Gå till innehåll

ZizziRoger - Kör NL200$ fullring på prima!


ZizziRoger

Recommended Posts

Så, dags att börja skriva av sig nu kanske... Ser ut som en lönsam grej för undertecknad!

 

För 8 månader sedan gick jag från gratisturneringar och in i "real-money-games" med mina 100 dollar på Royal Vegas i Prima. Det började lagom segt där jag nät och jämt fick tillbaka mina 100 dollar och slutade +-0.

 

Rörde mig istället vidare in på Martins Poker med de som blev mina 100 euro istället och spelade ihop bonuspoängen på 2 veckor, tyvärr fick jag ändå vänta 3 månader på att få bonusen på 100 euro. Under tiden stog jag också still i 2 månader men fick ihop 100 euro den sista månaden på spelet så jag gick därifrån med 300 euro.

 

Vidare fortsatte jag in på Pokerium, ytterligare en klient i B2B-nätverket och fick en månad senare 350 euro i bonus men hade spelat bort ungefär 50 euro på spelet så jag var 600 jämt därifrån.

 

600 sattes då in på WasaPoker (också B2B) som jag lyckades knega ut 650 euro i bonus från men mitt spel hade fortfarande ingen vidare ballans och jag gick back 200 euro på spelet. Så nu låg man på drygt 1000 euro...

 

Ok, in på TopRankedPoker med 600 euro och lät resten ligga... Hade en riktigt kass start och lät resten av pengarna komma in efter att ha spelat bort 300 euro... Spelade ner 100 euro till men sedan vände det... Och otroligt fort också! Spelade upp 600 euro på en vecka och clearade bonusen så jag gick plus 800 euro sammanlagt den månaden. Spelade några dagar till och träffade en slutpunkt på 2100 euro ungefär. Jag tror det främsta som gjorde min vändning var att jag helt plötsligt bestämde mig för att släppa flera draghänder... Att inte betala så mycke för alla färgdrag och öppna stegdrag som jag gjort innan. Det sparar man mycke pengar på!

 

Så nu har jag altså då 19 000 kr från B2B och lämnar de nätverket då det blev tightare och tightare mot slutet. In på svenska spel istället.

 

Här blev de förlorad tusenlapp första kvällen! :) Det var, till skillnad från B2B, helt omöjligt att bluffa här! Fanns inte en chans! Folk spelar lösare än (ej rumsren liknelse). Så det var bara att tighta ihop spelet. Bygga från mina 18k och se hur det utvecklade sig. Jag la mig på 1/2kr nivån NL då det är dubbelt så högt inköp mot överallt annars och jag inte hade 35 stora inköp eller mer för 2,5/5kr-nivån.

 

Redan andra dagen började det gå bättre och min tusenlapp vart tillbakaspelad på 2 dagar. Sedan fortsatte det uppåt rätt så stadigt. Däremot så går bankrullen ren berg&dalbana på SS! Eftersom folk synar med så otroligt dåliga händer som dom fortfarande har... Så händer det ändå att dom får färg med sin hjärter trea på handen och sådana grejer, så turmomentet blir mer påtagligt. Men tjenare vad dom betalar en när man får en bra hand! Så detta mina vänner är en ren guldgruva!

 

Förra veckan fick jag min första motgång och då hade jag redan spelat 20 dagar på SS och gick back 2 stora inköp på måndagen (800 kr). Alla satte sina dåliga händer som kostade mig 500 kr i slutändan och sista handen för kvällen fick jag KK som jag tyvärr bestämde mig för redan preflop som bästa handen på bordet (riktigt dåligt spel) och kostade mig 300 kr till. Resten av veckan (tisdag, onsdag, torsdag) gick knappt jämt upp. Kändes mindre roligt! Var back 1k på hela veckan och då jag inte var van vid detta kändes det lite hårt.

 

Men så på midsommarkvällen (jag, tjejen och hennes unge va på lite partaj men kom hem vid 21 då han vart lite småtrött) gick jag plus en redig slant! 1200 kr drogs in och mitt humör var på topp igen! :) Och inte blev det sämre dagen efter när jag gick plus 1400 kr till! Och i söndags kom den sista vinsten på ytterligare 1000 kr som drygade ut bankrullen till 30k kr. Så nu har jag gått plus 11k kr på 28 dagar på SS vid 1/2kr NL Texas. Har visserligen spelat hela 114 timmar men detta blir 48 BB/h oberoende av hur många bord vilket jag känner mig mycket nöjd med!

