Gå till innehåll

Poker i Malmö/Lund?


Evinrude

Recommended Posts

Hej, det var länge sedan någon skrev här, men vi kör en turnering i Malmö den 2 dec. kl 13.00

440+60, vi bjuder på Julbord i första pausen!!!

ngn som är intresserad? vi är 52 anmälda i skrivande stund.

Deepstack 8000, blinds 25/50, 50/100, 75/150, 100/200......små blindshöjningar alltså.

Max 90 spelare.

för mer info; hangoverpoker@hotmail.com

http://www.hangoverpoker.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jag är gärna med och lirar. Vi är ett gäng som spelar lite då och då. Om mest har vi varit 25 personer men oftast ca 8-10. Tänkte starta en förening som är med i svenska poker förbundet men det kostar ju skjortan.

 

Arrangeras det nåt kommer jag garanterat och jag kan som sagt fixa en del fler folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor själv på Ulrikedal!

 

Borde ju inte vara helt omöjligt att dra ihop någon turnering ibland...

Bordkvalité är ju inte så noga och marker kan man ju skramla ihop.

 

Har själv ett runt (modell billig) bord, plus en hel del marker. Bara kånka om det är så...

 

Frågan är bara hur man ska styra upp det? Frivillig? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor själv på Ulrikedal!

 

Borde ju inte vara helt omöjligt att dra ihop någon turnering ibland...

Bordkvalité är ju inte så noga och marker kan man ju skramla ihop.

 

Har själv ett runt (modell billig) bord, plus en hel del marker. Bara kånka om det är så...

 

Frågan är bara hur man ska styra upp det? Frivillig? ;-)

 

Vore riktigt trevligt om det kom igång en pokerklubb i Lund. Den gamla lades ner hörde jag efter något besök från polisen (källa behövs).

 

Tror intresset kan vara riktigt stort, kanske något pokerproffs som kan hålla i det, sen är det bara att kräva medlemsavgift från spelarna. alt. en del av potten vid turneringar tas för underhåll av klubben. Vet att det finns en väldigt bra arrangerad pokerklubb i k-stad som drivs av pokerproffset Mikael Johansson. Den skulle bara varit ett antal mil söderut istället :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore riktigt trevligt om det kom igång en pokerklubb i Lund. Den gamla lades ner hörde jag efter något besök från polisen (källa behövs).

 

Tror intresset kan vara riktigt stort, kanske något pokerproffs som kan hålla i det, sen är det bara att kräva medlemsavgift från spelarna. alt. en del av potten vid turneringar tas för underhåll av klubben. Vet att det finns en väldigt bra arrangerad pokerklubb i k-stad som drivs av pokerproffset Mikael Johansson. Den skulle bara varit ett antal mil söderut istället :-D

 

Nej, problemet var att man bjöd in en journalist som målade upp klubben på ett taskigt sätt i media, därför kände arrangörerna att det inte kändes roligt eller säkert att fortsätta. Det var en jäkligt bra klubb. Bra arrangemang.

 

Det vore grymt med en pokerklubb som hade lite fasta dagar för turnering osv. Problemet är ju att det ska finnas lokal stor nog för ändamålet för jag har en känsla av att medlemsantalet skulle skjuta i höjden rätt fort i Lund.

 

Homegames känns ändå mer realistiskt till att börja med. Kan ju ändå klämma in ett 20-tal personer i en lägenhet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ska åka ner till en vän i Malmö över nästa helg och både jag och han är ganska spelsugna. Vi har taskigt med pengar, fattiga studenter som vi är, så jag undrar om det är någon som vet någonstans där dom spelas billiga turneringar i stil med 100-300kr buyin nästa helg, helst på lördagen.

 

PM'a mig om ni känner till nån bra klubb eller om ni vill ha ett par extra fiskar i erat homegame :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 1 month later...
Jag bumpar gärna också den här tråden då suget efter live-spel är i det närmaste enormt för tillfället. Hur många pokerspelare har vi i våran studentstad egentligen :)?

 

 

tror mig veta att det är en ganska pokerspelar tät stad vi lever i så det borde inte vara omöjligt att styra upp lite sjyssta homegames...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...