Gå till innehåll

NLT - Svår sits med JJ ur position, vad har han?


jaha

Recommended Posts

- karhut sitting in seat 1 with $180.50 [Dealer]

- happyninja sitting in seat 2 with $240.15

- jonlu sitting in seat 3 with $160.15

- Caorl sitting in seat 4 with $90.70

- kodakmoment sitting in seat 5 with $240.50

- Lemieux00 sitting in seat 6 with $124.40

 

happyninja posted the small blind - $1

 

jonlu posted the big blind - $2

 

** Dealing card to happyninja: Jack of Clubs, Jack of Spades

Caorl folded

kodakmoment raised - $8

Lemieux00 folded

karhut folded

happyninja called - $8

jonlu folded

 

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 9 of Clubs, 4 of Spades

happyninja bet - $16

kodakmoment called - $16

 

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

happyninja bet - $26

kodakmoment called - $26

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

happyninja bet - $12

kodakmoment raised - $72

happyninja folded

kodakmoment mucks:

kodakmoment wins $183 from the main pot

 

 

 

 

mm, världens tomtigaste riverbet men vad har han egentligen? kan varit slagen hela vägen, kan kanske leda fortfarande, men mot vad? idiotiskt att folda river tycker jag såhär i efterhand men orkade inte syna.

 

syn kan vara ett kraftfullt vapen ibland eftersom det kan vara förvirrande för motståndaren, men ganska farligt också, bettar jag stegdrag får jag ju se nästa kort billigt.

 

men vad har han? TPTK med AT på floppen? är väl det enda jag kan slå...

 

AA-QQ borde han väl reraisat? synar han med AQ-QJ på den floppen?

AJ med missat stegdrag?

 

tyvärr ej spelat mer än några få händer när denna hand utspelas så har inga direkt koll på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycks om att trycka turn?

 

jag bettad eju svagt på turn och sen idiotbetta river så klart han kan se svaghet.

 

men blir fortfarande förvirrad vilka hans händer han kan spela såhär.

 

AQ och AT möjligen? AJ, KQ, KJ, QJ, AK(?), A9(?)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skjuter dig själv i foten på rivern.

 

Hade jag mött dig och haft read på dig som TAG hade jag bettat precis som FI, oavsett kort.

 

Du visar att du har en hand du vill ta till show-down. MEN du uppvisar även svaghet genom ditt fjantiga bet. Strålande bluffläge med read på dig som kompetent lirare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skjuter dig själv i foten på rivern.

 

Hade jag mött dig och haft read på dig som TAG hade jag bettat precis som FI, oavsett kort.

 

Du visar att du har en hand du vill ta till show-down. MEN du uppvisar även svaghet genom ditt fjantiga bet. Strålande bluffläge med read på dig som kompetent lirare!

 

 

jo jag skrev ju att riverbettet är ubertomtigt och att jag gav bort potten där.

 

borde kanske bettat 1/2-3/4 av potten.

 

men till frågan, vad har han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha känns jävligt värt att sitta o gissa. LOL :lol: Ficksar du fram svaret genom FI så ska jag börja gissa.

 

ok, men hur spelar du poker då? eller det finns ett facit man kan titta i innan handen är klar? typ riggatochklart.com eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha känns jävligt värt att sitta o gissa. LOL :lol: Ficksar du fram svaret genom FI så ska jag börja gissa.

 

Analysera hans spel, analysera Fis spel och kanske kom fram till en tanke vad han kan ha.

 

Skiter du i hur Fi agerar och degar in allt och hoppas på det bästa.

 

 

Dagens ord: "Ficksar"

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att vi inte har någon speciell koll på Fi för jag tycker det till stor del handlar om vilken HD fi raisar pre med.

 

Hade det varit en spelare som mig du hade lirat emot så hade händer som Q9s QTs T9s J8s vara ganska troliga.. dock hade jag nog reraisat turn iofs men med så mycket folk som gillar slowplay så varför inte.

 

Är han däremot tight preflop så skulle jag nog gissa på något i stil med set.

Jag ser egentligen ingen hand du slår här. finns ingen anledning i världen att raise river med en hand som AT som fortfarande har showdownvärde. Om han inte känner sig ganska säker på att du slår honom men han tror sig kunna bluffa bort dig på river när du visar sån svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit en spelare som mig du hade lirat emot så hade händer som Q9s QTs T9s J8s vara ganska troliga.. dock hade jag nog reraisat turn iofs men med så mycket folk som gillar slowplay så varför inte.

 

hade du raisat preflop med dessa händer med eller??? jag tror nog helre på att han har ATs, TT eller 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit en spelare som mig du hade lirat emot så hade händer som Q9s QTs T9s J8s vara ganska troliga.. dock hade jag nog reraisat turn iofs men med så mycket folk som gillar slowplay så varför inte.

 

hade du raisat preflop med dessa händer med eller??? jag tror nog helre på att han har ATs, TT eller 99.

 

men slowspelar han set på den floppen och turnen?

 

känns ganska mycket som AT. men jag tycker inte den har något värst showdownvärde på turn...eller?

jag betade iofs knappt mer än halvpott då.

 

borde halvpottat river med och foldat mot allin? synat en miniraise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...