Gå till innehåll

Surebettråden


Recommended Posts

Som liten info igen då... betbrain använder sig av odds från 49 bookies, idag har de 5 surebets, inget av dem över 1,5 % vilket ger 15 på en satsad 1000 lapp. Då ska du ha konto hos dessa 50, och pengar liggande på de som inte använder sig av gratis överföringar.

 

Det här är en grej jag och några till som fanns på "spelombudsmannens forum" använde oss av för 6-7 år sen då det var ganska aktivt. Och vi alla insåg tyvärr efter ett tag att det var lönlöst, väldigt mycket jobb för väldigt lite pengar, och vips var det ett vad på en sida vi inte fick igenom/oddset var ändrat och det var inte längre ett surebet utan ett bet vi fick säkra upp och gå minus på oavsett resultat.

 

Visst fanns det ibland 5-6 % surebet ibland, inte ofta men det hände, de fanns ute i några timmar sen var de nerspelade, då även folk som inte letar just surebets letar upp dessa "överodds" och lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vilken negativ inställning det verkar finnas till Surebets.

 

I denna branschen är de allra flesta surebettare som överlever på spel, det är en enorm business. Jag som bookmakers har sett folk börja med £25 spelet på varje sida för att komma upp till £150 spelet ngr år senare.

 

Angående limits o dylikt, är det inte smart att tigga o be hos supporten, det hjälper ingen o det drar snarare bookmakerns onda öga tills sig. Bookmakers hatar arbitrage spelare som pesten.

 

Om man har en stor bankrulle o låt oss säga vill spela 10 000kr på var sida så måste man dela upp de olika bookisarna hur de väljer att accpetera spelet.

 

Ta t.ex pinnaclesports som har en redan en limit på sidan låt oss säga 100 000 (oftast mer) på Baseball, o sedan har vi bolag som unibet, expekt där du får lägga bud på hur mkt du vill spela o sedan bedömmer deras riskmanagement hur mkt du får. Här gäller det att spela först hos Unibet/Expekt o se hur mkt du får o sen spela hos Pinnacle. Om du gör tvärtom om kan det ibland vara problem o få igenom insatsen hos de senare.

 

Arbitrage handlar om sekunder, inget bolag strävar efter att ligga i en arbitrage situation för länge. Olika program som kan underlätta är ett måste, sidor som tip-ex o betbrains fria sidor är alldeles för långsamma.

 

Så om du vill bli arbitragespelare på heltid se då till:

 

1. Ha stor bankrulle

2. Ta hjälp av olika program o verktyg så du kan agera snabbare än bookmakers

3. Ha mkt tid, en arbitragespelar kan inte sova, du bör spendera väldigt mkt tid framför datan, du vet aldrig när ett nytt erbjudande dyker upp

4. Sorter bookies efter hur de accepterar dina spel.

5. Välj bookies med omsorg. Inte ett måste att ha 100 bookies, det viktigaste är att du väljer rätt. Flest arbitrage spel kommer hamna på asian handicap o US Sports eftersom de har lägst marginal, även golf o tennis är aktuellt.

 

Pinnacle är ett måste för us sports, välj en bra asiatisk bookies, ta sedan störra europeiska bolag som inte är så snabba med ändringar eller gillar att ta position. Betfair är oxå ett måste då du kan trada med dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well

 

Jag sysslar inte själv med arbitrage men kan ge en länk här som länkar vidare till olika sidor med arbitrage service, vilken som är bäst låter jag vara osagt.

 

http://www.sports-arbitrage.info/6/

 

Arbitrage betting är stort i England, Australien o Ryssland. Sverige är dock på frammarsch, allt fler blir arbitrage kunder.

 

En annan sak jag glömde nämna. Se till att använda samma valutor med, ett misstag många gör är att regga olika valutor på olika konton o det brukar vara problem sen att få byta valuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha äntligen nån som talar ut..=) Men tyvärr grabben man får inte snacka om hjälpemdel och program på den här sidan. Då blir tråden bortplockad. Pinnacle är den bästa sidan när det gäller arbitrage, pointbet är den bästa asiatiska...osv...Rob***rm är ett väldigt bra hjälpmedel också (har inget med arbitrage att göra från början men enligt mig nödvändigt). Nån som fortfarande tror det går att sitta på betbrain och syssla med arbitrage? Nån som fortfarande tror att arbitrage är förlegat? Arbitrage kommer finnas och vara lukrativt så länge det finns bookmakers. Nån som tror att bookiesarna är på väg bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nån relativt enkel formel för att räkna ut hur mkt man ska satsa på respektive utgång för att alltid få samma förtjänst oavsett utfall. Nån som kan den?

 

Och hur ser den ut när det är flera atlernativ än två?

 

Ett spel med n utfall är ett surebet om:

 

1/x1 + 1/x2 + ... + 1/xn < 1

 

Där x är oddset för respektive utfall.

 

Sedan är det bara att använda de olika kvoterna för att få fram den procentandel du ska satsa på varje utfall.

 

Räknade själv så är inte 100% på att det stämmer (men nästan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några månader sedan startade jag en tråd där jag lagt upp ett fint Excelark för snabbare uträkning av surebets. Både då spelalternativen var två och tre. Den tråden blev låst och kastad i soptunna snabbare än kvickt.

Fråga: Är det ett bra läge att starta en ny sån tråd, á la "Ballers Fina Excelark" utan risk för avstängning nu?

Fixa ny tråd, länka härifrån, bli hyllad som en hjälte. Iaf jag ser fram emot excel-arket!

 

Mvh

Jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Vart alldeles nyss kontaktad av en kille som ville värva mig till ngt arbitrage-bolag. Nekade dock då jag tycker allt sånt där "vi tjänar massa pengar åt dig"-tjafs är rena pyramidspel.

 

Han sa i alla fall att man dubblade sitt kapital på ett halvår och att det var bergsäkert (ville dock inte säga hur mycket pengar han gått in med).

 

Vet också att det är några i pokerklubben som hållit/håller på med de där. Är det ett utbrett fenomen bland pokerspelare?

 

Måste ju vara väldigt enkelt att lura folk som satsat pengar att pengarna ökar. De eju bara att snickra ihop en hemsida där pengarna "förräntas" så att svenne-banan kan logga in på sitt personliga konto å kolla till sina pengar lite då och då. Sen när han vill ta ut dom så har man sen länge tagit alla pengar till filipinerna å svenne-banan är lurad. Får ju direkta flashbacks till e där pyramidspelet med virtuella aktier som florerade för några år sedan.

 

Som sagt. Är det någon här som gjort stora pengar på det här där ett bolag surebetar åt dig å du inte behöver göra ett skit?

Någon som rent vet vad bolaget heter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportinginvest alltså.. Rotade i den tråden innan men jag tyckte det verkade som om dom ägnade sig åt ren sportsbetting å inga surebets. Såg ju att dom hade vissa svings i fonden vilket inte borde vara fallet för en surebetfond (i teorin).

 

Antar att de där med ett bolag som surebettar åt dig bara är en scam.. Någon som kan bevisa motsatsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...