Gå till innehåll

MrKrome jobbar sig uppåt


MrKrome

Recommended Posts

Efter att ha blivit totalt inspirerad av diverse kompisar så har jag bestämt mig för att jobba mig uppåt. Har ett par kompisar som börjat jobba sig uppåt från "noll" till rätt skapliga summor genom att skotta sig fram och jag kör på i samma stil.

 

Presenterar lite HH:s, info m.m. här, dels för att lära mig mer av er som eventuellt får för er att läsa detta.

 

Målen ser ut enligt följande och lyder absolut inte under några som helst MM-lagar tills jag dragit ihop en okej rulle:

 

Vann en freeroll häromdagen och mitt startkapital kommer vara €13.

Dödsdömt från start, jag vet. Måste ju få testa mig fram och pengarna är ju gratis.

 

just nu: EUR 0,25/0,50

 

När kassan når EUR 100 går jag upp till 0,50/1,00

När kassan når EUR 400 går jag upp till 1,00/2,00

 

Dessa är mina första mål och notera att jag skrivit när och inte OM ;)

 

Så.. nu kan ni börja racka ner på allt jag skrivit ovan men kom ihåg att detta inte bara är till för er skull: jag har startat denna tråd för att polarna ska kunna följa min framfart.. eller nergång ;)

 

Har jag otur så avslutas det här kapitlet redan under dagen!!

 

Tjo och tjim på er och ta inte allt så allvarligt, man måste få testa sig fram också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1 får vara avslutad nu.. jag började spela i och med det första inlägget i denna tråd och låter det vara bra för idag.

Startade dagen med de €13 jag hade på kontot och avslutade med €80!!

Plus €67 första dagen och jag är mer än nöjd. Ska presentera de händer som tog mig dit nedan.

 

I övrigt hände inte så mycket faktiskt. Jag fick mest skit som jag slängde och de potter jag gick med i och förlorade/drog mig ur så tappade jag inte mycket..

 

Första handen:

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50

 

Players:

Player1 (EUR 2,87 in seat 1)

Player2 (EUR 19,15 in seat 2)

MrKrome (EUR 14,31 in seat 4)

Player4 (EUR 27,35 in seat 5)

Player5 (EUR 44,89 in seat 6)

 

Dealer: Player1

Small Blind: Player2 (0,25)

Big Blind: MrKrome (0,50)

 

MrKrome was dealt: 3d - Ah

 

Player4 Fold

Player5 Call (0,50)

Player1 Fold

Player2 Call (0,25)

MrKrome Check

 

A3off ingen höjdarhand. Check självklar enligt mig

 

Flop 6h - 3h - Ks

 

Player2 Check

MrKrome Bet (1,00)

Player5 Call (1,00)

Player2 Fold

 

Ett försök i att representera kungen. Höjer €1 in i potten som är på €1,50. Synen säger inte mycket..

 

Turn 6h - 3h - Ks - Jd

 

MrKrome Bet (2,00)

Player5 Call (2,00)

 

Återigen ett försök att representera just kungen men när han synar misstänker jag att han har K med usel kicker alt 6 eller 3? Men vilken sorts hand hade han startat med då? Jaja, finns fullt av fisk på denna nivå så det kan vara vad som helst!

 

River 6h - 3h - Ks - Jd - 5h

 

MrKrome Check

Player5 Check

 

Ger upp. Finns nog inte en chans i helvete att jag kan bluffa ut honom just nu för i det här läger synar han nog med vad som helst och dessutom ligger färgen och hägrar på bordet. Rätt paff när han checkar han med!

 

MrKrome shows: 3d - Ah (a pair of threes)

Player5 didn't show: Ac - Th (high card ace)

 

MrKrome wins: EUR 7,15 (with a pair of threes)

Rake: EUR 0,35

 

Ingen jättevinst och riktigt uselt spelat av mig trots allt. Dessbättre så synade han ner

mig på flopp och turn med A-hög och den lilla potten till mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50

 

Players:

Player1 (EUR 13,50 in seat 1)

Player2 (EUR 23,61 in seat 2)

Player3 (EUR 34,90 in seat 3)

MrKrome (EUR 18,76 in seat 4)

Player5 (EUR 30,63 in seat 5)

Player6(EUR 31,87 in seat 6)

 

Dealer: Player6

Small Blind: Player1 (0,25)

Big Blind: Player2 (0,50)

Big + Small Blind: Player3 (0,75)

 

MrKrome was dealt: Jd - 8d

 

Player3 Check

MrKrome Call (0,50)

Player5 Fold

Player6 Call (0,50)

Player1 Call (0,25)

Player2 Check

 

En inte allt för imponerande syn i det läget med en så dålig hand som J8s. Dock gillar jag handen av någon anledning och synar i hopp om en bra flopp. Motståndet har än så länge inte gjort mycket väsen av sig och ingen är speciellt aggressiv!

