Gå till innehåll

Surebettråden


Recommended Posts

Surebettråden flyttades bort ett tag, på grund av något som såg jävligt likt pyramidsspelstiggeri eller affiliatetiggeri via PM. Vi får undersöka, och stopa tillbaks tråden om ett tag.

 

Under tiden, många frågar vad ett surebet är: Jo det är när du kan spela på båda sidorna av ett event, och utnyttja ofullkomligheter i marknaden, till att göra en garantrad visnt: Exempel: från kvällens fotbollsmatch, Tyskland - Portugal

 

 

 

Odd or Even (14)

Odd (49%) : 2.00 @ USA-bookie

Even (51%) : 2.05 @ Europa-bookie

 

Som ni ser nu kan man spela 100 kr på vardera sidan (udda eller jämt antal mål i matchen) och på det sätet garantera sig en vinst.

Blir det udda så går du jämt upp, blir det jämt antal mål så vinner du 5 kr. (Okej, spela 101 respektive 99 så gör du en garanterad vinst oavsett resultat)

 

Du omsätter 200 kr för en vinst på 2.50 kr, dvs 1.25% avkastning.

 

(Vanligtvis äter avgifterna för pengahantering upp denna vinst, så för att lyckas så måste du konton med pengar hos en massa (typ 50 st) bookies för att det ska vara intressant. Men som ni inser så är det ett utmärkt sätt att kombinera bonushorning med surebets.

 

Nåväl, inga inlägg av typen "PMa mig om ni vill veta mer om min fin-fina tjänst för surebetting " i den här tråden, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort, pyramidspel gillar vi ej.

 

Helvete, 50 bookies pallar jag inte.

 

Vilken rulle uppskattar ni behövs för detta om man ska få ut max-värde?

 

Hur löser ni problem med sidor som reserverar bets för att sedan ta bort spelen? En snubbe tipsade om att lägga in samma insats på samma odds flera gånger, men hjälper detta för att mörka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte inte att det skulle mörka, det lär inte funka. Men godkänns bettet lär man vara säker, tror inte de drar tillbaka dem i första taget. Vad jag menade man skulle undvika var att man först satsar en stor summa hos en sajt, sen inte får motsvarande summa godkänd på en annan. Om man turas om med småsummor sajterna emellan slipper man den risken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju alltid börja med 50k, 1k på varje sida..

 

om man nu kan hitta flera surebetts om dagen tar det inte så lång tid för att dubbla!

 

Problemet är ju att efter bara ett surebet på 1k*2 så har du ju 0k på en sajt och 2k på en annan. Blir jobbigt med penningtransaktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte beta t.ex max 25% av "rullen" på en given sida?

 

Det är ju en lösning, men ska man först sprida sin rulle på femtio sidor och sedan bara betta en del av den på varje spel så lär det inte bli stora summor (om man inte har gigantisk rulle förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte beta t.ex max 25% av "rullen" på en given sida?

 

Oftast har sidorna maxgränser på spelen (allt från ett par hundra dollar till enorma belopp) som begränsar hur mycket du får betta per spel. Gäller att ha fått upp höga limits (genom att whinea hos supporten oftast) innan man ser surebetet, för får sidan mycket action på ena utfallet så ändrar dom snabbt oddsen.

För att sätta bra surebets handlar det om minuter och inte timmar från att man ser bettet tills det är ändrat så det gäller att vara hyffsat snabb.

 

Det är rätt vanligt med lockbets, alltså väldigt bra surebets på en site men man får inte sätta mer än $100 på det vadet och det vet du inte när du skapar kontot på sidan och degar in pengar. Så det är rätt viktigt att kolla upp gränser innan man spelar, dessutom alltid betta på det avvikande oddset först då det ändras mycket snabbare och är oftast bara på en sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha 50 olika konton? Varför inte ha X dollar på neteller, sen då man hittar ett surebet så sätter in in 50/50 på 2 olika sidor

 

För att du måste ha konton på sidorna där surebetet dyker upp. Har du bara konton på 2 sidor så kommer du få vänta i eveigheter på att det ska dyka upp ett surebet där.

Visst, ibland hinner du kanske registrera dig och sätta in innan dom ändrar oddset, men det blir jävligt stressigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha 50 olika konton? Varför inte ha X dollar på neteller, sen då man hittar ett surebet så sätter in in 50/50 på 2 olika sidor

 

Väldigt många booies tar avgifter vid insättningar (eller godtar inte Neteller) och uttag.

