Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Chelsea kommer givetvis vara favoriter i år men kan Liverpool, Arsenal och United klå dom så kommer inte försprånget vara så mycket.

Det börjar väl bli lite make-or-break snart för Mourinho oxå. Efter den ofantliga mängd miljoner man spenderat på spelare, så får han nog snart ta och leverera den högt åtråvärda CL bucklan.

Säsong 1: PL + Ligacupen

Säsong 2: PL

I mina ögon så har han inte överpresterat...

Är väl första gången jag får vara beredd att hålla med ett united fan. Det är så roligt att folk tycker att mourinho har lyckats så bra. Det hade ju nästan vilken manager som helst gjort med det laget och cl kan han ju glömma vinna de kommande åren.

Chelsea kommer tappa mark hela tiden mot de övriga lagen tror jag och tror de bara kommer vinna ett år till sen tar det nog stopp.

Chelsea självklara favoriter, men underskatta aldrig United...

Jag tycker United visar sina ambitioner genom att spela med Fletcher och O' Shea. Gary Neville är ju inte vidare het heller. Tycker att United grävde sin egen grav för 5-6 år sedan. De var då en klubb som nästan alla ville gå till och vad händer? okej, VNR är bra men vilka mer värvningar? Veron, Kleberson, Djemba djemba. Rätta mig om jag har fel men det är ju inte direkt något man får skrämsel hicka av. Ferguson skulle bygga ett nytt lag då, man ser ju hur de förfaller nu.

Jaja, jag vet att jag är jävligt partisk men erkänn det är ett löjligt fint mittfält Liverpool komemr mönstra det här året, det är väl bara Chelsea som ahr det minsta att sätta emot något eller vad sägs om Kewell/Gonzales- Sissoko - Alonso - Gerrard. Vad vi saknar är en riktig högerytter men har man Gerrard så är han ju nästan ändå bäst i ligan vilak positioner han än lirar på...

Kewell är ju riktigt jävla grym i sina bästa stunder vilket han visade i andra halvan av PL förra säsongen. Gonzales ska jag erkänna att jag inte vet så mycket om men det man har hört verkar ju lovande. Sissoko var outstanding förra säsong, hur stora lungor har den grabben egentligen? Man tror ju att han blir trött någon gång men det verkar ju inte så... Alonso, måste vara den bäste underskattade spelaren. Fy fan vad bra han är och det bästa är att när han är dålig är han ändå top 10 mittfältare i PL. Gerrard behöver man ju inte säga något om. Kan inte se hur Arsenal/United ska kunna matcha detta mittfäletet. Liverpools akilleshäl är anfallet. Just nu har vi inte någon 20+ målskytt varje säsong. Får hoppas Rafa hittar en bra spelare. Själv drömde jag om att Owen skulle komma tillbaka men det verkar ju inte så :(

I mål står ju Riena, det är ju han och Cech som är en klass för sig själva i PL. Van der sar kan inte hålla länge till och samma sak med Lehman. Backlinjen blir intressant denna säsong, ska Riise få fortsatt förtroende eller kommer Aurelio, den nye brassen få chansen? Mittbackar borde bli Carragher (vilken kille det är) och Hyppiä med Finnan till höger. Tror de har kapacitet att utmana Chelsea även om de kanske inte räcker riktigt fram de här året så kommer de komma ännu nämare och gå om nästa!

Visst jag är lite RÖDÖGD men:

Det jag såg av Veron var han riktigt bra faktist, skärskilt i CL. Neville är fortfaranade top 2-3 ligans bästa högerback har har varit i 6-7 år. Att dom spelade med Flether och Josh på mitten var ju för att Smith, Scholes, Keane var indisponibla. Fletcher har spelat centralt många ggr. Giggs och Josh var hyffsade centralt på mitten.

Fan vad jag saknar Beckham och P Neville. Kommer i håg nån match mot ARsenal för typ 5 år sen, har för mej det var P Neville och Solskjear (!) på innermitt, jävlar vad dom radera bort Viera o CO

• Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fattar inte heller hur man kan G. Neville, tycker det är en riktigt bra back. Riktigt svår att komma förbi en-mot-en, kommer ofta upp på kanten, springer som ett djur, och hans inlägg blir bara bättre och bättre.

Men visst, han börjar bli lite gammal.

Fan vad Phil Neville var ett allround-monster! Kunde spela bra på alla positioner utom anfall.

Postad
Fattar inte heller hur man kan G. Neville, tycker det är en riktigt bra back. Riktigt svår att komma förbi en-mot-en, kommer ofta upp på kanten, springer som ett djur, och hans inlägg blir bara bättre och bättre.