 

Flop Qd - As - 3d

 

Player1 Check

Plater2 Check

Player3 Bet (0,50)

MrKrome Call (0,50)

Player6 Call (0,50)

Player1 Call (0,50)

Player2 Fold

 

Floppen kommer med två ruter och jag har färgdraget. Synen på 0,50 känns bra.

 

Turn Qd - As - 3d - Kd

 

Player1 Check

Player3 Bet (0,50)

MrKrome Raise (2,75)

Player6 Fold

Player1 Fold

Player3 Call (2,25)

 

Bingo. Jag har visserligen inte nötfärgen med både Q och K ligger på bordet. Player 3

betar men jag känner mig så säker på min ledning. Hade haft färgdrag med esset hade han

troligtvis betat redan på floppen. Jag slår om och han synar vilket gör att jag vet

att jag har honom.

 

River Qd - As - 3d - Kd - 4c

Player3 Check

MrKrome Bet (7,00)

Player3 Call (7,00)

 

Totalt ofarlig river för min del och potten ligger runt €10. Jag betar €7 i hopp om syn och han synar som synes. Fortfarande helt oförklarligt..

 

MrKrome shows: Jd - 8d (a flush, king high)

Player3 didn't show: 9c - Qs (a pair of queens)

 

MrKrome wins: EUR 23,05 (with a flush, king high)

Rake: EUR 1,20

 

Potten till mig och hur f-n han hittar synen på rivern är en gåta. Jaja, en bra bit på väg!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50

 

Players:

Player1 (EUR 6,75 in seat 1)

Player2 (EUR 23,71 in seat 2)

MrKrome (EUR 36,71 in seat 4)

Player4 (EUR 27,45 in seat 5)

Player5 (EUR 30,07 in seat 6)

 

Dealer: Player1

Small Blind: Player2 (0,25)

Big Blind: MrKrome (0,50)

 

MrKrome was dealt: Kc - Kd

 

Player4 Call (0,50)

Player5 Call (0,50)

Player1 Call (0,50)

Player2 Call (0,25)

MrKrome Raise (2,00)

Player4 Fold

Player5 Call (2,00)

Player1 Call (2,00)

Player2 Fold

 

KK är ju inte direkt svårspelad PF och jag höjer 2,00 (till totalt 2,50 då jag även lagt BB) vilket är 4BB. Får likväl 2 syn och det får väl vara OK. Inga A nu bara!

 

Flop Qd - 6s - 9s

 

MrKrome Bet (5,25)

Player5 Call (5,25)

Player1 All-In (4,25)

 

Kanonflopp för mig men farligt med färgdraget. Tror mig leda just nu i allfall och höjningen känns helt korrekt då färgdraget förhoppningsvis drar sig ur här. Q6, Q9 eller 69 oroar jag mig inte för då jag hoppas att dom lagt sig PF med min höjning!

 

Turn Qd - 6s - 9s - 8d

 

MrKrome Bet (14,00)

Player5 All-In (22,32)

MrKrome Call (8,32)

 

Åttan känns bra. Fortfarande ingen färg och skulle någon varit med och synat med 78 och open-ended så har jag fortfarande en bra ledning. Höjer till 14,00 och får omslag. Funderar ett tag med det känns fortfarande inte som att åttan hjälpt min motståndare. Jag sätter

honom lite farligt på AQ och tror att han vill få slut på spelet här och synar självklart!

 

River Qd - 6s - 9s - 8d - 2d

 

MrKrome shows: Kc - Kd (a pair of kings)

Player5 shows: Qs - 7h (a pair of queens)

 

Q7? Inte riktigt vad jag hade väntat mig och han gick väl all-in på damerna och open-ended. Fattar ändå inte riktigt att han slår om all-in när jag höjt €14 och med all säkerhet leder.

