Gå till innehåll

NLT - QQ, hur borde jag ha spelat?


_ante_

Recommended Posts

Det här är min första hand jag postar på forumet så jag har säkert gjort något fel. Jag har inte så mycket information om hur de andra spelar eftersom jag inte hade varit speciellt uppmärksam och gjort liet annat under tiden. kanske lite klantigt men man lär sig av sina misstag.

 

Hand #47851476 vid bordet: Tanja 7

Startad: Thu Jun 22 22:57:34 2006

 

Broskan sitter på plats 1 med 113.95

ante88 sitter på plats 2 med 148.35

kosken sitter på plats 3 med 93.15

Pär_84 sitter på plats 4 med 75.80

Nebraska sitter på plats 5 med 91.95

 

Nebraska satsar s mörken 1.00

Pär_84 satsar l mörken 0.50

 

Pär_84: --, --

Nebraska: --, --

Broskan: --, --

ante88: Qd, Qc

kosken: --, --

 

Pre-flop:

 

Broskan: Syna 1.00

ante88: Höj 3.00

kosken: Lägger mig

Pär_84: Syna 3.00

Nebraska: Lägger mig

Broskan: Syna 3.00

 

Flop (Board: 2h, 5h, 9s):

 

Pär_84: Passa

Broskan: Passa

ante88: Satsa 10.00

Pär_84: Höj 20.00

Broskan: Lägger mig

ante88: Höj 40.00

Pär_84: Syna 40.00

 

När jag raisade till 40 var jag lite osäker på vad jag skulle göra. Jag hade ju blivit checkraisad så han kan ha prickat ett set eller ha slowspelat AA eller KK men jag tror att han också skulle kunna sitta med ett färgdrag eller en nia så jag provar en minimiraise och ser vad han gör.

 

Turn (Board: 2h, 5h, 9s, Ah):

 

Pär_84: All in

ante88: Lägger mig

 

Här vet jag inte heller vad jag borde ha gjort. troligtvis har han bättre än mig men potten låg på runt 80 och han hade bara 30 kvar. Vilka händer kan han ha där och vad borde jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste först påpeka att du skulle ha höjt mer pre-flop. Att endast höjja 3BB med en så pass sårbar hand som QQ är att be om trubbel!

 

Sedan vet jag inte om jag håller meddig, cOP. När FI re-raisar dig så visar han styrka. Vilka händer tror du att han lägger om Hero tvingar FI all-in? Med tanke på den relativt svaga raisen pre, kan FI sitta på PP, tvåpar, eller färgdrag. Att ställa FI all-in redan på floppen tycker jag verkar riskabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte ovanligt att få syn av 3 pers vid bet på 5bb på svenskaspel SH 0.5/1(om de nu är där hhn är tagen men ja gissar det) och få de folk vända upp allt från AK till J5 vid rivern

 

så jag håller med.. 3bb på SS låglimitbord är för lite för att gallra. även fast det är SH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man e en duktig psotflop spelare...varför e 3bb för lite?

Haha, btw jens. Spelar aldrig med dig nuförtiden så kan avslöja ett read :P Tycker mig sett att du ofta höjer 4bb pre, men när du får höga PP är det 3bb som gäller :)

Uppmärksammade det iaf när jag spela b2b mot dig.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man e en duktig psotflop spelare...varför e 3bb för lite?
3bb ger bättre odds för fler att syna vilket inte är så jättebra då man helst inte vill spela en höjd familjepott ur position. Man kommer också spela en mindre pott mot openlimparen om denne synar vilket heller inte är så bra.

 

Vet inte om du förespråkar en mindre höjning, men du får gärna vidareutveckla. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, btw jens. Spelar aldrig med dig nuförtiden så kan avslöja ett read Tycker mig sett att du ofta höjer 4bb pre, men när du får höga PP är det 3bb som gäller

Uppmärksammade det iaf när jag spela b2b mot dig.. =)

 

Helt fel på alla punkter, 3,5BB med allt is the shit! :)

 

TIll nissen ovan:

Om man höjer olika med olika händer så är det bara idiotiskt eftersom man då spelar med öppna kort mot observerande motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

TIll nissen ovan:

Om man höjer olika med olika händer så är det bara idiotiskt eftersom man då spelar med öppna kort mot observerande motståndare.

 

 

inte ovanligt att få syn av 3 pers vid bet på 5bb på svenskaspel SH 0.5/1(om de nu är där hhn är tagen men ja gissar det) och få de folk vända upp allt från AK till J5 vid rivern

 

så jag håller med.. 3bb på SS låglimitbord är för lite för att gallra. även fast det är SH

 

 

Jag hittar inget samband! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag tacka för alla svar jag har fått.

 

Jag brukar alltid försöka raisa lika mycket när jag väl raisar vilken hand jag än har. Om man raisar till olika beroende på vilken hand man har borde man väl bli mer lättläst? däremot kanske man skulle kunna raisa mer på svenska spels 0,5/1 och 1/2 eftersom det alltid finns några tomtar som synar på K6 och liknande. är 4 bb lagom eller är det kanske 5 t o m?

 

Sen verkar alla vara ganska överens om att jag borde ställa honom all in på floppen. stämmer det? jag tycker att det kan kännas ganska riskabelt om han nu skulle sitta med AA, KK eller ett set men som ni ser så spelar inte jag på så höga limits och jag tror alla som har skrivit i den här tråden spelar lite högre och därför är lite bättre spelare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...