Gå till innehåll

Extreme Turbo SnGs på Prima


edison

Recommended Posts

  • 11 months later...

Jag fösöker nu bygga rulle på Primas extreme turbo SH. 11 dollars. Eftersom det inte postats innan, så är detta vad som gäller. 5 spelare. Blindsperioder 2 händer. Första perioden 10/20, sedan dubbling varje period, blindsen stannar på 640/1280. 1000 marker i startmarker, $35 till vinnaren och $15 till 2:an.

 

Jag får en känsla av att jag har en skaplig edge. De som spelar dessa är inte de skarpaste knivarna i lådan.

 

Tack vare strukturen får man ta väldigt intressanta bubbelbeslut.

 

Jag har ingen färdig strategi som jag kan dela med mig av.

 

Multitable är i stort sett omöjligt, eftersom de knappt har några extreme turbobord samtidigt, 3-4 per nivå kanske, men varje spel är ju snabbt, så har man ett rimligt lågt mål med sin rulle så kan det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men eftersom det är lösa tomtar man spelar mot så fattar de ju ej det.

 

SNGs är ju överhuvudtaget inte en så intressant spelform, man kan inte spela ut folk som i cashgame utan det bygger på att motståndarna gör misstag.

 

 

Bygger inte hela idé "spela ut motståndaren" på att man ska få motståndaren att just begå misstag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha allvarligt?

 

Haha, japp, allvarligt. Lyckan är att det fanns så många som frångår det optimala sättet att spela så det gick att plussa rätt bra där, folk kasta typ allt innan bubbla och det gick att ställe med vad som. Numera är det fler folk som fattar hur man ska spela att raken nära äter upp den lilla fördel man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...