Gå till innehåll

NLT - SH, toppstege möter motstånd på parad bräda.


Phew

Recommended Posts

Jag har nötstegen men på river parar brädan och FI som är väldigt passiv och ganska tight preflop betar pot rakt in i mej och en annan spelare. Vad göra?

 

Read: Fi (Inuzef) är har VPIP=26 och är väldigt passiv både preflop och postflop

 

Game #2965020784: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/07/10 - 21:04:36 (ET)

Table "Devine" Seat 5 is the button.

Seat 1: Conny2201 ($250.75 in chips)

Seat 2: HERO ($477.39 in chips)

Seat 3: Toptips ($156 in chips)

Seat 4: kodiak ($165 in chips)

Seat 5: GeniusA ($120 in chips)

Seat 6: inuzef ($237.22 in chips)

inuzef: posts small blind $1

Conny2201: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Qs Kd]

HERO: raises to $6 //Standardbet, tyvärr får jag lite väl många som hänger kvar denna gången

Toptips: folds

kodiak: calls $6

GeniusA: folds

inuzef: calls $5

Conny2201: calls $4

----- FLOP ----- [Ts 4c Jc] //Helt ok flop som jag hade betat på om det inte blivit familjepot.

//Har ingen lust att bli checkraisad stort av någon som träffat t.ex ett

//två-par med JT

inuzef: checks

Conny2201: checks

HERO: checks

kodiak: checks

----- TURN ----- [Ts 4c Jc][9h] //Trevligt!

inuzef: checks

Conny2201: checks

HERO: bets $23 //Bara att potta och hoppas på syn, och det vår jag ju verkligen. Troligtvis

//minst ett färgdrag ute.

kodiak: calls $23

inuzef: calls $23

Conny2201: folds

----- RIVER ----- [Ts 4c Jc 9h][Jd]

inuzef: bets $90 //Mindre skoj… vad gör jag nu?

 

Jag brukar sällan vara vek i såna här situationer, men jag fick direkt den spontana känslan att jag var slagen. Fold eller syn? AJ är kanske möjlig men egentligen tror jag inte att en så här passiv FI vågar beta nåt annat en en kåk här. Mot vissa spelare skulle även en bluff efter ett missat färgdrag kanske också kunna finnas om man intalar sig själv och önskar innerligt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge, men

 

Skulle han kunna checka floppen, för att syna/checkraisa ett fortsättningsbet av dig på floppen, även om det ligger färgdrag ute?

 

Med den beskribning du ger, så har han ju antingen Kåk, eller så är hanute och vimsar med en triss. Men, det känns ju som att kåkär klart troligast.

Jag skulle folda, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han måste verkligen vara sjukt passiv om han checkar/synar set/tvåpar ända till rivern sådär, och sen potta rivern dessutom. Jag finner ingen logik i det spelet.

 

Det är inte så illa som det ser ut. FI är först ut på floppen, och att checka där är väl inget större fel. För vid ett bet hoppas jag att FI har tänkt slå om.

 

På turn kommer då 9an som möjliggör en mycket möjlig stege (KQ) och att checka igen när Fi väl har börjat checka är mesigt, men inte konstigt. Att FIväljer att syna ditt pottbet är ganska självklart om FI är tight/passiv.

 

Sedan när han väljer att potta direkt på river när bordet parar sig är VERKLIGEN ett varningstecken. Att hitta folden där är inte alltför svårt med tanke på att 10J/JJ/1010/44 är möjliga händer från en tight/passiv spelare. Tror verkligen att det är +EV att folda där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...