 

Hoppas att detta håller i sig så jag kan nå min 35k gräns och gå upp till nästa nivå nästa månad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar ha börjat bra!

 

Tips, 2,5/5 och 5/10 är inget svårare, iaf inte med min spelstil.

 

Lycka till!

 

Nä jag har faktiskt inga som helst rädslor för att dom ska vara det... Har räknat med kanske 1 lite bättre spelare på 10 pers i dom högre nivåerna om ens det... Grejen är bara att turmomentet är så mycke högre på SS än på andra ställen så jag är otroligt noga med att följa min regel om att ha minst 35 stora inköp innan jag går in på en högre nivå. Så det är helt enkelt min bankrulle som stoppar mig och inget annat :)

 

Tack ändå för visat intresse och ditt tips! Tar gärna emot många många fler!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ha börjat bra!

 

Tips, 2,5/5 och 5/10 är inget svårare, iaf inte med min spelstil.

 

Lycka till!

 

Nä jag har faktiskt inga som helst rädslor för att dom ska vara det... Har räknat med kanske 1 lite bättre spelare på 10 pers i dom högre nivåerna om ens det... Grejen är bara att turmomentet är så mycke högre på SS än på andra ställen så jag är otroligt noga med att följa min regel om att ha minst 35 stora inköp innan jag går in på en högre nivå. Så det är helt enkelt min bankrulle som stoppar mig och inget annat :)

 

Tack ändå för visat intresse och ditt tips! Tar gärna emot många många fler!

 

35 stora inköp? Brukar man inte säga 3000 ggr BB? Vet ju såklart att man kan köpa in för 200 BB istf. 100 BB som på de flesta andra sajter, men det ska väl inte spela rolle egentligen. är man en vinnande spelare så vinner man, är man förlorande så gular man med 30000 BB ;) Att turmomentet är högre håller jag nog med om, dock får man ju fint betalt då man träffar. Fattar dock vad du menar...

 

Själv har jag haft 3000 BB (för 5/10) men eftersom min Br inte verkar svänga mer än ca 1100 kr nedåt en dålig dag så har jag begränsat den till 15000 och tar ut det jag plussar. Värt att poängtera är ju dock att jag köper in som "shortstack" med 70BB nästan undantagslöst (oavsett nivå) så ett förlorat inköp är ju inte samma som för dig kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ha börjat bra!

 

Tips, 2,5/5 och 5/10 är inget svårare, iaf inte med min spelstil.

 

Lycka till!

 

Nä jag har faktiskt inga som helst rädslor för att dom ska vara det... Har räknat med kanske 1 lite bättre spelare på 10 pers i dom högre nivåerna om ens det... Grejen är bara att turmomentet är så mycke högre på SS än på andra ställen så jag är otroligt noga med att följa min regel om att ha minst 35 stora inköp innan jag går in på en högre nivå. Så det är helt enkelt min bankrulle som stoppar mig och inget annat :)

 

Tack ändå för visat intresse och ditt tips! Tar gärna emot många många fler!

 

35 stora inköp? Brukar man inte säga 3000 ggr BB? Vet ju såklart att man kan köpa in för 200 BB istf. 100 BB som på de flesta andra sajter, men det ska väl inte spela rolle egentligen. är man en vinnande spelare så vinner man, är man förlorande så gular man med 30000 BB ;) Att turmomentet är högre håller jag nog med om, dock får man ju fint betalt då man träffar. Fattar dock vad du menar...

 

Själv har jag haft 3000 BB (för 5/10) men eftersom min Br inte verkar svänga mer än ca 1100 kr nedåt en dålig dag så har jag begränsat den till 15000 och tar ut det jag plussar. Värt att poängtera är ju dock att jag köper in som "shortstack" med 70BB nästan undantagslöst (oavsett nivå) så ett förlorat inköp är ju inte samma som för dig kanske....

