Gå till innehåll

Fullt inköp?


Jimmy_the_Rose

Recommended Posts

Som rubriken lyder, är det EV+ att köpa in sig med fullt inköp, svaret på den frågan i praktiken tordes vara ganska så enkel, ja självklar är det EV+ att köpa in sig fullt så att du kan få fullt betalt vid träff.

 

Men då till handling och inte praktik, har själv hela tiden kört fullt inköp men med en ganska låg bankrulle för tillfället och dåligt tålamod och respekt för micronivåer så har jag själv gett mig ut i träsket för att skotta med ca 30-40% av inköpet på borden.

 

Resultat: Förvånadsvärt bra, har ca 20 försök i ryggen och ca 15-18 av försöken hamnade på mellan 2-5 inköp av det jag kom till bordet med.

 

I praktiken och med korrekt matteuträkning så säger det sig självklart vara en självklarhet med fullt inköp då du maximerar din vinst, men nått som praktiken och korrekta uträkningar missar och aldrig får med i sina uträkningar är dina motspelares tankegångar

 

En lowstack på bordet ses oftast som ett lätt byte, en lowstack med 10BB synas åxå relativt ofta flertalet gånger mer än en person med fullt inköp med mediokra kort.

 

Min slutsats av det hela är trots EV- på pappret att det kanske inte är så dumt att skotta med runt 30% av inköpet på ett par bord.

 

Har du svårt med respekten för pengar på microlimit kan det åxå vara EV+ pga motspelares dåliga respekt för lowstack på bordet.

Du spelar bätte på högre nivåer, får lättare betalt för dina händer istället för att sitta och tilta bort inköp efter inköp på microlimits.

 

Antar jag kommer få lagom med mycket kritik nu av diverse folk som till 100% följer den matematiska satsen att det är EV- att gå in med mindre än fullt inköp, men som sagt, relaterat till motspelares syn till lowstack kan det ibland vara nyttigt både för dig själv och för bankrullen att spela lite högre nivåer. Självklart är denna metod INTE riktad till folk med god bankrulle och bra koll på spelet, utan till folk med mindre bankrule som kanske har svårt att respektera dom låga nivåerna på microlimit, dock bör sägas att ska du skotta och det ska lyckas genom denna metod får du inte vara det minsta rädd om dina pengar utan ska utan tvekan kunna ställa in dina 15BB för att sätta press på motspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...