Men visst, han börjar bli lite gammal.

Fan vad Phil Neville var ett allround-monster! Kunde spela bra på alla positioner utom anfall.

Nevilles inlägg. SJUKT bra perfekt skruvade träffar alltid egna spelare.

Iaf årets säsong, kan väl acceptera en mellanår till. Giggs, Solskjear, Scholes (förresten visste ni att han INTE har agent, typ ende i världen) abdikerar väl snart.

Sen finns det vl lite gubbar som man "vill ha bort": Brown (han kommer alltid vara kvar), Silvestre, Smith, Richardson (a-landslagsman inom 3 år om han kommer till rätt lag??)

Postad

Alltså, har Silvestre NÅGONSIN varit bra?

Jag fattar inte vad han gör där, tycker han är rent av kass.

Wes Brown såg ju bra ut ett tag, men hans utveckling har ju stannat helt känns det som. Ferdinand/Vidic är dock ett jävla mittlås.

Alan Smith gillar jag dock, herrejävlar vilket kämpagubbe. Hans otroliga mål där han glidtacklar till sig bollen i straffområdet drar 2 gubbar och nätar. Älskar det. Kan bli en perfekt ersättare för Roy Keane, men har inte kommit till sin rätta alls på innermittfältet. Synd.

Postad
Neville är fortfaranade top 2-3 ligans bästa högerback har har varit i 6-7 år.

Men troligt, möjligen den mest överskattade i 6-7 år...

Men lägg av. Räkna upp de högerbackarna som är bättre är du snäll...

Postad
Alltså, har Silvestre NÅGONSIN varit bra?

Han har kvaliteer, men kan inte vara koncentrerad mer än 5 min i sträck per match. Definitivt på väg utför.

Jag fattar inte vad han gör där, tycker han är rent av kass.

Wes Brown såg ju bra ut ett tag, men hans utveckling har ju stannat helt känns det som. Ferdinand/Vidic är dock ett jävla mittlås.

Wes e klass. Har haft fruktansvärd oflyt med skador de sista säsongerna.

Alan Smith gillar jag dock, herrejävlar vilket kämpagubbe. Hans otroliga mål där han glidtacklar till sig bollen i straffområdet drar 2 gubbar och nätar. Älskar det. Kan bli en perfekt ersättare för Roy Keane, men har inte kommit till sin rätta alls på innermittfältet. Synd.

Håller med. Stark, 100% inställning och bra flås. Behöver lära sig positionsspel bättre för att höja sig.

Postad

Det jag såg av Veron var han riktigt bra faktist, skärskilt i CL. Neville är fortfaranade top 2-3 ligans bästa högerback har har varit i 6-7 år. Att dom spelade med Flether och Josh på mitten var ju för att Smith, Scholes, Keane var indisponibla. Fletcher har spelat centralt många ggr. Giggs och Josh var hyffsade centralt på mitten.

Fan vad jag saknar Beckham och P Neville. Kommer i håg nån match mot ARsenal för typ 5 år sen, har för mej det var P Neville och Solskjear (!) på innermitt, jävlar vad dom radera bort Viera o CO

Ganska säker på att de va Neville och Veron...

Postad

Är väl första gången jag får vara beredd att hålla med ett united fan. Det är så roligt att folk tycker att mourinho har lyckats så bra. Det hade ju nästan vilken manager som helst gjort med det laget och cl kan han ju glömma vinna de kommande åren.

Chelsea kommer tappa mark hela tiden mot de övriga lagen tror jag och tror de bara kommer vinna ett år till sen tar det nog stopp.

Chelsea självklara favoriter, men underskatta aldrig United...

Jag tycker United visar sina ambitioner genom att spela med Fletcher och O' Shea. Gary Neville är ju inte vidare het heller. Tycker att United grävde sin egen grav för 5-6 år sedan. De var då en klubb som nästan alla ville gå till och vad händer? okej, VNR är bra men vilka mer värvningar? Veron, Kleberson, Djemba djemba. Rätta mig om jag har fel men det är ju inte direkt något man får skrämsel hicka av. Ferguson skulle bygga ett nytt lag då, man ser ju hur de förfaller nu.

Jaja, jag vet att jag är jävligt partisk men erkänn det är ett löjligt fint mittfält Liverpool komemr mönstra det här året, det är väl bara Chelsea som ahr det minsta att sätta emot något eller vad sägs om Kewell/Gonzales- Sissoko - Alonso - Gerrard. Vad vi saknar är en riktig högerytter men har man Gerrard så är han ju nästan ändå bäst i ligan vilak positioner han än lirar på...