 

Nej jag köper ALLTID in för 200 BB, minskar jag ner till 150 BB köper jag in 50 nya... Vill alltid kunna maximera min vinst när det kommer en bra hand! Men då svänger det också! En dålig dag kan jag förlora upp emot 2-3 inköp, vilket blir 600 BB som mest (men jag kan också gå plus 3-4 inköp vilket blir 600-800 BB med maxinköpsstrategin). Och eftersom jag inte vill förlora så stor andel av min hela bankrulle så fort (eller ha tid att se när jag har kommit in i en dålig spelstil) så vill jag ha många inköp, minst 35 innan jag går upp till nivån det gäller.

 

Detta är mitt sätt att inte förlora för mycke och skapa mig ett spel där jag har bråttom att vinna tillbaka min relativt stora förlust... Om jag bara förlorar 2/35 stora inköp så svider det inte lika mycke som om jag hade förlorat 2/15. Ren psykologi som jag tror kan vara sund att använda om man har halvtaskig självbehärskning eller gärna kommer in i "modswings".

 

Och som du säger, man brukar gå in med 3000 BB, vilket är 30 stora inköp på dom flesta nivåer... Men här bara blir 15 inköp. Så man kan säga att jag vill gå in med ungefär 7000 BB på en ny nivå eftersom det är 200BB i stort inköp. Då faller det på plats :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, då börjar vi raportera våran första dag då... Och jag ska inte posta detta i syfte att gnälla över ännu en utdragning :) Utan mera visa vad de finns för variation i form av tråkiga synar på SS :P

 

 

Hand #49792687 vid bordet: Timon 2

Startad: Mon Jun 26 20:29:17 2006

 

"JAG" sitter på plats 1 med 396.00

hobbes06 sitter på plats 2 med 136.02

OLpera sitter på plats 3 med 198.00

gum sitter på plats 4 med 337.00

riffraff sitter på plats 5 med 340.20

allan_l sitter på plats 6 med 459.70

Minow sitter på plats 7 med 283.70

bIGmAMA_ sitter på plats 8 med 92.97

superale sitter på plats 9 med 791.80

mine sitter på plats 10 med 54.25

 

"JAG" satsar s mörken 2.00

superale satsar l mörken 1.00

 

superale: --, --

"JAG": :Ks: , :Kd:

hobbes06: --, --

OLpera: --, --

gum: --, --

riffraff: --, --

allan_l: --, --

Minow: --, --

bIGmAMA_: --, --

 

Pre-flop:

 

hobbes06: Lägger mig

OLpera: Lägger mig

gum: Lägger mig

riffraff: Lägger mig

allan_l: Lägger mig

Minow: Syna 2.00

bIGmAMA_: Höj 6.00

superale: Syna 6.00

"JAG": Syna 6.00

Minow: Syna 6.00

 

Flop (Board: :Kh:, :2h:, :4c:):

 

superale: Passa

"JAG": Satsa 12.00

Minow: Lägger mig

bIGmAMA_: Lägger mig

superale: Höj 36.00

"JAG": Höj 76.00

superale: Höj 162.00

"JAG": All in

superale: Syna 392.00

 

klart man skickar in allt med bästa handen! ;)

 

Turn (Board: :Kh:, :2h:, :4c:, :9h:):

 

 

River (Board: :Kh:, :2h:, :4c:, :9h:, :Th:):

 

 

Showdown:

 

superale visar: :4s:, :4h: (färg med högsta kort kung)

"JAG" visar: :Ks:, :Kd: (triss i kungar)

 

Huvudpott:

superale vinner potten på 788.00 med färg med högsta kort kung

 

Som sagt, ska inte gnälla! Handen är bara en av många och jag lär inte sluta innan 12 inatt :)

 

Förtäljer resten av historien senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK handen måste du höja upp preflop. Iallafall till minst 20. Det är inte varje gång du får en sån drömflop. Om inte annat för att bygga pott när ni har så djupa stackar.

 

Tja, vet att jag bara synade, var lite annorlunda när de bara låg höjning till 6 innan... Men all-in var ändå oundviklig... Han hade synat även om jag höjt en normal raise, hela handen hade utspelat sig antingen så eller 6 kr plus, och man vill allt försöka få mer än 6 kr plus med KK... Så med tanke på stället jag spelar på så kunde inte handen ha slutat på något annat sätt :)

 

Sånt som händer ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar man sitt oflyt måste man posta sitt flyt också! :) Detta är kanske 15:e set hittills denna kvällen...

