MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Såna här spel kan man komma undan med ibland =) PokerStars Game #5468339248: Tournament #27618472, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/07/06 - 00:08:26 (ET) Table '27618472 1' 9-max Seat #5 is the button Seat 5: HERO (9707 in chips) Seat 9: genokorny (3793 in chips) HERO: posts the ante 25 genokorny: posts the ante 25 HERO: posts small blind 200 genokorny: posts big blind 400 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [2h 8s] HERO: calls 200 genokorny: checks *** FLOP *** [Th 5h As] genokorny: bets 400 HERO: raises 800 to 1200 genokorny: calls 800 *** TURN *** [Th 5h As] [9d] genokorny: checks HERO: checks *** RIVER *** [Th 5h As 9d] [Kc] genokorny: checks HERO: bets 400 genokorny: folds HERO collected 3250 from pot Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Fan de har ändrat blindstrukturen på pokerstars, bruka va 15 min. Har varit 10 min så länge jag kan minnas. Såna här spel kan man komma undan med ibland =) Det betyder inte att det är en god idé. Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Det betyder inte att det är en god idé. Anledningen till det lilla bettet just här var att jag mötte den mest weak tighta spelaren jag spelat mot så hade han inget så foldar han. Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Anledningen till det lilla bettet just här var att jag mötte den mest weak tighta spelaren jag spelat mot så hade han inget så foldar han. Då är det ju knappast optimalt att limpa preflåpp... Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Anledningen till det lilla bettet just här var att jag mötte den mest weak tighta spelaren jag spelat mot så hade han inget så foldar han. Då är det ju knappast optimalt att limpa preflåpp... Limpa 1av3 typ. Måste ha lite credibility tom mot weak tighta spelare. Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Anledningen till det lilla bettet just här var att jag mötte den mest weak tighta spelaren jag spelat mot så hade han inget så foldar han. Då är det ju knappast optimalt att limpa preflåpp... Limpa 1av3 typ. Måste ha lite credibility tom mot weak tighta spelare. Med lägre blinds är det inte fel att mixa upp det lite med syner eller miniräjsar etc, men limp är i princip bara bra mot aggressiva fi. När blindsen är så här höga blir det mindre viktigt och att limpa var tredje hand är på tok för... knasigt... Är han vektajt så är det bara att mala ner honom till fotknölarna med höjningar/ställ innan han fattar vad som händer. Även om han fattar att du ställer med en jättevid HD så kommer han garanterat inte klara av att justera tillräckligt bra. Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Vill ta små risker mot denna typen av spelare då jag vet att jag vinner om jag håller mig undan loose all-ins. Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Vill ta små risker mot denna typen av spelare då jag vet att jag vinner om jag håller mig undan loose all-ins. Ja det är ju rätt resonemang iofs. Men i ovanstående hand lägger du in marker motsvarande mer än halva fi's stack i potten, vilket jag inte vill kalla att ta små risker. Nu har du säkert en read på honom som säger att hans flåppbet med stor sannolikhet betyder svaghet, och då är det inte fel att stjäla påtten, men om han är vektajt så kan du garanterat stjäla påtten före flåppen, med långt mindre risk. Då pröjsar du 2-2.5xbb istället för 5 som här, där du dessutom ökar chansen för honom att träffa något som han är villig att syna ner din bluff med.. Bästa sättet att hantera vektajta spelare är att (i princip) minihöja för att sedan kunna vika mot hans omslag som är sannolikt stål. Då kan du justera din ställgräns neråt till 6-7.5xbb. Sedan är det bara att börja ställa med +70% av dina händer. Men att justera mot en vektajt fi genom att bli passiv preflåpp är knappast optimalt. Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Det finns 2 kategorier av weak tighta spelare, en kategori som den här folda det mesta medan det finns de som antingen foldar preflop lr pushar typ var 3-4e hand. Då går man typ plus minus noll om man inte kan calla hans all-in. Det är inte helt fel o se floppar mot dessa spelare heller då de släpper allt utom Tp o lr mellanpar vilket de får ca 20% av flopparna. Dessutom ger han en lite mer credibility när man raisar. Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Det finns 2 kategorier av weak tighta spelare, en kategori som den här folda det mesta medan det finns de som antingen foldar preflop lr pushar typ var 3-4e hand. Då går man typ plus minus noll om man inte kan calla hans all-in. Que? Du kan pusha minst 70% av händerna här och vara oexploaterbar, troligen uppemot 100% eftersom han är vektajt. Om han bara pushar var tredje/fjärde så är det knappast +/-0 för din del. Mot den första kategorin har du ännu större edge. Det är inte helt fel o se floppar mot dessa spelare Nej, men det är inte optimalt. Eller vänta. Jo, det är helt fel. Dessutom ger han en lite mer credibility när man raisar. Du behöver ingen credibility, det är inte det det handlar om med så här små stackar. Citera
baller Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 pushar typ var 3-4e hand. Hur kan man klassificeras som weaktight då? Citera
MacDaddy Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 spela 4st precis o gick ITM i alla, känns som jag spelar som bäst när jag är shortstacked. Då är jag inte rädd för o ställa. -Kom dock 3a i 3st o 2a i en. i 2st var jag så shortstacked att jag ska va glad för att kommit ITM. i en vart blindsen så höga att det blev lotto och i sista åkte jag ut pga en "actionriggad" flop Citera
Recommended Posts