Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter i BB med AA

tre limpare och en agressiv spelare med $700 höjer standrad till 24 Jag reraisar till 72 för jag vill ha han heads up (hoppas ju på reraise)

Flopp A :heart: 6 :diamond: 4 :diamond:

Jag bettar ut 65 han reraisar mej till 190 här är nu frågan vad gör jag härifrån för att få in så mycket som möjligt?

Jag callade o checkar turn, tyvärr han likaså sen bettar jag ut $200 (halv pott) o han foldar. Detta är nog det fiskigaste sättet att få in pengar...Men sitsen är skön men svår.

• 3 weeks later...
Postad

stackdjup info behövs men säg att de är ett vanligt båda sitter med fullt inköp.. då är de automatisk raise. du vill inte att han ska få dra färgen gratis och har FI en hand han tycker om så släpper han inte.. raise säger jag.

slowplay är för farligt på de där brädet..

Postad

All-in på flopp. Det är rätt utsiktlöst att få extravärde på turn/river som du inte skulle fått på floppen. Händerna han betalar av med då (starka ess, set/tvåpar) betalar av på floppen också, dragen gör det inte.

Ofta blir det fold som resultat, men det är inte att tappa värde eftersom de händerna ändå inte betalat dig på turn eller river.