 

Hand #50012033 vid bordet: Tony 1

Startad: Tue Jun 27 00:36:00 2006

 

nderimi sitter på plats 1 med 160.00

superale sitter på plats 2 med 525.74

lilllalla sitter på plats 3 med 499.41

Hepatus sitter på plats 4 med 223.55

alejandro_ sitter på plats 5 med 264.90

alias29 sitter på plats 6 med 394.00

"JAG" sitter på plats 7 med 597.01

Flodan sitter på plats 8 med 242.00

bobbysox sitter på plats 9 med 213.20

riffraff sitter på plats 10 med 241.00

 

Flodan satsar s mörken 2.00

"JAG" satsar l mörken 1.00

 

"JAG": :Js:, :Jd:

Flodan: --, --

bobbysox: --, --

riffraff: --, --

nderimi: --, --

superale: --, --

lilllalla: --, --

Hepatus: --, --

alejandro_: --, --

alias29: --, --

 

Pre-flop:

 

bobbysox: Höj 10.00

riffraff: Lägger mig

nderimi: Lägger mig

superale: Lägger mig

lilllalla: Lägger mig

Hepatus: Syna 10.00

alejandro_: Syna 10.00

alias29: Syna 10.00

"JAG": Syna 10.00

Flodan: Lägger mig

 

Flop (Board: :4c:, :5s:, :Jh:):

 

Kunde låtit bobbysox höja då jag vet att han oftast är aggro, men med mina tidigare set som torskat så ville jag inte chansa

 

"JAG": Satsa 10.00

bobbysox: Syna 10.00

Hepatus: Lägger mig

alejandro_: Syna 10.00

alias29: Syna 10.00

 

Turn (Board: :4c:, :5s:, :Jh:, :Tc:):

 

Nu kan jag börja håva in när 2 har nappat

 

"JAG": Satsa 36.00

bobbysox: Lägger mig

alejandro_: Syna 36.00

alias29: Lägger mig

 

River (Board: :4c:, :5s:, :Jh:, :Tc:, :Ks:):

 

Har sett illa utdragningar på SS och kan bara hoppas att han inte satte stegen!

 

"JAG": Satsa 212.00

alejandro_: All in

 

Showdown:

 

"JAG" visar: :Js:, :Jd: (triss i knektar)

alejandro_ visar: :Qs:, :Kh: (par i kungar)

 

De va fasen nära på utdragning! :)

 

Huvudpott:

"JAG" vinner potten på 567.30 med triss i knektar

 

Mycke trevlig hand som för en gångs skull betalade fint och fungerade som set!

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Måste få visa en annan HH också med lite "Got you-feeling"

 

Hand #50024661 vid bordet: Timon 1

Startad: Tue Jun 27 00:55:07 2006

 

Leo62 sitter på plats 1 med 119.62

sopi sitter på plats 3 med 355.65

"JAG" sitter på plats 4 med 700.50

Jenny14 sitter på plats 5 med 189.92

Jvec sitter på plats 6 med 194.00

claes sitter på plats 7 med 289.90

Fandango sitter på plats 8 med 499.50

raffe19 sitter på plats 9 med 441.10

 

Jenny14 satsar s mörken 2.00

"JAG" satsar l mörken 1.00

 

"JAG": :7h:, :Ah:

Jenny14: --, --

Jvec: --, --

claes: --, --

Fandango: --, --

raffe19: --, --

Leo62: --, --

sopi: --, --

 

Pre-flop:

 

Jvec: Syna 2.00

claes: Lägger mig

Fandango: Syna 2.00

raffe19: Lägger mig

Leo62: Syna 2.00

sopi: Lägger mig

"JAG": Syna 2.00

Jenny14: Passa

 

Flop (Board: :4h:, :7d:, :6h:):

 

Färgdrag, toppar... självklar höjning! :) Synar dock på raise då han faktiskt kan ha satt stege...

