Gå till innehåll

Poker är tur och inget annat...


MrKrome

Recommended Posts

Har precis avslutat kvällens pokerspel.

Spelade lite "livepoker" hemma och vi var endast 6 gubbar så det blev sit´n´go stuk på det hela och 2 fick priser.

 

Vid bordet sitter en kille som jag aldrig träffat förut men det visar sig rätt snabbt att han är absolut sämst av oss alla. Och jag menar verkligen SÄMST!

 

Vad det värsta var? Vi spelade 6 spel totalt; han vann 2 och kom tvåa 2 ggr. Men det värsta av allt är fortfarande att han slog ut mig FYRA gånger..

 

Redovisat o klart:

 

Gång 1:

 

Jag åker ut efter att vi båda träffar 2 par men han har Kx och jag Qx på ett oparat bord. Han steker länge innan han synar mig då han tror att hans tvåpar är slaget. Inte mycket att säga, han hade den bättre handen!

 

Gång 2:

 

Den här är nog värst av alla. Vi är 3 kvar och han är sjukt shortstacked. Jag träffar AJ, AK och KQs inom loppet bara några händer och han synar mina höjningar och går all-in samtliga gånger. Den bästa handen av de 3 gångerna var 10-8s men varje gång vann han. Till slut står vi med lika mycket marker när detta händer:

 

Vi hamnar all-in (han synar mig vilket han för övrigt gör samtliga gånger han slår ut mig!) och jag har AQs mot hans Q3off. Jätteläge för mig men självklart träffar han en trea direkt. Hur han hittade synen (som var PREFLOP) förstår jag fortfarande inte, men å andra sidan var hans spel totalt ologiskt hela kvällen så varför börja nu?.

 

Gång 3:

 

Vi är framme vid turn och efter floppen hade jag både öppet stegdrag och färgdrag. På turn kommer får jag färg (J-hög). Spelare 1 höjer upp, jag ställer. Fisken sitter och steker ett tag men synar sen med sitt set i femmor och Spelare 1 är commited och väljer att skicka in sina sista. Han har 10-hög färg och kan endast vinna om klöver 3 kommer för då får han färgstegen. Självklart prickar fisken på river och får ihop till sin kåk och skickar ut oss båda.

 

Gång 4:

 

Vi det här läget har jag fått hyfsat nog och är så less på den här jäveln som i nästan varje pott han vinner går in som underlägsen underdog men lyckas pricka ta mig fan varje gång. Jag får AKs. Blindsen ligger på 250/500 och vi har höjt upp lite. Jag väljer till slut att ställa och alla andra lägger sig fram till fisken. Han steker lite och säger sedan att han synar och hoppas verkligen inte att jag sitter på PP. Han slår upp 45s och när han ser mina AKs så säger han: YES jag gjorde rätt, du hade inget pocket.

"Nej svarar jag, men två kort som är rätt mycket högre än dina!"

Det spelar ingen roll i hans värld och logik verkar inte vara mycket han bryr sig om. Hela kvällen har han synat folk med kort som 10-4, 73 m.m. bara för att han inte tror att dom sitter på AA, KK, QQ och liknande.

HELT SANSLÖST!

 

Här prickar han givetvis en fyra redan på floppen och mina hand vägrar återigen att förbättra sig.

 

Ett tillägg: I 3 av de 4 utdragningarna så har vi haft jämnmycket marker och han riskerar alltså att åka ut eller max ha 100-200 kvar i marker om han förlorar.. sanslöst!

 

Efter ikväll är jag helt övertygad:

du behöver knappt kunna spelet för att bli en vinnare i poker.

Det enda du egentligen behöver lära dig är att försöka tolka om din motståndare har ett riktigt högt PP. Har han inte det kan du syna med precis vilken hand som helst för du har fortfarande en bra chans att träffa något av dina kort.

 

Har aldrig mått så ILLA efter en pokerkväll och jag har fan fått ont i magen av alla utdragningar och all ilska som växt inom mig.

Självklart var jag hur trevlig som helst mot killen hela kvällen och ifrågasatte aldrig något han gjorde. Jag tyckte ju självklart att det borde jämna ut sig till slut men jag vann inte en enda pott mot honom där han eller jag var all-in och det blev en del under kvällen.

 

Just nu hatar jag det här spelet TOTALT.

Ska bli skönt att få sova, vakna upp i morgon och hoppas att hela lördagskvällen varit en stor mardröm och att spelet poker faktiskt är det bästa som hänt :)

 

Att bli utdragen då och då händer alla men det här är nog det värsta som hänt mig ALLA KATEGORIER!!

 

Ha en fortsatt skön lördagsnatt gott folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi det här läget har jag fått hyfsat nog och är så less på den här jäveln som i nästan varje pott han vinner går in som underlägsen underdog men lyckas pricka ta mig fan varje gång.

 

Hade du förväntat dig att gå in som överlägsen underdog eller?

 

Posta inte sånt här, jag bryr mig väldigt lite (exakt så mycket att jag bryr mig om att ändra ditt grammatiska fel i OP), och många andra med mig bryr sig exakt lika lite!

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi det här läget har jag fått hyfsat nog och är så less på den här jäveln som i nästan varje pott han vinner går in som underlägsen underdog men lyckas pricka ta mig fan varje gång.

 

Hade du förväntat dig att gå in som överlägsen underdog eller?

 

Posta inte sånt här, jag bryr mig väldigt lite (exakt så mycket att jag bryr mig om att ändra ditt grammatiska fel i OP), och många andra med mig bryr sig exakt lika lite!

 

Ha en bra dag!

 

varför vara så jävla meningslös och påpeka såna petitesser... detta forum kommer finna sin grav med detta dåliga bemötande som finns överallt. :twisted::evil::evil:

 

 

Edit: inlägg nummer 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...