Gå till innehåll

Allesinnes i Las Vegas


mickol

Recommended Posts

Vill sig inte riktigt i turnerningarna för mig. Hamnade på ett helt galet bord under Bellagios 1k. En fransman, en italienare och en tjock amerikanare hade position på mig och alla tre gick bara in för att slaska. Raise reraise syn i varenda hand, flesta gångerna allin eller åtminstonde commitade till allin på turn/river. Hela bordet satt bara och väntade på en hand för att slå ut dem, såg bara en flop de två första perioderna. Till slut slår en kille ut två av dem i samma hand så då lugnade det ner sig.

 

Min andra flop ser jag med QT i spader. Floppen kommer QJ8 med två spader. BB betar ut, jag höjer stort och knappen synar. Commited på turn men klonkar inget där eller på river såklart, FI har QJ. Hur kan man inte klonka en endaste gång liksom? Nytt försök imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vegas har något emot mig. Höjer upp med AK i hjärter utg, får syn av sb. Floppen kommer J rag rag med två hjärter. Blir checkraisad och synar ned mot QQ men ingen hjälp på turn eller river, där försvann halva stacken i första perioden. Sen får jag noll kort i en timme men förlorar ändå inte så mycket. 2300 i marker i tredje perioder, tittar återigen ner på AKs i hålet. En shortstack som täcker mig lägger in halva stacken. Vi blir ensamma allin och han visar upp 66. Klart jag inte klonkar, tror det är sjätte raka 50/50 jag förlorar nu, blir nog ingen turnerning imorgon.

 

Nu verkar Al-Qaida-wannabes vara i farten igen, kul timing. Finns det platser kvar på Martins plan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar närma sig slutet på resan, på lördag tar jag morgonflyget till New York och stannar där i två veckor. Blev ingen poker idag utan jag låg mest nere vid poolen och solade lite. Såg Mystere på kvällen och den var väl helt okej. Sammanfattningsvis så har det var riktigt roliga veckor och jag kommer definitivt komma hit igen nästa sommar!

 

Blir ingen poker imorgon heller, men gambling blir det. Måste ju spela bort alla quarters jag lagt i byrålådan. Sen ska jag nog prova middagsbuffen på Wynn också innan det blir en tidig kväll till sängs. Planet går 12.30 men pga den ökade säkerheten så tänker jag inte chansa med köer utan åker dit vid niotiden nån gång.

 

Återkommer med en ny blog när jag åker till Aruba i mitten av september för Aruba pokerclassic! Hinner knappt avvänja mig jetlaggen när jag kommer till Sverige innan jag åker över atlanten igen, men det är garanterat värt det :)

 

Någon har gjort något som de inte borde på strippen:

20060811085753.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...