 

"JAG": Satsa 8.00

Jenny14: Lägger mig

Jvec: Lägger mig

Fandango: Lägger mig

Leo62: Höj 16.00

"JAG": Syna 16.00

 

Turn (Board: :4h:, :7d:, :6h:, :Kh:):

 

"JAG": Satsa 8.00

Leo62: Höj 40.00

GOT YA!!! :D

"JAG": Höj 148.00

Leo62: All in

 

River (Board: :4h:, :7d:, :6h:, :Kh:, :7c:):

 

 

Showdown:

 

"JAG" visar: :7h:, :Ah: (färg med ess i topp)

Leo62 visar: :Qh:, :9h: (färg med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

"JAG" vinner potten på 239.14 med färg med ess i topp, ess sidokort.

 

Bara 300 kr back nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK handen måste du höja upp preflop. Iallafall till minst 20. Det är inte varje gång du får en sån drömflop. Om inte annat för att bygga pott när ni har så djupa stackar.

 

Tja, vet att jag bara synade, var lite annorlunda när de bara låg höjning till 6 innan... Men all-in var ändå oundviklig... Han hade synat även om jag höjt en normal raise, hela handen hade utspelat sig antingen så eller 6 kr plus, och man vill allt försöka få mer än 6 kr plus med KK... Så med tanke på stället jag spelar på så kunde inte handen ha slutat på något annat sätt :)

 

Sånt som händer ibland...

 

Nä den här handen hade väl slutat likadant ändå. Jag menade mer generellt så är det bättre att reraisa. Speciellt när du spelar 10 manna, synar du i tidig position så har du kanske en familjelimp bakom dig sen. Vilket suger ganska mycket.

 

 

Sista handen var fin. Hade du inte lyckats få in hela stacken när Fi sitter på nästnöten så är det bara att lägga av. GOT YA.. hahaha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte tomas syn här på flop på något sätt :S Men men, de blev en riktigt fin hand för honom! Bara att gratulera tyvärr...

 

Hand #50067463 vid bordet: Timon 3

Startad: Tue Jun 27 02:25:18 2006

 

Grime sitter på plats 1 med 316.65

tomas66 sitter på plats 2 med 170.50

kungrikard sitter på plats 3 med 379.00

drdude sitter på plats 4 med 347.52

Morria sitter på plats 5 med 196.00

mackedude sitter på plats 6 med 95.75

Jenny14 sitter på plats 7 med 159.67

stempa sitter på plats 8 med 194.40

Essbeef sitter på plats 9 med 275.00

"JAG" sitter på plats 10 med 576.25

 

"JAG" satsar s mörken 2.00

Essbeef satsar l mörken 1.00

 

Essbeef: --, --

"JAG": :Ks:, :Ah:

Grime: --, --

tomas66: --, --

kungrikard: --, --

drdude: --, --

Morria: --, --

mackedude: --, --

Jenny14: --, --

stempa: --, --

 

Pre-flop:

 

Grime: Lägger mig

tomas66: Höj 4.00

kungrikard: Lägger mig

drdude: Höj 10.00

Morria: Syna 10.00

mackedude: Lägger mig

Jenny14: Lägger mig

stempa: Lägger mig

Essbeef: Syna 10.00

"JAG": Syna 10.00

tomas66: Höj 20.00

drdude: Syna 20.00

Morria: Syna 20.00

Essbeef: Syna 20.00

"JAG": Syna 20.00

 

Flop (Board: :9h:, :Ad:, :5h:):

 

Essbeef: Passa

"JAG": Satsa 30.00

tomas66: Syna 30.00

drdude: Lägger mig

Morria: Lägger mig

Essbeef: Lägger mig

 

Turn (Board: :9h:, :Ad:, :5h:, :2s:):

 

"JAG": Satsa 50.00

tomas66: Syna 50.00

 

River (Board: :9h:, :Ad:, :5h:, :2s:, :2d:):

 

Tror här att han missat färgdraget då han synat varenda hand

 

"JAG": Satsa 150.00

tomas66: All in

 

Showdown:

 

"JAG" visar: :Ks:, :Ah: (två par, ess och tvåor)

tomas66 visar: :2c:, :2h: (fyrtal i tvåor)

 

Huvudpott:

tomas66 vinner potten på 391.00 med fyrtal i tvåor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooookej! Första dagen på dagboken, självklart minus bara för att! :P Inte mycke å göra. Startade ju tyvärr med den här handen då jag satte set i kung, oundviklig all-in och loss till en runner runner färg... Shit happens...

