Gå till innehåll

NLT - Hjälp mig tolka hans all-in


Blackchip

Recommended Posts

Jag är "GreenCap" och har ingen read på den aktuella motståndaren (Luckynic). Har bara spelat några få giv och är ny på sidan så han bör inte ha någon större read på mig heller. Bordet har varit week/tight. Förmodligen många bonushoror (om det spelar någon roll).

 

Hold'em NL ($0.50/$1)

Table "Steelton" Seat 8 is the button.

Seat 1: kinori ($38 in chips)

Seat 2: psc84 ($97.50 in chips)

Seat 3: Luckynic ($35.06 in chips)

Seat 4: roomy ($54.75 in chips)

Seat 5: Vito74 ($60.87 in chips)

Seat 6: GreenCap ($117.75 in chips)

Seat 7: Longy15 ($100 in chips)

Seat 8: Katin02 ($40.50 in chips)

Seat 9: briv0086 ($97.25 in chips)

Seat 10: LarsruneY ($83.50 in chips)

 

briv0086: posts small blind $0.50

LarsruneY: posts big blind $1

Longy15: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap [Jd Ah]

 

kinori: folds

psc84: calls $1

Luckynic: calls $1

roomy: folds

roomy sits out

Vito74: folds

GreenCap: calls $1

Longy15: checks

Katin02: folds

Katin02 sits out

briv0086: calls $0.50

LarsruneY: checks

----- FLOP ----- [5d Ac 2c]

briv0086: checks

LarsruneY: checks

psc84: checks

Luckynic: bets $1

GreenCap: raises to $4

Longy15: folds

briv0086: calls $4

LarsruneY: folds

psc84: folds

Katin02 sits back

Luckynic: raises to $34.06 and is all-in

 

Jag har lite svårt att tolka hans bet på 1 dollar som han sedan går all in med efter jag har höjt. Har han ett färgdrag och betar 1 dollar i hopp om att få se turn till det priset och nu slår om för att han vill beta ut Ax händer? Sitter han med ett bättre äss och vill få bort färgdrag, men varför ger han då 1-6 i odds i "första svängen"? Har han en stark hand nu som han vill få syn (alternativt höjning så han kan reraisa) med? Men tänker han inte på/skiter han i färg/stegdrag????

 

Ideér och tankar uppskattas från alla infallsvinklar, inte bara de jag tar upp. ALLT välkommnas.

 

Blackchip/GreenCap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj!

 

Tryckte på "skicka" istället för "förhandsgranska". Vad betyder hans 1 dollarbet då? Hur tror ni han/hon resonerar med den?

 

ett mesbett av den som pratar först betyder ofta drag. allin på färgdraget är ingen ovnalighet heller.

 

men först mesbett och sen allin. ja det är märkligt spelat.

 

men skulle kunna betyda ett set. de gör ju alltid felet att slowspela bra händer i helt fel läge och är livrädda för att folk ska lägga sig.

så därför mesbettet först, han har en jättebra hand och vill inte skrämma bort folk. sen ser han att folk träffat och blir så kåt så han trycker in allt.

kan ju vara stegen också isåfall.

 

men det är svårt att läsa spelare på lägre nivåer, logik ingår inte direkt i deras spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lägre nivåer betyder oftast ett minibet i en höjd pott pre att få in mer pengar o potten, dvs "du" raisar pre och sitter på knappen, fi före dej betar 1$ på en 8$ pott, han vill då att du ska tänka "vilken fjant bet, jag drar på" ihopp om att du får bort honom redan nu, i de tillfällena har fi oftast något, och ibland riktiga monster, då de följdaktligen ofta drar på rejält. I detta fall är det svårt att säga eftersom spelet från er båda kan diskuteras. tippar på drag eller Ax och eftersom han är hyffsat short är det sistnämna mycket möjligt eftersom de verkar ha en tendens att göra på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

luktar set/tvåpar lång väg som spelar det som ett färgdrag och vill ha betalt av nån som är villig att betala av med TPTK. jag skulle lagt varje dag i veckan om jag inte hade bra read på motspelaren...

 

lirar själv NL100-NL200

 

EDIT: vad har du för stats på FI?? om du har några..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En majoritet av tomtarna brukar på floppen och turn minibetta då de har en stark hand alt. har missat floppen/turn helt. 90% av gångerna skall du reraisa oberoende av vad du har på handen. Får du mothugg skall du vanligtvis lägga dej om du inte har en stark hand. Synar du minibet på flopp och turn kommer han högst sannolikt att potbetta på river om han träffat nåt. Har sett samma grej otaliga gånger varje session jag spelar. Eftersom du inte har någon read på han så tycker jag du skulle mucka handen i det läget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...