Gå till innehåll

NL - Lowstack


SWEadden123

Recommended Posts

Spelat på 2-4 $ bord ett längre tag och har innan använt mej av taktiken att gå in lowstack när jag har haft dåliga spelperioder.... har funkat bra för min del tills man hittat tillbaka till ett bra spel och då återigen gått in med max stack.

 

Nu har jag gått upp til 3-6 bord, och spelat i ett par veckor och verkligen insett att spela lowstack är en bra taktik.

 

Visst kan det vara frustrerande att få monsterhand och inte kunna dra in pengarna som man kunnat med stor stack MEN att man får med sej spelare trots bra betar är för att man är mindre farlig med liten.

 

Jag har spelat på 5-8 bord samtidigt small stack istället för 3-4 som brukligt och tror jag knappt aldrig spelat in så mycket som sista veckorna.

 

Med smallstack menar jag att på ett 600 bord sitter med 300 eller mindre.

 

Är det något ni också praktiserar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar själv att sitta med fullt Buy-in just för det du säger att man vill ha inte mycket pengar när man väl har en bra hand samt så försvinner ju spelet med SCs och Axs.

 

Självklart har jag suttit inne med med mindre pengar när jag skottar alt. halvtiltar.

 

Ett fullt inköp gynnar ju den bättre spelaren sägs det ju.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...