 

Har träffat otroligt många set idag! Har däremot bara vunnit några enstaka av dom varav något har postats här... Så jag är ju nöjd att jag behålt mitt lugn och inte tiltat bort ytterligare pengar!

 

Kört sammanlagt 120 timmar nu denna månaden... En hel del!!!

 

Dagsresultat:

30 000 kr - 405 kr

----------------------------

Månadsresultat

19 000 kr + 10 595 kr

----------------------------

Bankroll

29 595 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafför kallar du dig själv för "JAG" i dina HH's. Vill du vara hemlig på SS, eller? I så fall kanske du skulle valt ett annat nick när du spelar... :lol:

 

See you at the tables, "JAG"! ;)

 

Hehe, can't fool them all, but fool one, and you have his money! ;)

 

Vet att de e lite genomskinligt :P men som sagt... ett småförsök att sålla bort folk som inte är lika smarta som dig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, en ny kväll är över... Idag har det gått lite bättre än igår, dock inte så bra som jag tycker de borde göra! Har nog bara satt ett par tre set idag, fast denna dagen har dom skapat vinst också till skillnad från igår som bara en bråkdel av seten gav mig pengar och resten snodde massor!

 

Lyckades sitta med 1400 kr vid ett av borden idag och 700 vid ett annat... Tyvärr gick dom övriga borden inte lika bra så dessa topbord fick liksom lyfta hela dagen och balansera dom andra förlusterna (nästan alla förluster idag har faktiskt varit dåligt spel av mig måste jag erkänna).

 

Dagsresultat:

29 595 kr + 607 kr

----------------------------

Månadsresultat

19 000 kr + 11 202 kr

----------------------------

Bankroll

30 202 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kalas när jag prova fullt inköp! Tack för tipset! Kör du oxå alltid med 400:- från början? Hur många bord?

 

Kör alltid med 400 kr ja, förlorar jag 100 vid ett bord köper jag in 100 till så jag absolut ALLTID har så mycke pengar som möjligt när fyrtalet eller nutflush kommer. Folk ser att man har självförtroende och tar det lite lugnare mot en.

 

Det var perfekt igår när jag satt med 1400 kr vid ett bord :) Kunde ställa alla all-in, vilket är en stor fördel! Man måste se de som att man kan vinna massor, man får inte se de som att man kan förlora massor ;)

 

Däremot stoffe så säger jag som igår, gå ner till 0,5/1kr CG, din bankroll klarar inte 1/2kr. Du har väll ungefär 2400 kr nu? Du har altså 6 stora inköp på 1/2kr men hela 12 stora inköp på 0,5/1kr vilket är mycke mycke bättre! För du kommer förlora en del stora inköp också pga andras högre tur mot dig. Det händer oss alla och det vore tråkigt för dig att förlora 2 inköp av 6, bättre att förlora 2 inköp av 12 ;)

 

Brukar köra 4 bord och en turnering samtidigt, men oftast oftast 4 bord bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kalas när jag prova fullt inköp! Tack för tipset! Kör du oxå alltid med 400:- från början? Hur många bord?

 

Kör alltid med 400 kr ja, förlorar jag 100 vid ett bord köper jag in 100 till så jag absolut ALLTID har så mycke pengar som möjligt när fyrtalet eller nutflush kommer. Folk ser att man har självförtroende och tar det lite lugnare mot en.

 

Det var perfekt igår när jag satt med 1400 kr vid ett bord :) Kunde ställa alla all-in, vilket är en stor fördel! Man måste se de som att man kan vinna massor, man får inte se de som att man kan förlora massor ;)

 

Däremot stoffe så säger jag som igår, gå ner till 0,5/1kr CG, din bankroll klarar inte 1/2kr. Du har väll ungefär 2400 kr nu? Du har altså 6 stora inköp på 1/2kr men hela 12 stora inköp på 0,5/1kr vilket är mycke mycke bättre! För du kommer förlora en del stora inköp också pga andras högre tur mot dig. Det händer oss alla och det vore tråkigt för dig att förlora 2 inköp av 6, bättre att förlora 2 inköp av 12 ;)

 

Brukar köra 4 bord och en turnering samtidigt, men oftast oftast 4 bord bara.

