Mr.Tony Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Limpar denna hand för att det är en sjysst draghand på knappen. Men snubben pottar och så många synar, då man tänker om 5högflush är ngt att dra till? Men eftersom jag har bästa pos så antar jag väl att man kan syna för värdets skull och se vad som händer? Synar bara turnen för att jag misstänkte att det är perfekt läge att för ngn att slöspela flush för att re raisa rejält ? Men hur ska man spela HELA denna hand? tacksamm för svar Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #706,539,557 Table Kingstown, 11 Jul 2006 12:04 PM ET Seat 1: ihavenogame ($11.50 in chips) Seat 2: scorpics ($75 in chips) Seat 3: Mind2Break ($81.50 in chips) Seat 4: Big_Problem ($67.30 in chips) Seat 5: kramsen ($26.50 in chips) Seat 6: Dkrebsd37 ($102.60 in chips) Seat 7: PokerPokeWho ($99.20 in chips) Seat 8: halestanley0 ($100.60 in chips) Seat 9: djbreese2000 ($101.60 in chips) Seat 10: d_brent ($182.30 in chips) Mind2Break was dealt 5c4c ANTES/BLINDS Big_Problem posts blind ($0.50), kramsen posts blind ($1), scorpics posts blind ($1). PRE-FLOP Dkrebsd37 calls $1, PokerPokeWho calls $1, halestanley0 folds, djbreese2000 folds, d_brent folds, ihavenogame folds, scorpics checks, Mind2Break calls $1, Big_Problem calls $0.50, kramsen checks. FLOP [board cards KC,10D,QC ] Big_Problem checks, kramsen checks, Dkrebsd37 bets $5, PokerPokeWho calls $5, scorpics calls $5, Mind2Break calls $5, Big_Problem calls $5, kramsen folds. TURN [board cards KC,10D,QC,9C ] Big_Problem checks, Dkrebsd37 bets $5, PokerPokeWho calls $5, scorpics folds, Mind2Break calls $5, Big_Problem calls $5. RIVER [board cards KC,10D,QC,9C,5D ] Big_Problem checks, Dkrebsd37 checks, PokerPokeWho checks, Mind2Break ? Citera
Hjort Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Limpar denna hand för att det är en sjysst draghand på knappen. Överväg starkt att börja höja i den här situationen. Du kommer bli överraskad. Poängen är att de flesta som limpar lågt helt enkelt har exakt vad de representerar, en medioker hand som behöver förbättras. Kan man då hamna 1-on-1 med en sån spelare kan man normalt plocka potten på floppen. Plus att man normalt sett också får lite döda pengar i form av mörkar och folk som viker. Bry dig inte så mycket om vad du har för hand som vad de andra troligen har för hand. Jag synar inte med flurredraget på floppen när så många synar ett pottbet innan, det är alldeles för ofta som någon annan sitter på ett färgdrag och då drar man dött. Dessutom får du faktiskt inte stänga betandet vilket skadar ditt värde en del, om Big_Problem hittar en checkraise där så blir du tvungen att vika och tappar rejält med värde. På turn så kommer det ju ett riktigt äckligt litet mjölkningsbet följt av en syn. Om jag nu tagit mig till turn så orkar jag inte höja här eftersom jag räknar med vik i stort sett alltid om min hand är bäst. På rivern så kan man ju överväga att slänga in 1/4 pott eller något sånt då de faktiskt inte verkar ha färgen och dessutom är syniga som fan. Citera
Mr.Tony Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Japp! Men då var iaf turn spelet rätt? Ja men ska man alltså höjja lite dåodå på knappen där med så många limpare? alla som har PP kmr syna, klart om man slänger in en 8-10$ där kan det funka. Klart ditt resonemang låter riktigt bra! så här slutade handen Mind2Break bets $15, Big_Problem folds, Dkrebsd37 folds, PokerPokeWho folds. SHOWDOWN Mind2Break wins $64. Citera
Recommended Posts