Gå till innehåll

Kooortlek!


Recommended Posts

Jag letar alltid tight och aggressivt!

 

Först letar jag efter en butik. Väl utanför butiken ställs jag inför valet om jag ska gå in eller om jag ska gå vidare. Detta brukar ta en viss tid och slutar oftast med att jag går vidare.

 

När jag väl hittat en affär jag gillar, en affär som jag tror kommer ge mig en bra kortlek och valuta för pengarna så går jag helt sonika in och frågar efter en plastlek av bra kvalité. Självfallet får jag ett nej var på jag tar tag expediten i kragen och försöker mata honom med en femhundring samtidigt som jag skriker efter en kortlek.

 

När personen, som såklart låtsas se förvånad och skräckslagen ut, fortfarande hävdar att han inte har någon kortlek så börjar jag självfallet fylla nästa kroppsöppning med godtycklig sedel.

 

Plötsligt börjar jag däremot tvivla på mig själv. Har han verkligen någon kortlek? I mitt funderande tappar jag sakta greppet om expediten och finner mig själv i underläge. Plötsligt fattar han ett grepp på mig och som på en sekund händer det som alltid händer: Jag på väg att bli utdragen ur affären.

 

Allt detta i typisk pokeranda - men som sagt - efter mycket letande står jag fortfarande utan kortlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ville bara flagga för att UPS eventuellt kommer att komma över ett lager av kortlekar. dessa kommer då att vara av samma typ som vi nu använder dvs Fournier plastic. efter att ha harvat med Bee etc tidigare i föreningen så tror jag att de flesta håller med om att Fournier plastic är grymt bra. vi kommer i så fall att sälja av lite kortlekar till medlemmar som vill ha men detta ligger lite i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är villig att spendera lite extra, så kan du ju förära följande vävsäte ett besök: http://www.cardcollector.se/ - de säljer KEM-lekar; 295 kr för ett par (Paisley- eller Arrowvarianten finns att välja mellan). Jag har spelat med både Fournier- och KEM-lekar (äger ett x>10 antal av dem båda), och jag föredrar de senare, även om skillnaden är tämligen marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jah men då säjer vi så här då?!

Om skilnaden är så liten varför ska "TRÅDSKAPAREN" lägga ut 200:- på en kortlek, när han kan få en lika bra för en billigare slant?!

 

Bara för att oligofrena personer som Du skall få någonting att kverulera över... Nej, skämt å sido.

 

Mitt ursprungliga inlägg var endast och enbart ett tips, inte en uppmaning, men så för att försöka besvara Din något filosofiska frågeställning (jag utgår helt och hållet från den egna uppfattning nu, märk väl, och jämförelsen gäller Fournier Plastic och KEM bridgestorlek): materialet känns likvärdigt, även om jag upplever KEM-korten som litet mer flexibla. Förmodligen har det med storleken att göra. Figurerna? - Jag föredrar KEM, absolut. Att vika upp KEM:s spaderess är så nära en orgasm jag kan komma utan fysisk stimulans. Vidare så föredrar jag bridgestorlek på spelkorten. Uppmanar jag UPS, som redan innehar högkvalitativa spelkort, att lägga ut en substantiell summa, bara för att behaga mig? -Nej. Uppmanade jag trådskaparen? - Nej. Varför postade jag länken? - Endast i upplysande syfte. Dessutom har cardcollector ett jävligt stort utbud av lekar, och variationsbredden på priserna är tillräckligt stor, i mitt tyckte, för att det skall passa såväl magra som feta plånböcker. Varför köper jag en produkt till ett visst pris, när jag kan få en likvärdig för 200 kr mindre? - Därför. Varför skulle någon annan göra det? - Ja, inte fan vet jag. Vi har väl olika preferenser, helt sonika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville bara säga att information aldrig är fel. de kort vi använder, använder vi av de anledningar som e_novella redogjorde för.

 

om någon postar en länk så kan man välja att köpa kort där om man vill jag personligen är så pokernördig att jag skiter fullständigt i om en kortlek kostar 300 eller 100 eller 500 om den håller så sjukt länge som alla dessa lekar gör. (jag uppgraderade ju mina marker från 11,5g CRO6 till 13g tvåfärgade den kostnaden är svår att motivera med något annat än att jag kan smeka mina marker varje gång jag känner mig nere)

 

om man då ska köpa en lek åt sig själv kan det vara värt pengarna. jag tycker dock mycket om fournier korten och är helt nöjd med dem, allt är ju smak och tycke men jag gillar verkligen lite större kort dessutom vet jag folk som har lite problem att se korten om det inte är jumbo index.

gillar man andra typer av kort tycker jag att man ska använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag har köpt in ett dussin plastic fournier jumbo index (samma kortlekar vi använder i klubben idag) och vi kommer att sälja av några på söndag för 120kr/lek.

 

Finfint! Men jag har inga problem med att se valörerna på "vanlig" storlek, så jag tycker att klubben ska köpa in lite "vanliga" index-kortlekar så att jag inte hela tiden behöver känna mig som att jag står på Baren Baren och slaskar BJ...

 

Sen kan man smyga mer med korten oxå och inte behöva veckla ut dom så mkt.

 

Nu vet ni var jag står!

 

(Psst...Sen var det oxå väldigt länge sen jag skrev nåt här, och nu hittade jag äntligen nåt o svara på.) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt in ett dussin plastic fournier jumbo index (samma kortlekar vi använder i klubben idag) och vi kommer att sälja av några på söndag för 120kr/lek.

 

Finfint! Men jag har inga problem med att se valörerna på "vanlig" storlek, så jag tycker att klubben ska köpa in lite "vanliga" index-kortlekar så att jag inte hela tiden behöver känna mig som att jag står på Baren Baren och slaskar BJ...

 

Sen kan man smyga mer med korten oxå och inte behöva veckla ut dom så mkt.

 

Nu vet ni var jag står!

 

(Psst...Sen var det oxå väldigt länge sen jag skrev nåt här, och nu hittade

jag äntligen nåt o svara på.) :D

 

PHID det e dags att sluta vara så paranoid, det e ingen som kollar på dina kort.... :roll: , förresten; vad e det för fel på Baren Baren`??????? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...