Gå till innehåll

FL - När är det mycket folk som spelar Fixed?


zlop

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har börjat lira lite smått på FL $0.5/1 på Prima. Det jag funderar på nu är vilken tid på dygnet man skall spela på denna limit.

Jag fill kunna spela iaf 3 st 10-manna bord.

 

Vad jag har hört så är det inte så populärt med Fixed i Europa, är det de tiderna som Jänkarna spelar som man ska försöka spela på då istället ?

Vilka tider är det då som är bäst är det typ 00:00- 06:00 svensk tid eller vad är det?

 

Sen är jag lite förvirrad när det gäller bankrulle-kraven för Fixed jag har hört det här med 300BB är det väll, menas det då att man ska ha 300$ bankrulle på FL $0.5/1?

 

Jag ber om ursäkt om detta är något ämne som har disskuterats tidigare, men jag hittade inget när jag sökte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest den här tiden, typ 10-03 på kvällen. Kolla nyss på 2/4 nivån och så många bord har jag nog inte sett på prima på ett bra tag...

 

Ja, 300 BB = 300 dollar på 0.5/1, om man inte vill sätta in mer pengar (bankrullen räknas som alla pengar du kan tänka dig spendera på pokern, så på låga nivåer spelar inte bankrulle så stor roll eftersom man alltid kan hiva in någon hundring till utan att det känns i plånboken.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker eller Pokerstars är sidor som har spel igång på alla fixednivåer från 0.25/0.5 till 100/200 dygnet runt. På alla nivåer upp till 20/40 så hittar du alltid spel på så många bord du kan tänka dig att försöka hinna med (dock cappat till 12 bord, så inte fler än så samtidigt tyvärr).

 

Bankrulle"kraven" är inga universiella lagar som bör följas slaviskt. Är du en förlorande spelare kan du ha 100.000 BB för en given nivå, enda skillnaden är att du kommer gula i ett mer behagligt tempo än om du har 100bb för samma nivå. Att tänka på är att ha en väl tilltagen rulle i förhållande till nivån så att man klarar av variansen i poker som drabbar oss alla. Vissa startar med 10bb och spelar upp det med en väldig massa tur till gigantiska summor. Andra följer bankrullekrav slaviskt men torskar iaf. De flesta gör dock en mix av ovanstående och slutar utan pengar på grund av en övertro till sin egen förmåga samt fruktansvärt dålig money management.

 

 

p.s. Borde fan få betalt för all reklam man gör åt dessa nätverk......d.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen, skönt att få det förklarat engång för alla hur det funkar med bankrulle på fixed. Jag har ju ändå spelat poker till och från i lite mer än ett halv år nu, men fixed har inte lockat mig tidigare.

 

Men nu har jag börjat bonushora så då känns det som att Fixed passar ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...