Kewell är ju riktigt jävla grym i sina bästa stunder vilket han visade i andra halvan av PL förra säsongen. Gonzales ska jag erkänna att jag inte vet så mycket om men det man har hört verkar ju lovande. Sissoko var outstanding förra säsong, hur stora lungor har den grabben egentligen? Man tror ju att han blir trött någon gång men det verkar ju inte så... Alonso, måste vara den bäste underskattade spelaren. Fy fan vad bra han är och det bästa är att när han är dålig är han ändå top 10 mittfältare i PL. Gerrard behöver man ju inte säga något om. Kan inte se hur Arsenal/United ska kunna matcha detta mittfäletet. Liverpools akilleshäl är anfallet. Just nu har vi inte någon 20+ målskytt varje säsong. Får hoppas Rafa hittar en bra spelare. Själv drömde jag om att Owen skulle komma tillbaka men det verkar ju inte så :(

I mål står ju Riena, det är ju han och Cech som är en klass för sig själva i PL. Van der sar kan inte hålla länge till och samma sak med Lehman. Backlinjen blir intressant denna säsong, ska Riise få fortsatt förtroende eller kommer Aurelio, den nye brassen få chansen? Mittbackar borde bli Carragher (vilken kille det är) och Hyppiä med Finnan till höger. Tror de har kapacitet att utmana Chelsea även om de kanske inte räcker riktigt fram de här året så kommer de komma ännu nämare och gå om nästa!

Som sagt, O'Shea, Fletcher och Giggs spelade centralt för att Scholes, Keane och Smith försvann under säsongen. Svårt å värva högklassiga ersättare mitt i säsongen...

Postad

Alla lag gör misslyckade värvningar. Börjar man granska de i sömmarna finns det bra och dåliga överallt.

Om vi snackar Liverpool så har vi ju oxå en lite lista:

Heskey (ha ha ha ha ha ha)

El Haji Diouf (eller va fan han heter)

Salif Diao

Sinima Pongole

Cisse

Bruno Cheyrou (den nye Zidane va det visst han kallades)

Morientes

Crouch (no comments)

m.m.

Postad
baller skrev:

Citat:

A) det finns ett flertal som jag håller att vara bättre... där resten av storlagen har minst lika bra eller bättre och framför allt oftast med större framtida potential...

B) han kan vara bäst, det innebär inte att han inte kan vara överskattad...

Postad
baller skrev:

Citat:

A) det finns ett flertal som jag håller att vara bättre... där resten av storlagen har minst lika bra eller bättre och framför allt oftast med större framtida potential...

Jo, han e ju inte 24 längre det har du rätt i. Men han håller mycket hög klass och e dessutom kapten så det är inte läge att byta ut honom än på ett tag.

B) han kan vara bäst, det innebär inte att han inte kan vara överskattad...

Eller underskattad för den delen. Jag hör lika ofta att han e totalt oduglig, vilket jag tycker e skrattretande.

Postad
Usch och fy för de som säger "United" när de menar Manchester United.

Det finns fler än ett "United" i Premier League.

Ja, det är ju lätt att missuppfatta, för det mesta menar man ju självklart West ham eller Carlisle

Postad
Usch och fy för de som säger "United" när de menar Manchester United.

Det finns fler än ett "United" i Premier League.

Ja, det är ju lätt att missuppfatta, för det mesta menar man ju självklart West ham eller Carlisle

:lol::lol::lol:

Postad

RedDevil: Tycker inte du är ett dugg objektiv när du ska diskutera. Jag är Liverpoolfan, de kan ja säga direkt, ska försöka vara opartisk ändå, o jag tycker du bedömer Crouch lite väl mycket efter hans inledning i klubben då han hade oerhört svårt att hitta målet, men ju längre säsongen led desto bättre blev han, i såväl landslag som klubblag. Jag önskade förstås lite mer mål men han var nyttig för Liverpools anfallsspel i vilket fall som helst. Att skriva att han är en misslyckad värvning och sedan försvara Unitedspelare i de allra flesta fall känns lite fel på något sätt. Därmed inget sagt ifall jag håller med dej eller inte om diverse Unitedspelare. Gör det i vissa fall, vissa inte. Angående de andra Liverpoolspelarna har du rätt i flera av namnen du nämner, såsom Cheyrou, usch, Nya Zidane, Jo nästan :)

Förövrigt känns det som att det blir svårt att rubba Chelsea även denna säsong. Deras värvningar är enligt mig glödheta även om de börjar komma upp i åren och jag tycker inte några av de andra förväntade topplagen har hittat likvärdiga spelare. Känns som att folk snackar varenda säsong om att "Chelsea har för mycket fixstjärnor, blir ingen harmoni etc etc. men de har ändå varit dominanta i 2 års tid nu. Mycket talar för att det kommer en tredje raka ligavinst för Chelsea tror jag.

