Gå till innehåll

NLT - SnG, bubblan, syna 5:1 odds på BB m. KTo?

Recommended Posts

Postad

Jag brukar bara folda eller gå all-in med 10BB i stacken, men ibland får man ju fina odds.

Kan det vara värt att satsa 10% av stacken i detta läge?

UTG sitter på plats 1 med 1157.00

Knapp sitter på plats 2 med 552.00

SB sitter på plats 7 med 5991.00

Hero sitter på plats 9 med 2000.00

Hero satsar s mörken 200.00

SB satsar l mörken 100.00

Hero: Kh, 10s

Pre-flop:

UTG: Höj 400.00

Knapp: Lägger mig

SB: Syna 400.00

Hero: Lägger mig

Postad

ja hade nog foldat här. ja tycker de är ett raise/fold läge och KT är inte tillräkligt stark hand här och vi vill helst undvika trubbel om man skulle träffa K och få pisk av KJ-KQ eller träffa T vilket leder till trubbel om det kommer överkort.

rent matematiskt så får du fina odds men som sagt raise eller fold preflop och isf all-in med 10BB och det är inte rätt läge med KTo mot 2 fi.

Postad

Syn är inte bra eftersom man inte vill vara ivägen för sb att busta UTG. All-in är bra i chip-ev, men rätt katastrofalt eftersom man förlorar väldigt mycket mer än man vinner de gånger sb faktiskt synar än när han viker. Vik alltså.

Postad

Eftersom storstacken är med så är det bara att vika, finns helt enkelt inte tillräckligt bra odds med tanke på vad vi måste träffa för att vilja spela vidare handen.

Utan storstacken hade jag kunnat gå all-in, vika eller köra en stop-n-go beroende på read på UTG-spelaren, men aldrig "syn för att se vad som händer".