 

MrKrome wins: EUR 45,69 side pot (with a pair of kings)

Player1 shows: Ts - 7s (a straight, ten high)

Player1 wins: EUR 20,20 main pot (with a straight, ten high)

Rake: EUR 2,00

 

Player1 gick all-in för sina sista slantar redan på floppen då han synade min höjning. Han hade färgdraget, hålstegdraget och 1 out för färgstegen. Han hade väl inga större möjligheter och grattis till honom som tog hem mainpot med sin stege när 8d klonkade ner på turn. Skön seger för mig ändå då jag kammade hem dryga €45 med mina KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelning klonk och återigen en klart tveksam syn PF

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50

 

Players:

Player1 (EUR 19,70 in seat 1)

Player2 (EUR 23,21 in seat 2)

MrKrome (EUR 52,08 in seat 4)

Player4 (EUR 27,65 in seat 5)

 

Dealer: Player4

Small Blind: Player1 (0,25)

Big Blind: Player2 (0,50)

 

MrKrome was dealt: 8h - Kh

 

MrKrome Call (0,50)

Player4 Call (0,50)

Player1 Call (0,25)

Player2 Check

 

Som vanligt inte mycket action PF här. Mina motståndare höjer nästintill aldrig och jag har snott några potter. Synen med K8s är allt ifrån perfekt och i ett bättre sällskap hade det varit given fold!

 

Flop 9h - Jd - Ts

 

Player1 Check

Player2 Check

MrKrome Bet (2,10)

Player4 Call (2,10)

Player1 Fold

Player2 Fold

 

Endast en hjärter med jag får en open-ended straightdraw. Prickar jag damen vinner jag garanterat med min kung. Höjer upp och får en syn.

 

Turn 9h - Jd - Ts - Jh

 

MrKrome Bet (1,70)

Player4 Raise (3,40)

MrKrome Call (1,70)

 

Brädans andra hjärter dyker upp men parar bordet. Gör en mini-raise och han slår om. Trissen för hans del känns självklar, det enda jag oroar mig för nu är hans kicker. Synar likväl på steg- och färgdraget.

 

River 9h - Jd - Ts - Jh - 2h

 

MrKrome Bet (4,00)

Player4 Raise (8,00)

MrKrome Raise (20,00)

Player4 All-In (13,65)

MrKrome Payback (2,35)

 

Tvåan dyker upp och jag känner mig klart nöjd med den. Jag har prickat färgen och att min motståndare har lirat J2 känns inte möjligt. Hade han prickat tvåpar på floppen hade han nog gärna reraisat min höjning för att se var jag står och på turn både han slagit om

större med träff på kåken. Så resonerade jag då i alla fall och min raise till €20,00 som satte honom all-in kändes självklar!

 

MrKrome shows: 8h - Kh (a flush, king high)

Player4 shows: Jc - 8s (three of a kind, jacks)

 

MrKrome wins: EUR 54,30 (with a flush, king high)

Rake: EUR 2,00

 

Vinst igen. Man behöver inte lira perfekt på den här nivån, däremot ska man se till att få bra betalt när man träffar ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ingen längre stund men har gjort ett mycket godkänt resultat idag. Har inte spelat nån grym poker men på den här nivån tycker i alla fall jag att det handlar mer om att kunna ta betalt när man träffar och mindre om att spela A-händer.

 

Självklart skulle många av er med all säkerhet spela skiten ur mig men å andra sidan så skulle troligtvis mitt spel se helt annorlunda ut mot de flesta av er också då ni (förhoppningsvis) håller högre nivå än det motstånd jag möter just nu :)

 

1-0 till MrKrome mot Djens i alla fall som bara gav mig 5 minuter men han kommer få höra av mig i morgon också :)

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall även tillägga att jag självklart kommer posta alla HHs som är av intresse. Idag hände inte mycket och min session var rätt kort.. Så ring inte och tjata om att jag endast postat vinnande händer nu för jag förlorade inga större potter och de händerna var dessutom totalt ointressanta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fina bankrullekrav du har :P Inga! :D

 

Jag har med gjort samma sak som du, fast jag började med 100kr på unibet(€10). Jag spelade upp dom till 2900kr, tog ut 2500kr. Sen nu har jag 2900kr..

Fast jag har MAX spelat 0.10/0.20 NL. Kankse ska prova lite på 0.25/0.50..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fina bankrullekrav du har :P Inga! :D

 

Bankrullekraven får vänta. Först ska jag försöka skotta ihop lite pengar för att kunna lägga mig på stabil 0,50/1,00 och en hel del 1,00/2,00.

 

När jag fått ihop en rulle blir det mer seriöst men det får vänta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fina bankrullekrav du har :P Inga! :D

 

Bankrullekraven får vänta. Först ska jag försöka skotta ihop lite pengar för att kunna lägga mig på stabil 0,50/1,00 och en hel del 1,00/2,00.

