andpet Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag vet att reglerna säger att man ej skall posta resultat, men jag hoppas att det finns undantag som får bekräfta regeln. Jag floppar bästa tänkbara på en ofarlig bräda, men förlorar stort. FI har nyss satt sig ner, alltså ingen read på FI. Var gör jag mina misstag? Hur skulle ni ha spelat handen? Skulle ni ha tryckt honom på rivern? Everest Poker — Giv - info Giv-ID: 382009323 Bords ID: -15442598 Spelsätt: Spel om pengar Bord - namn: Suva-1 Speltyp: Hold'em Blindar: $1.00/$2.00 Insatser: $2.00/$2.00 Valuta: USD Startdatum: 2006-06-28 GMT Starttid: 10:01:34 GMT Bordsplacering: oeddeo sitter på stol 1 med $205.72. SlapHapy sitter på stol 2 med $420.16. Anchorman sitter på stol 3 med $690.08. Bono28 sitter på stol 4 med $170.74. raisiraiso sitter på stol 5 med $31.20. Laut sitter på stol 6 med $187.48. Lägga blindar: Knappen är vid stol 3. Bono28 lägger den lilla blinden på $1.00. raisiraiso lägger den stora blinden på $2.00. Ge hålkorten: oeddeo: -- -- SlapHapy: -- -- Anchorman: Qd Qc Bono28: -- -- raisiraiso: -- -- Laut: -- -- Före floppen: Laut säger "started at shasta 10 month ago" Laut lägger sig. SlapHapy säger "its sick the money I have made from smaller stakes" oeddeo synar $2.00. SlapHapy lägger sig. Anchorman höjer $9.00. Bono28 synar $8.00. raisiraiso lägger sig. Anchorman säger "hehe" oeddeo lägger sig. Floppen (Qs 4h 8h): Bono28 höjer $2.00. Anchorman höjer $4.00. Bono28 synar $2.00. Turnkortet (Qs 4h 8h Ad): Bono28 höjer $2.00. Anchorman höjer $20.00. Bono28 synar $18.00. Riverkortet (Qs 4h 8h Ad 9d): Bono28 höjer $70.00. Anchorman höjer $280.00. Bono28 synar $67.74. Kortvisning: Anchorman visar Qd Qc. Anchorman har 9d Qd Qc Qs Ad: Triss Bono28 visar Jc 10d. Bono28 har 8h 9d 10d Jc Qs: Straight Pott - sammandrag: $142.26 går tillbaka till Anchorman (ingen syn). Hela potten: $345.48 Bono28 vinner $342.48. Husprovision: $3.00 Citera
Ruterkung Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Vad är det konstiga i handen? Jag floppar bästa tänkbara på en ofarlig bräda, men förlorar stort. Om steg + färgdragsbräda är ofarlig, vad är då en farlig bräda? Testa att trycka på lite mer på flop... Citera
Sansrom Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag vet att reglerna säger att man ej skall posta resultat, men jag hoppas att det finns undantag som får bekräfta regeln. Varför skulle detta vara ett undantag? Ta bort resultatet! Varför minivrider du på floppen? Du talar om för fi att du har en hand du tycker om, men ger honom odds att dra till i stort sett vad som helst, inkl. hålstege. Citera
cOP Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Bara att hålla med ovanstående talare, ofarlig bräda? Hans bet luktar "jag har inget och kommer folda oavsett" alternativt "jag har stål och hoppas du slår om", ta reda på det direkt på flopp med ett riktigt omslag istället. Citera
Myssion Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Vad är det som är konstigt? Beta ordentligt på flåppen, fjutta inte... Citera
riosatiy Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag floppar bästa tänkbara på en ofarlig bräda, men förlorar stort. FI har nyss satt sig ner, alltså ingen read på FI. Var gör jag mina misstag? Hur skulle ni ha spelat handen? Skulle ni ha tryckt honom på rivern? 1. Två hjärter är inte en ofarlig bräda mot en helt unknown fi som minibettar. STÖRRE RAISE PÅ FLOPP 2. Om han nu synade flop så skulle potten vara runt 50 och med esset på turn så kommer han inte följa med på mediokra händer utan bara riktigt stål och set. Vi kan inte ens i våra mardrömmar tro att han har AA här. så jag skulle göra en riktigt stort bet på turn.. MINST potsize för att få maximalt värde av stål som antagligen ställer här / skydda mig optimalt mot drag. när river då kommer så hade jag varit för comitted för att göra annat. I ditt spel hade jag bara synat river.. JT är en väldigt trolig hand om man kollar på speciellt flopspelet. han bettar lite ihop om att du ska få ge honom en billig turn. nu miniraisar du och ger honom ändå otroligt bra odds för synen. På turn gör han samma sak. nu har han dock en dubbel gutshot vilket är ett väldigt bra drag. Du ger han inte riktigt pottodds. men han vet att han har goda implicita odds på dig. om du postade resultatet i den här handen för att du tycker att din otroligt bra hand blev utragen av en fisk så är du för självgod.. Det är du som spelar fiskigt inte han. Citera
Gila01 Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Han gör ju ett stopbet, som du dessutom går på... Om du inte ärligt kan se vad du gjorde för fel (speciellt nu när alla berättar det för dig) så måste du gå ner i nivå. Du fick så kallad selektivt seende, jag har triss, vad kan han ha liksom? Slow Play, You Pay... Citera
andpet Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Det som är konstigt är mitt fiskiga spel - inget annat. Men nu när vi har fått det utrett - vad skulle ni ha gjort på rivern? Och varför jag visar hela hela handen är pga att jag vill ha precis hela handen analyserad, inte bara floppen eller turnen... Citera
riosatiy Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag floppar bästa tänkbara på en ofarlig bräda, men förlorar stort. FI har nyss satt sig ner, alltså ingen read på FI. Var gör jag mina misstag? Hur skulle ni ha spelat handen? Skulle ni ha tryckt honom på rivern? I ditt spel hade jag bara synat river.. JT är en väldigt trolig hand om man kollar på speciellt flopspelet. han bettar lite ihop om att du ska få ge honom en billig turn. nu miniraisar du och ger honom ändå otroligt bra odds för synen. På turn gör han samma sak. nu har han dock en dubbel gutshot vilket är ett väldigt bra drag. Du ger han inte riktigt pottodds. men han vet att han har goda implicita odds på dig. Citera
Sansrom Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Men nu när vi har fått det utrett - vad skulle ni ha gjort på rivern? Kanske gjort som du, kanske synat ner, svårt att säga. Tror aldrig jag har satt mig i situationen att ha såpass mycket kvar i stacken på river med träffat toppset på en dragvänlig bräda. Troligtvis bara synat ner dock. Och varför jag visar hela hela handen är pga att jag vill ha precis hela handen analyserad, inte bara floppen eller turnen... Men visa handen fram till och med fi:s bet på river då. Resultatet är fullständigt irrelevant. Citera
andpet Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag nickar Anchorman, som handen visar. Och nu när jag har synat mitt eget spel så inser jag hur uselt jag lirade den handen - jag förtjänade att förlora den till och med. Men jag lär mig av mina misstag, tro mig! Tack för alla åsikter... Citera
Recommended Posts