Gå till innehåll

Datorproblem, Dell


ea_0707

Recommended Posts

Tjena jag köpte en Dell Inspiron 6400 för nån vecka sen, och köpte till den bästa skärmen med en upplösning på 1680x1050.

 

Mitt problem är att vissa bilder, och även text, främst på internetsidor blir suddiga helt enkelt. Inte så jättemkt men fortfarande irriterande. Nån som har någon ide vad det kan bero på ?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade samma problem på min IBM thinkpad, tror det var antingen på ibms eller microsofts hemsida man var tvungen att ladda ner rätt drivrutiner. annars kan du söka på google finns alltid någon som har samma problem

 

Vore otroligt tacksam om du eller någon annan kunnig kunde länka till någon drivrutin som passar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore otroligt tacksam om du eller någon annan kunnig kunde länka till någon drivrutin som passar !

Hur skulle någon annan kunna veta vilka drivrutiner som passar i din dator? :roll:

 

Hör med supporten. Eller kolla manualen för grafikkortet (eller moderkortet, det är väl troligtvis inbyggt) och gå till tillverkarens webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På skrivbordet högerklicka>egenskaper>utseende>effekter>välj ClearType under Använd följande metod för att utjämna kanterna på skärmteckensnitt:

 

tack,

men jag hade redan ikryssat ClearType.. och har ändå dålig kvalite på bilder , text osv.

 

Någon annan som har nån smart lösning på problemet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...