 

När jag fått ihop en rulle blir det mer seriöst men det får vänta :P

 

 

tro mig, med dom kraven kommer du aldrig få ihop en rulle! det räcker med en dålig dag så är du borta.. 0,5/1 med en rulle på 100€, hade du tänkt gå in med fullt inköp, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fina bankrullekrav du har :P Inga! :D

 

Bankrullekraven får vänta. Först ska jag försöka skotta ihop lite pengar för att kunna lägga mig på stabil 0,50/1,00 och en hel del 1,00/2,00.

 

När jag fått ihop en rulle blir det mer seriöst men det får vänta :P

 

 

tro mig, med dom kraven kommer du aldrig få ihop en rulle! det räcker med en dålig dag så är du borta.. 0,5/1 med en rulle på 100€, hade du tänkt gå in med fullt inköp, eller?

 

Avdelning: Nä, menar du verkligen det?

 

Jag har en svag svag aning om att han är väl medveten om att det är tufft. Men vad är det som är fel med att ge det en chans? Om han gular kan han väl skicka in 100 friska igen och spela? Vore lite annorlunda att spela NL2000 med en rulle på 2-3k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conspiracy har fattat vinken, painman har det inte..

 

Lirade lite igår kväll och gick först upp till €120 totalt..

Valde att stanna kvar på 0,25/0,50 ett tag till men tog en paus.

 

Efter pausen satte jag mig på två bord med €50 på varje..

Jobbar upp mig till ca €65 på båda.. då kommer smällarna mot spelarna som vägrar lägga sig.. Träffar två par med A10.. Blir omköpt på rivern av en kille som vägrar lägga JJ och synar ner mig hela vägen..

På andra bordet blir jag utdragen av ett hålstegdrag när jag träffar set.

Gjorde en tabbe och det var mina 1010 som förlorade lite pengar på floppen 267 regnbåge och min motståndare träffade set.

Tappade mitt inköp på ena bordet och hade €14 kvar på andra. I ren tilt kastade jag in allt PF med A10s och får syn av A8off. Båda träffar A på flop men sen dyker 8 upp på rivern och det kändes som "just my luck".

 

Kvar hade jag alltså €20 som jag började spela med nu i morse.

Jobbade upp mig till €65 men blev utdragen FYRA gånger av samma fisk. Helt sanslöst. Jag träffar tvåpar på flop men han jagar hålstege.

Träffar jag A på flop med bra kicker så har han träffat ett lägre par men vägrar lägga sig trots intensiva höjningar och träffar sitt tvåpar på turn eller river.. Jag jobbar upp mig mellan utdragningarna men blir illa kvickt utdragen av den stora fisken..

 

Helt sanslöst.. Nu har jag €22 kvar och dom kommer satsas på en SnG.

Kom tvåa i en €20 igår och håva hem €60... Får se om det går vägen nu.

Allt på ett bräde.

 

Det enda tragiska i det hela är att alla större potter utom EN har jag blivit totalt utdragen i. Och det handlar inte om att dom har 15 outs utan 3-6 out nästan VARJE GÅNG!! Helt sjukt och det enda man behöver en större rulle till är för att andra inte kan spela men lever på SJUK TUR!

 

Men jag ger mig inte :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl kanske snabbt förklara varför jag vill vara så aggressiv och snabbt skotta mig uppåt:

 

spelarna på 0,25/0,50 håller så låg nivå att det är mer lotto när man spelar mot dom. Flera av dom har endast "släkt-etta i finns i sjön" som erfarenhet och det känns rätt lönlöst att spela mot dom egentligen.

 

På 0,50/1,00 är skillnaden liten men ändå åt det bättre hållet.

Dock på tok för mycket fisk som förlitar sig på turen och tyvärr håller det många gånger.

 

1,00/2,00 är inte på något sätt någon proffsnivå men helt klart en nivå jag trivs på. Här möter man bra spelare och man får faktiskt SPELA poker, inte lotta om vem som ska ta hem potten. Sen finns det mellanbra spelare och självklart finns det spelare som inte har där att göra. Dock så har jag mycket lättare att plussa rejält på 1,00/2,00 än på de lägre nivåerna under då jag får spela och antalet utdragningar minskar rejält.

 

Så.... jag SKA dit.. :oops::x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sansrom: jag vet ;)

 

Ja, jag har spelat en hel del på 1,00/2,00.

Lägger mig på en mer tight attityd där och självklart är det svårare att plussa mot bättre motstånd. Det som gäller på 1,00/2,00 är att hitta bordets fiskar och tömma dom på pengar ;) Spelet mot de bättre blir rätt annorlunda men jag känner ändå att jag helt klart håller den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...