Gå till innehåll

NLT - Trn, QTs vid finalbordet och sista handen


dropbass

Recommended Posts

NL Texas Hold'em $1000 Freeroll

 

Första gången jag har kommit så här långt i en freeroll, tycker freerolls kan vara lite svåra eftersom många spelar snarare lotto än poker, iaf i början. Men den här gången gick allt vägen, jag hade AA, KK flera gånger och en straight flush som knappt gav någon action alls. Jag gjorde det mesta rätt (tycker jag själv iaf :)) och tog inga onödiga chanser.

 

Får inte fram någon HH så jag får ta allt ur huvudet vilket kan innebära att allt inte stämmer riktigt.

 

Finalbordet med 4 st kvar, jag är i SB med ca 95k, BB är chipleader med ca 130k. De övriga har runt 80k så det är ganska jämnt. BB är 3k.

*Preflop*

Alla foldar till mig och jag får Q :heart: T :heart: jag höjer minimum och BB synar.

 

*Flop*

8 9 J rainbow.

Woohoo jackpot! Jag betar minimum för jag vill ha kvar killen ett tag till, han höjer mig med 30k. Här borde jag kans gått allin men jag höjer 30k igen varvid han går allin. I efterhand så tror jag inte han hade foldat om jag gått allin direkt efter hans raise så resultatet blev det samma.

 

Våra händer visas och han har J 2, "niiiice" tänker jag...

 

*Turn*

2

 

*River*

2

 

*Showdown*

Sist jag tittade efter så slår kåk en stege och tydligen gäller den regeln fortfarande. Istället för stor chipleader blev jag 4:a. Jag är väldigt nöjd ändå även om det känns väldigt surt att åka ut på här sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymmt sätt att åka på. Det lär ju inte hända allt för ofta när du floppar nötterna kan du ju trösta dig med. Vet inte hur stor chans han hade att vinna, men kanske 2-3%?

 

Det var ju inte allt för många kort som kunde rädda honom om man säger... Så det var bara ren otur och ett hemskt trist sätt att åka ut på. Nästa gång smiskar du den snubben lätt om han går all in igen med liknande kort. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge floppen inte var med två färgkort som inte var :heart: gjorde du rätt och om floppen var tvåflushad var det fortfarande ok, men lite läskigare. :)

 

Du vill ju ha syn av honom och 30K är en sån där perfekt bet att göra när tomtarna inte kan hålla sig från att ställa in. Du hade ju redan 69K i potten efter din bet, tror han att du ska folda för 26K till då eller?

 

Bra spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man räkna outs egentligen i hans läge? Han behövde J och 2 för att vinna - 3 st 2or och 2 st J finns kvar i kortleken, men samtidigt behöver han dem både på turn och river.

 

Han trodde nog inte att han behövde träffa runner runner där, han trodde nog att han ledde, hur han nu kan få för sig det :roll:

 

Hur som helst:

 

om du har 5 outs och måste träffa exakt två av dem så är chansen för det*:

 

1- (42/47) * 1- (41/46) ~ 0,012 eller 1,2%

 

 

 

*Som vanligt med reservation för Nussemans felräkningstendenser ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man räkna outs egentligen i hans läge? Han behövde J och 2 för att vinna - 3 st 2or och 2 st J finns kvar i kortleken, men samtidigt behöver han dem både på turn och river.

 

Han trodde nog inte att han behövde träffa runner runner där, han trodde nog att han ledde, hur han nu kan få för sig det :roll:

 

Hur som helst:

 

om du har 5 outs och måste träffa exakt två av dem så är chansen för det*:

 

1- (42/47) * 1- (41/46) ~ 0,012 eller 1,2%

 

 

 

*Som vanligt med reservation för Nussemans felräkningstendenser ;)

 

Nä han trodde nog inte helt enkelt att han hade bästa handen som sagt. :)

Tack för uträkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot stämmer det inte att man kan räkna som Spud påstår, kolla i närmaste mattebok...

 

Nu har jag tyvärr ingen mattebok tillhands, men det stämmer nog att man inte bör räkna som jag gjorde, men förklara gärna varför :)

 

(42/47) ger ju hur stor chans det är att man inte förbättrar sin hand på turn. Vilket då ger att 1-(42/47) visar hur stor chansen är att den istället förbättras.

 

(5/47) visar hur stor chansen är att handen förbättras.

 

Värdet blir ju detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...