Gå till innehåll

NLT - Trn, två händer mot samma spelare.


Sjoberginho

Recommended Posts

Spelade en turnering tidigare idag (som jag f.ö vann), men där var några knepiga situationer som uppkom.

Jag har 24k, mer än dubbla average och är ganska stor chipleader. Ca 35-40 spelare kvar, 9 ITM-placeringar.

Två händer på raken mot samma spelare, har ingen direkt read på honom.

Vad hade du gjort och varför? Några tankar och åsikter?

 

Hand #1

 

Stage #435470525 Tourney ID 1149357 Holdem Multi Normal Tournament No Limit $200 - 2006-06-30 10:06:37 (ET)

Table: 4 (Real Money) Seat #9 is the dealer

Seat 1 - MIKCHA ($5260 in chips)

Seat 3 - SJOBERGINHO ($24010 in chips)

Seat 4 - JSTUNNA ($240 in chips)

Seat 5 - GOLFFISH ($5300 in chips)

Seat 6 - PY ($7900 in chips)

Seat 7 - FATBOY2222 ($5805 in chips)

Seat 8 - FLETCHLIVES ($17945 in chips)

Seat 9 - MIVESTER ($17315 in chips)

MIKCHA - Posts small blind $100

SJOBERGINHO - Posts big blind $200

*** POCKET CARDS ***

Dealt to SJOBERGINHO [7c Qd]

JSTUNNA - Folds

GOLFFISH - Raises $400 to $400

PY - Calls $400

FATBOY2222 - Folds

FLETCHLIVES - Folds

MIVESTER - Folds

MIKCHA - Folds

SJOBERGINHO - Calls $200

*** FLOP *** [4s 7s Qs]

SJOBERGINHO - Checks

GOLFFISH - All-In $4900

PY - Folds

SJOBERGINHO - ???

 

Miniraise och jag försvarar min bb med snitthanden, det är väl standard här? Floppar två paret och tänkte jag checkraisa honom men blir helt ställd när han går all-in, betar över 4 ggr potten.

 

 

Hand #2

 

Stage #435471038 Tourney ID 1149357 Holdem Multi Normal Tournament No Limit $200 - 2006-06-30 10:08:10 (ET)

Table: 4 (Real Money) Seat #1 is the dealer

Seat 1 - MIKCHA ($5160 in chips)

Seat 3 - SJOBERGINHO ($23610 in chips)

Seat 4 - JSTUNNA ($240 in chips)

Seat 5 - GOLFFISH ($6200 in chips)

Seat 6 - PY ($7500 in chips)

Seat 7 - FATBOY2222 ($5805 in chips)

Seat 8 - FLETCHLIVES ($17945 in chips)

Seat 9 - MIVESTER ($17315 in chips)

MIKCHA - Ante $25

SJOBERGINHO - Ante $25

JSTUNNA - Ante $25

GOLFFISH - Ante $25

PY - Ante $25

FATBOY2222 - Ante $25

FLETCHLIVES - Ante $25

MIVESTER - Ante $25

SJOBERGINHO - Posts small blind $100

JSTUNNA - Posts big blind $200

*** POCKET CARDS ***

Dealt to SJOBERGINHO [10c 10d]

GOLFFISH - All-In(Raise) $6175 to $6175

PY - Folds

FATBOY2222 - Folds

FLETCHLIVES - Folds

MIVESTER - Folds

MIKCHA - Folds

SJOBERGINHO - ??

 

Återigen överbetar han stort, denna gången pre-flop. Jag har ju råd att syna, men är det värt det?

Jag har så mycket chips och blindsen är låga i jämförelse till min stack, det är verkligen ingen panik.

 

Ska man ta synen i något av lägena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Syn. Vad trycker han med här? Känns osannolikt att han gör det med en hand som är bättre än din. Han vill väl ha betalt för sina monster.

 

Andra handen: Varken syn eller vik är egentligen fel. Jag hade nog släppt, känns som en lite onödig syn då du troligvis är antingen knapp favorit eller stor underdog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn i första, han har väl As kanske och semibluffar. han ställer väl knappast med färgen. med ett sett skulle han kanske kunna ställa men känns lite vrickat.

 

andra handen, han spelar ju heldumt vad han än har, riskera 6175 för att vinna 500? hade nog inte orkat syna dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la mig i båda händerna. Jag resonerade som så att jag har så mycket chips att jag inte behöver riskera så mycket chips tidigt i turneringen, att jag kan hitta bättre lägen senare istället.

 

Men jag har funderat lite på om jag inte skulle synat med tvåparet på trefärgs-brädan. Att han gör det med nötterna är väl inte så troligt, isåfall är det bara att klonka kåken :)

Även fast han överbetar stort där borde jag kanske synat.

 

I den andra handen är folden lättare att hitta på något sätt. Där behöver man inte riskera 30bb pre-flop med TT. Mot en svag hand som Q-J är det bara en flipp, och det känns lite onödigt. Det finns såna som ställer in utg med monster, det har jag sett ett par gånger.

 

Vann iaf turneringen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahahah vem går all in me floppar flush på dirren?! alltså ja e nybörjare men du tar ju priset min vän... SYYYYN.... oh lord

hahaha lol parasol jag har sett ganska mycket, inklusive folk som överbettar potten grovt och ställer med nötterna.

Mot AA eller KK som har ett spader ligger jag under, om du lärt dig det nybörjaren.

Om han hade täckt mig och han ställer i samma situation, hade du fortfarande synat trots att du är överlägsen chiptvåa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Fi är en megatomte. Han spelar handen asdåligt vad han än har.

Det är blixtsyn som gäller.

 

Sen undrar jag vem som lär ut till all fisk att man inte skall ta risker tidigt i en turnering osv. Har läst det argumentet så många gånger.

 

Du får en BB special. Hur många gånger till tror du att du får det i denna turnering? Leder fi och vinner är det bara att betala och skrika lite i chatten över vilket retard fi är som går all in med sin färg/set. ;)

 

Jag tror han hade KQ och inte kunde spela Nl helt enkelt. Typiskt frirullespel eller nåt.

 

Andra handen orkade inte jag läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...