. Den stora frågan är fortfarande lokalfrågan men jag ska närmsta veckorna försöka lösa detta också. Jag ber er som visat intresse att hålla ut ett tag till. Kom också gärna med förlsag på någon ledig lokal, mejla detta i så fall till taljepoker@hotmail.com

 

Mvh/ JOAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...