Angående lagens mittfält så måste man väl säga även där att Chelsea känns ett strå vassare än de övriga lagen. Nu kommer Ballack in i laget och det kan nog bli riktigt bra. Arsenal gör en väldigt intressant köp av Tomas Rosicky och om han kan visa upp sin fulla kapacitet blir det en bra värvning. Dock så räcker det inte riktigt till enligt mig. Liverpool har mittfältet som absolut starkaste lagdel och där är det bara Kewell som behöver visa lite till då de andra tre (Ni vet vilka) gjorde en kanonsäsong.

Slutligen högerbacksdiskussionen, Hmm, Jao, Måste väl säga att jag tycker Gary Neville har varit den bästa de senaste säsongen även om han börjar gå utför lite grann. Han är fortfarande bättre än Paolo Ferreira. Eboue har ju potential men behöver lite mer tid att utvecklas. Liverpool har Finnan den SUPEROFFENSIVE :)

Om Gary Neville är överskattad eller inte vet jag inte riktigt men som sagt har han varit bra.

Postad
RedDevil: Tycker inte du är ett dugg objektiv när du ska diskutera.

Nä de e klart att jag inte e helt opartisk eller objektiv. Jag håller ju på United, men det gör mig inte totalt hemmablind. ;)

Jag är Liverpoolfan, de kan ja säga direkt, ska försöka vara opartisk ändå, o jag tycker du bedömer Crouch lite väl mycket efter hans inledning i klubben då han hade oerhört svårt att hitta målet, men ju längre säsongen led desto bättre blev han, i såväl landslag som klubblag. Jag önskade förstås lite mer mål men han var nyttig för Liverpools anfallsspel i vilket fall som helst. Att skriva att han är en misslyckad värvning och sedan försvara Unitedspelare i de allra flesta fall känns lite fel på något sätt.

Tycker Crouch e alldeles för begränsad som fotbollspelare för att spela i en toppklubb som Liverpool. När det hettade till i VM satt Crouch på bänken trots skada på Owen, det säger en hel del tycker jag.

Jag har inte sagt ett ljud för att försvara spelare som Djemba Djemba, Kleberson, Veron m.m. De var misslyckade värvningar! Bara att erkänna.

Därmed inget sagt ifall jag håller med dej eller inte om diverse Unitedspelare. Gör det i vissa fall, vissa inte. Angående de andra Liverpoolspelarna har du rätt i flera av namnen du nämner, såsom Cheyrou, usch, Nya Zidane, Jo nästan :)

Förövrigt känns det som att det blir svårt att rubba Chelsea även denna säsong. Deras värvningar är enligt mig glödheta även om de börjar komma upp i åren och jag tycker inte några av de andra förväntade topplagen har hittat likvärdiga spelare. Känns som att folk snackar varenda säsong om att "Chelsea har för mycket fixstjärnor, blir ingen harmoni etc etc. men de har ändå varit dominanta i 2 års tid nu. Mycket talar för att det kommer en tredje raka ligavinst för Chelsea tror jag.

De e favoriter det är vi överens om. Men som sagt, vi ska spela om det..

Angående lagens mittfält så måste man väl säga även där att Chelsea känns ett strå vassare än de övriga lagen. Nu kommer Ballack in i laget och det kan nog bli riktigt bra. Arsenal gör en väldigt intressant köp av Tomas Rosicky och om han kan visa upp sin fulla kapacitet blir det en bra värvning. Dock så räcker det inte riktigt till enligt mig. Liverpool har mittfältet som absolut starkaste lagdel och där är det bara Kewell som behöver visa lite till då de andra tre (Ni vet vilka) gjorde en kanonsäsong.

Slutligen högerbacksdiskussionen, Hmm, Jao, Måste väl säga att jag tycker Gary Neville har varit den bästa de senaste säsongen även om han börjar gå utför lite grann. Han är fortfarande bättre än Paolo Ferreira. Eboue har ju potential men behöver lite mer tid att utvecklas. Liverpool har Finnan den SUPEROFFENSIVE :)

:lol:

Om Gary Neville är överskattad eller inte vet jag inte riktigt men som sagt har han varit bra.

Postad

Ganska säker på att de va Neville och Veron...

Japp Neville och veron var det nog