 

Neteller kostar sajten mellan 3 och 5% (!) vilket är orsaken till att relativt få bookies använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter dagligen i samma rum som 15 bookmakers som bara pysslar med odds och oddssättning. Ni kan ge er tusan på att de har 13 storbildsskärmar med alla sportevents som pågår och dessutom 3-4 datorer med alla större bettingsiter uppe.

 

De ser på några sekunder om oddsen inte stämmer med andra siter etc.

 

Vart vill jag komma med detta? Ska ni lira surebets så till att lira på mindre siter med mindre personalstyrka (=färre bookies) då det är mindre sannolikhet att de hinner voida bettet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några månader sedan startade jag en tråd där jag lagt upp ett fint Excelark för snabbare uträkning av surebets. Både då spelalternativen var två och tre. Den tråden blev låst och kastad i soptunna snabbare än kvickt.

Fråga: Är det ett bra läge att starta en ny sån tråd, á la "Ballers Fina Excelark" utan risk för avstängning nu?

 

OT: För övrigt tycker jag det verkar var allt för många personer som tror sig vara super-experter på surebets, tillåt mig tveka. Som snubben som dissade min surebetstrategi. -Hur går? Gjort nå pengar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, man måste vara snabb när det gäller sports arbitrage annars kommer tillfället att springa förbi dig gång på gång. Och återigen det finns inte 50 bookies som är bra att använda så allt det snacket är bara att släppa. Det viktigaste är att slippa undan avgifter och då är det bara att hålla sig till de 20-25 kanske några fler som är bra. Att sedan spela 25% av sin BR med en gång, ja det fungerar väl om du hittar ett arb på tex Ladbrokes och nån annan sida som är villiga att ta emot $25000 på ett vad osv. Lycka till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nån relativt enkel formel för att räkna ut hur mkt man ska satsa på respektive utgång för att alltid få samma förtjänst oavsett utfall. Nån som kan den?

 

Och hur ser den ut när det är flera atlernativ än två?

 

 

Börja räkna med det lägsta bettet och ser summan om du sätter 100 på det. Sen delar du den summan med det andra oddset, då får du reda på vad du ska sätta för att båda ska gå jämt, samma formel om du har tre objekt.

 

Ytterligare en grej som gäller vid att plussa som ses som negativt är att det ibland finns odds som ger 1,10 på ena sidan och 11,00 på andra sidan, det är i samma läge ett surebet men det blir inga större summor on du har 1000 på dessa två sidor inne. Utan pengar måsrte föras fgram o tillbaka vilket nära på alltid ger en avgift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, man måste vara snabb när det gäller sports arbitrage annars kommer tillfället att springa förbi dig gång på gång. Och återigen det finns inte 50 bookies som är bra att använda så allt det snacket är bara att släppa. Det viktigaste är att slippa undan avgifter och då är det bara att hålla sig till de 20-25 kanske några fler som är bra. Att sedan spela 25% av sin BR med en gång, ja det fungerar väl om du hittar ett arb på tex Ladbrokes och nån annan sida som är villiga att ta emot $25000 på ett vad osv. Lycka till =)

 

Även 20-25000 är mycket pengar att ha liggande för att få in 10-20 spänn på surebets lite då o då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även 20-25000 är mycket pengar att ha liggande för att få in 10-20 spänn på surebets lite då o då.

 

Japp, passar långt ifrån alla. I och för sig så gäller det ju $10-$20 och det är ju drygt 70-140 SEK, men visst det är mycket pengar. Klart man kan lägga större arb om gränserna tillåter men man vill inte utmärka sig som nån storspelare, åtminstonde inte hos de mindre spelbolagen för det kan skapa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är lösningen på problemen som beskrivs på sida 1. Gdaily har ganska fel, det är många sidor som använder neteller och ofta är det gratis, det är dessa man ska använda. Och sedan har man sin deg på neteller och petar in den på de två sidor man ska spela, detta är instant alltså går väldigt fort att sätta in. Man registrerar sig alltså hos alla bookies men har inte pengar på dem. Efter ett tag kommer man inse att visa sidor ofta förekommer mer frekvent än andra och där försöker man sedan ha pengar vilande och sätter in pengar med neteller på den andra sidan bara tex. Men som nån sa det handlar oftast om minuter att hinna agera på från det att "sure-bettet" kommer upp tills det är borta för bolagen är på hugget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...