Gå till innehåll

Kommentera Akers Vegas-blog


eurythmech

Recommended Posts

Jens Thoren har 57k stack och Johan Backfjärd 137k.

 

Om någon vill köpa in sig på procenten så kom med erbjudanden och skicka pm till mig. 500 dollar för varje procent av Jens och 750 dollar för varje procent av Johan

Rätt bra värde på det där. Speciellt procenten av Johan.

 

Är du ironisk? :) Johan måste ju placera sig som sämst 63:a av 1200 spelare för att köparen ens ska få pengarna tillbaka, avg då ligger ju över miljonen i marker. Om han bara siktar på att ta sig ITM och cashar 15-20k så bli det ju en ren förlustaffär på $5-600

Rätta mig ifall jag tänker helt fel.

 

Men inköpet till WSOP ME ligger på 10 000 USD och för det så får man 10 000 chips. Alltså borde ett chip motsvara en dollar, och eftersom Johan B hade 137 000 chips när han erbjöd att sälja 1% för 750 USD. Så var han ifall vi ska räkna på detta vis "värd" 137 000 USD men sålde sig själv för 75 000 USD (100 * 750).

 

Visst han skulle behöva placera sig rätt så högt i resultatlistan för att spekulanten skulle få tillbaka pengarna, men med lite flyt så hade man inte bara fått tillbaka det dubbla utan långt mycket mer.

 

Jag står fast vid att jag tycker att det var EV+ att köpa in sig i Johan B trots att han nu busta strax ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Altså inse min senaste post var ett vad mellan mig och jens hurvida jag kunde få något sålt eller inte. Jag torskade vadet =) Var jag seriöst? Nej, hade jag tagit pengarna om någon betalat mig, HELL YEAH!=)

 

Komigen, lighten up. Eller ännu bättre, kvala er till nästa års main event och klonka lite själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså inse min senaste post var ett vad mellan mig och jens hurvida jag kunde få något sålt eller inte. Jag torskade vadet =) Var jag seriöst? Nej, hade jag tagit pengarna om någon betalat mig, HELL YEAH!=)

 

Komigen, lighten up. Eller ännu bättre, kvala er till nästa års main event och klonka lite själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...