 

Ja jag kan tänka mig att du kunde total dominera bordet med 1400:-! Min rulle är på ca 2700:- men jag är riktigt kluven när det gäller att gå ner! Det var först när jag gick upp till 1/2 som jag fick ordning på cash gamet! Till en början var jag på 0,5/1, men det kändes inte bra på något sätt! Men jag är helt klart med på hur du tänker och resonerar och att förlora något/några inköp är något som händer alla! Ska kanske försöka följa ditt råd även där!

Måste oxå säga att det känns skoj att ha någon att diskutera med som ligger på samma nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kalas när jag prova fullt inköp! Tack för tipset! Kör du oxå alltid med 400:- från början? Hur många bord?

 

Kör alltid med 400 kr ja, förlorar jag 100 vid ett bord köper jag in 100 till så jag absolut ALLTID har så mycke pengar som möjligt när fyrtalet eller nutflush kommer. Folk ser att man har självförtroende och tar det lite lugnare mot en.

 

Det var perfekt igår när jag satt med 1400 kr vid ett bord :) Kunde ställa alla all-in, vilket är en stor fördel! Man måste se de som att man kan vinna massor, man får inte se de som att man kan förlora massor ;)

 

Däremot stoffe så säger jag som igår, gå ner till 0,5/1kr CG, din bankroll klarar inte 1/2kr. Du har väll ungefär 2400 kr nu? Du har altså 6 stora inköp på 1/2kr men hela 12 stora inköp på 0,5/1kr vilket är mycke mycke bättre! För du kommer förlora en del stora inköp också pga andras högre tur mot dig. Det händer oss alla och det vore tråkigt för dig att förlora 2 inköp av 6, bättre att förlora 2 inköp av 12 ;)

 

Brukar köra 4 bord och en turnering samtidigt, men oftast oftast 4 bord bara.

 

Ja jag kan tänka mig att du kunde total dominera bordet med 1400:-! Min rulle är på ca 2700:- men jag är riktigt kluven när det gäller att gå ner! Det var först när jag gick upp till 1/2 som jag fick ordning på cash gamet! Till en början var jag på 0,5/1, men det kändes inte bra på något sätt! Men jag är helt klart med på hur du tänker och resonerar och att förlora något/några inköp är något som händer alla! Ska kanske försöka följa ditt råd även där!

Måste oxå säga att det känns skoj att ha någon att diskutera med som ligger på samma nivå!

 

Jo det är alltid roligare att diskutera med någon som tjänar samma pengar som en själv och inte en som sitter och pungar in 6-siffriga belop i månaden!

 

Jo man ska såklart ligga på en nivå man tycker är rolig, som ger en drivkraft. Men det som proffsen säger är bland de viktigaste och som anammas i varenda pokertidning är just moneymanagement (eller hur f*n de nu stavas) och utan MM så kan dom bästa misslyckas fatalt... Får se hur de löser sig för dig! :) Du kan ju ha flyt och spela ihop rätt antal inköp på 1/2 kr också, men jag hade inte satsat på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kalas när jag prova fullt inköp! Tack för tipset! Kör du oxå alltid med 400:- från början? Hur många bord?

 

Kör alltid med 400 kr ja, förlorar jag 100 vid ett bord köper jag in 100 till så jag absolut ALLTID har så mycke pengar som möjligt när fyrtalet eller nutflush kommer. Folk ser att man har självförtroende och tar det lite lugnare mot en.

 

Det var perfekt igår när jag satt med 1400 kr vid ett bord :) Kunde ställa alla all-in, vilket är en stor fördel! Man måste se de som att man kan vinna massor, man får inte se de som att man kan förlora massor ;)

 

Däremot stoffe så säger jag som igår, gå ner till 0,5/1kr CG, din bankroll klarar inte 1/2kr. Du har väll ungefär 2400 kr nu? Du har altså 6 stora inköp på 1/2kr men hela 12 stora inköp på 0,5/1kr vilket är mycke mycke bättre! För du kommer förlora en del stora inköp också pga andras högre tur mot dig. Det händer oss alla och det vore tråkigt för dig att förlora 2 inköp av 6, bättre att förlora 2 inköp av 12 ;)

 

Brukar köra 4 bord och en turnering samtidigt, men oftast oftast 4 bord bara.

