Gå till innehåll

Spelstrategi för bonushorande?


Bossebo

Recommended Posts

Jag tänkte ge mig in på o försöka tjäna lite extra på bonusar. Tex Bet24 kör ju ett bonuserbjudande nu som verkar extremt lovande med "endless reload".

 

Så om man skall Grinda stenhårt för att plocka in bonuspoäng=pengar, hur skall man tänka? Folda allt utan AA-KK-QQ-AK? Antar att det är en väldigt tight profil som gäller.

 

Ni som sitter och jobbar av bonusar hela tiden, hur tänker ni? Jag kommer köra iallfall 4 bord åt gången. Dela med er av er erfarenhet.

 

Tacksamm för alla svar

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus?

 

Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen..

 

Ja, men varför ska man göra så? Är man ute efter en extremt liten 100% vinst genom att klicka på en en fold knapp i några timmar så visst. Är man ute efter något annat är det fel :)

 

Jag fasthåller att det är lika fel att spela uselt, oavsett om man spelar mot bonus eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett tror jag att det är bäst att spela "normalt" spel, alltså utan att göra några förändringar bara för att man spelar mot en bonus.

 

Ibland kan det dock iofs vara EV+ att kliva upp i nivå för att maximera värdet per hand av bonusen, och om man då kliver upp till en nivå som man har skakig rulle för så kan det kanske vara en god idé att tajta till sig lite och försöka hålla variansen nere. Sedan ska man ju naturligtvis inte ta det till överdrift heller.

 

En variant för NL kan kanske vara att köpa in jättekort på högre bord och spela allin-poker på floppen (eller preflopp), återigen för att maximera värdet av bonusen.

 

Äsch, vafan vet jag egentligen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan det dock iofs vara EV+ att kliva upp i nivå för att maximera värdet per hand av bonusen,

 

Kan även tala om att för vissa personer så är det inte så jäkla mycket +EV att jaga bonusar. ;)

 

Testade bonusar i vintras, jag blev ju nån jäkla slasktratt när jag tänkte mer på bonusen än pokern.

Så jag la ner det projektet och började spelade poker igen.

 

Hmm, iofs. kanske det bara är jag som inte kan lira när man samtidigt ska ha raked hands för att fixa en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus?

 

Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen..

de flesta?

 

orkar inte räkna på det, men tror nog du kan göra så på alla 10x allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus?

 

Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen..

de flesta?

 

orkar inte räkna på det, men tror nog du kan göra så på alla 10x allafall.

jag kan räkna åt dig

 

1.Partypoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...