Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Knepig hand, jag hade lirat i runt 1h och inte fått en enda hand som hållit up. Backat ca 40 BB p.g.a att jag inte fått några händer. Då händer detta mot en spelare som jag vet är bra.

Sitter med 84 BB

Jag KK och höjer 4 BB ifrån sen position (borde ev. höjt mer men gör det inte då jag knappt fått några bra händer pf.)

Får syn ifrån knappen och stora blind.

Flopp 6 :diamond: 2 :spade: 6 :heart: Pott 12.5 BB

Jag bettar ut 8BB och får syn ifrån stora blind. Pott 30.5BB

Då det inte finns några drag eller något ringer det en klocka och jag blir lite osäker men tänker så såhär. Kan antignen checka vilket känns som dåligt spel.

Eller betta ut pott, men skulle jag betta ut pott och får syn så är jag mer eller mindre pott comited.

Jag går helt enkelt all in för en 64BB och får syn

Turn och river är blank...

Anledningen till all in är att jag antar att jag skulle få syn ifrån floppen om han satt med AA( då får han mina pengar),QQ,JJ, eller 10 10 eller ev. sämmre händer.

Nu till frågan, borde jag checkat efter floppen, eller gjordet ett svagt bett för att ev. lägga mig vid kraftigt oslag? Ska tillägas att han jag spelade mot har spelat hårt på bordet och antagligen bluffat/köpt bort mig ifrån en pott och sett honom köpa ut andra spelare vid bordet... Dock är han en bra spelare som jag inte sett göra några störe misstag.

Postad

Du har inte ens skrivit vilket kort som kom på turn. Men om turn var blank skulle jag checka, dels för att hålla potten nere (om han nu har dig slagen) och dels för att inducera en bluff på river (han var ju kapabel att bluffa). Felet med din all-in är att du i princip bara får syn av en hand som har dig slagen och du ger honom ingen chans att bluffa. Du skrev själv att han var bra så jag tror knappast han synar med TT-77 och QQ-JJ borde han väl nästan återhöjt med preflop då det inte är så väldans bra att syna in med dessa ur position.

Känns verkligen som att han har en sexa här dock.