 

Ja jag kan tänka mig att du kunde total dominera bordet med 1400:-! Min rulle är på ca 2700:- men jag är riktigt kluven när det gäller att gå ner! Det var först när jag gick upp till 1/2 som jag fick ordning på cash gamet! Till en början var jag på 0,5/1, men det kändes inte bra på något sätt! Men jag är helt klart med på hur du tänker och resonerar och att förlora något/några inköp är något som händer alla! Ska kanske försöka följa ditt råd även där!

Måste oxå säga att det känns skoj att ha någon att diskutera med som ligger på samma nivå!

 

Jo det är alltid roligare att diskutera med någon som tjänar samma pengar som en själv och inte en som sitter och pungar in 6-siffriga belop i månaden!

 

Jo man ska såklart ligga på en nivå man tycker är rolig, som ger en drivkraft. Men det som proffsen säger är bland de viktigaste och som anammas i varenda pokertidning är just moneymanagement (eller hur f*n de nu stavas) och utan MM så kan dom bästa misslyckas fatalt... Får se hur de löser sig för dig! :) Du kan ju ha flyt och spela ihop rätt antal inköp på 1/2 kr också, men jag hade inte satsat på det...

 

Jag får som sagt ta mig en funderare på det! Man vill absolut inte gula men jag vet juh också om det där med money management och försöker läsa lite om sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kalas när jag prova fullt inköp! Tack för tipset! Kör du oxå alltid med 400:- från början? Hur många bord?

 

Kör alltid med 400 kr ja, förlorar jag 100 vid ett bord köper jag in 100 till så jag absolut ALLTID har så mycke pengar som möjligt när fyrtalet eller nutflush kommer. Folk ser att man har självförtroende och tar det lite lugnare mot en.

 

Det var perfekt igår när jag satt med 1400 kr vid ett bord :) Kunde ställa alla all-in, vilket är en stor fördel! Man måste se de som att man kan vinna massor, man får inte se de som att man kan förlora massor ;)

 

Däremot stoffe så säger jag som igår, gå ner till 0,5/1kr CG, din bankroll klarar inte 1/2kr. Du har väll ungefär 2400 kr nu? Du har altså 6 stora inköp på 1/2kr men hela 12 stora inköp på 0,5/1kr vilket är mycke mycke bättre! För du kommer förlora en del stora inköp också pga andras högre tur mot dig. Det händer oss alla och det vore tråkigt för dig att förlora 2 inköp av 6, bättre att förlora 2 inköp av 12 ;)

 

Brukar köra 4 bord och en turnering samtidigt, men oftast oftast 4 bord bara.

 

Ja jag kan tänka mig att du kunde total dominera bordet med 1400:-! Min rulle är på ca 2700:- men jag är riktigt kluven när det gäller att gå ner! Det var först när jag gick upp till 1/2 som jag fick ordning på cash gamet! Till en början var jag på 0,5/1, men det kändes inte bra på något sätt! Men jag är helt klart med på hur du tänker och resonerar och att förlora något/några inköp är något som händer alla! Ska kanske försöka följa ditt råd även där!

Måste oxå säga att det känns skoj att ha någon att diskutera med som ligger på samma nivå!

 

Jo det är alltid roligare att diskutera med någon som tjänar samma pengar som en själv och inte en som sitter och pungar in 6-siffriga belop i månaden!

 

Jo man ska såklart ligga på en nivå man tycker är rolig, som ger en drivkraft. Men det som proffsen säger är bland de viktigaste och som anammas i varenda pokertidning är just moneymanagement (eller hur f*n de nu stavas) och utan MM så kan dom bästa misslyckas fatalt... Får se hur de löser sig för dig! :) Du kan ju ha flyt och spela ihop rätt antal inköp på 1/2 kr också, men jag hade inte satsat på det...

 

Jag får som sagt ta mig en funderare på det! Man vill absolut inte gula men jag vet juh också om det där med money management och försöker läsa lite om sånt!

 

Låter som att de löser sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zizziroger, är det inte du som dominerade på B2B :D

 

Haha, jo de gick riktigt bra där faktiskt :P Har cashat ut dom pengarna nu och fått en lite högre levnadsstandard om man säger så... ;) Tar nya tag på svenska spel istället...

 

(Inte roligt att alltid leda topplistorna vettu :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...