Gå till innehåll

NLT - Bluff, tomtefar eller otur?


david

Recommended Posts

Hej.

Tänkte bara höra från Er om jag ni tyckte jag hade otur eller att det börjar närma sig jul och jag därav skulle bli lite tomtig.

 

Följande:

 

.25/.5 NL.

 

Hela bordet limpar (6 spelare). Jag sitter med AKs och höjer 2. Får med mig 5 st.

 

Flopp: KD10 rainbow.

 

Sitter först så jag bettar ut. Får med mig 4 st. I detta läget blir jag lite misstänksam...

 

Turn: KD10D

 

Bettar lite försiktigare och får omslag på andra killen, dock ganska liten summa. Dock callar tredje och fjärde lägger sig. Tänker att antingen var det en dålig bluff eller så vill han mjölka. Är fortf dock mest rädd för den tredje.

 

River KD10D8

 

Bettar small och andrakillen höjer. Tredjekillen går all-in.

 

Hur tänker ni i detta läget? Tomtig som jag är lägger jag mig även om tredjekillens all-in "Bara" var en femtedel av den pott som nu hunnit bli ganska stor. (Jag sitter fortf med största stacken).

 

Första killen synar och nu till det roliga (tråkiga):

 

Första killen sitter med 10,5 och tredje killen med 7,8.

 

Nu går mina tankar såhär: Det var ett väldigt ologiskt spel även om jag spelade hur tomtigt som helst. Kan man misstänka samarbete eller har ni erfarna varit med om att TVÅ st försökt bluffa sig till en stor pott samtidigt (iof i position...nu gör jag iof inte det) Jag menar tredje killen satt ju inte med ngt hela vägen.

Hur hade ni spelat? Synat sista bettet för att potten blivit så stor?

 

Ska se om jag kan hitt HH.

 

//D

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat på turn eller kanske callat om bettet var väldigt litet och hoppats på kung på rivern. Jag hade synat rivern om en knekt kom också troligtvis.

 

Du har en given fold på rivern. Enda chansen att jag synar där är att jag spelat med personerna ifråga ett tag och de har visat upp helt sjuka kort vid showdowns tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp: KD10 rainbow.

 

Sitter först så jag bettar ut. Får med mig 4 st. I detta läget blir jag lite misstänksam...[/i]

 

Hur mycket bettade du? Du säger att du raisade två dollar preflop och fick fem synare - då borde det rimligtvis ligga 13 dollar (2.50*5+0.50 för limpfoldaren).

 

Jag anar att du bettade alldeles för lite på floppen om du nu fick med dig fyra spelare för att se turn.

 

In med ett rejält bet så du ser var du står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...