Gå till innehåll

Aker i Vegas (1 vs 7999)


Akerman

Recommended Posts

Med 1159 spelare kvar och 870 spelare som får pengar är det stor chans att både Jens och Johan klonkar ITM.

 

Jens Thoren har 57k stack och Johan Backfjärd 137k.

 

Om någon vill köpa in sig på procenten så kom med erbjudanden och skicka pm till mig. 500 dollar för varje procent av Jens och 750 dollar för varje procent av Johan .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det slutspelat för umeå borna. Jens dog innan pengarna och Johan klonkade 15,5k så grattis till Johan.

 

Själv så lirade jag lite turneringar på ceasars igår, en 150 dollars och en 220 dollars. Bägge gick sämre då jag inte tog någon ITM i någon av dem. Funderar på att endera spela ett 1,5k sido event eller 1k på bellagio.

 

Var på Bellagio då några polare skulle lira 1k turneringen där, när de kom fram till där man skulle betala fick de reda på att det var 130 alternates före dem. Altså vem fasen köper in sig då? Tydligen brukar det vara upp emot 300 alterernates...blind nivån är på 40 min och du har 5000 marker med 25-50 blinds. Kul och komma in när blindnivån är på 100-200....

 

I kväll ska jag och Erik kolla på en show med Kevin James, för er som vet vem pablo fransisco är så ligger killen på samma nivå. Vi lyckades få biljetter till främsta raden på VIP sektionen, så ska bli kul o höra honom live. I morgon blir det Seinfelt, han är tydligen i Vegas och kommer köra en show på Ceasars Palace.

 

Nu ska det bli lite krubb. Hoppas vi får se någon svensk som placerar sig top 25. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det slutspelat för umeå borna. Jens dog innan pengarna och Johan klonkade 15,5k så grattis till Johan.

 

Själv så lirade jag lite turneringar på ceasars igår, en 150 dollars och en 220 dollars. Bägge gick sämre då jag inte tog någon ITM i någon av dem. Funderar på att endera spela ett 1,5k sido event eller 1k på bellagio.

 

Var på Bellagio då några polare skulle lira 1k turneringen där, när de kom fram till där man skulle betala fick de reda på att det var 130 alternates före dem. Altså vem fasen köper in sig då? Tydligen brukar det vara upp emot 300 alterernates...blind nivån är på 40 min och du har 5000 marker med 25-50 blinds. Kul och komma in när blindnivån är på 100-200....

 

I kväll ska jag och Erik kolla på en show med Kevin James, för er som vet vem pablo fransisco är så ligger killen på samma nivå. Vi lyckades få biljetter till främsta raden på VIP sektionen, så ska bli kul o höra honom live. I morgon blir det Seinfelt, han är tydligen i Vegas och kommer köra en show på Ceasars Palace.

 

Nu ska det bli lite krubb. Hoppas vi får se någon svensk som placerar sig top 25. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags uppdatera bloggen lite.

 

Vad har hänt senast? I Fredags så var jag och Erik på Kevin James show samt så satt vi och grinda lite cash på Mirage. Showen med Kevin James var sådär, killen var bra i filmen Hitch men som stand up komiker var han sisodär.

 

I lördags så blev det cashgames på Ceasars då vi hade biljetter bokade till Jerry Seinfeldt. Jag lirade i 3 timmar och vann inte EN endaste pot, inte ens blindsen hahaha. Folk på bordet började tycka så synd om mig att de postade big blind åt mig. Jerry var kanon och helt klart värt pengarna.

 

Efter showen var planen att dra på Hard Rock Cafe och festa, men till förfest blev det blackjack switch och mer poker på Venetian. Hade riktigt skoj på Venetian då Jens två ggr om blir sönder ägd på rivern av 4 outare och tappade hela stacken. Jag gav han smeknamet Sushi till allas förtjusning, bara för att själv bli totalt uppägd av 5 outare efter floppen med mina AA. Hade AA och KK två ggr vardera ändå lyckades jag backa yttliergare på Venetian =) Tror jag slutade kvällen back $600...erhm billig fylla! Tanken var att vi får ju gratis drinkar vid pokerbordet och på så vis en gratis förfest samt att vi troligast vinner lite stash =)...fel fel FEL!

 

Utestället Body English på Hard Rock Cafe var kanon. Jag och Erik kom hem till Treasure Island runt 7 tiden på morgonen igen lagomt för att hinna beställa lite roomservice.

 

Har sovit bort hela dagen och ska nu iväg och möta Jens och Törme på MGM Grand för lite cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite randombilder...

 

Törme grindar cashgames på MGM Grand...

 

20060807053815.jpg

 

 

Vi var och krubbade på någon känd restaurang på MGM Grand och hittade en flaska vatten som gick på 60 SEK!!! Sådant MÅSTE ju vara kanon=) Smakade som vanligt svenskt kranvatten.

 

20060807054947.jpg

 

Påväg in till Kevin James show

 

20060807055331.jpg

 

Erik påväg in till showen Mystére

 

20060807055856.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...